Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Klinkt ronduit fantastisch!
Loopt inderdaad als een naaimachine, maar verder mankeert er niets aan…
Op zich herken ik het geluidje van zo’n 16 met carb wel…
Net de auto even naar buiten gereden, en echt blij ben ik niet.
Er staan 2 kleppen verschrikkelijk te tikken, dus mag de nokkenas er weer uit. En dat is een K*T klus
Mijn nieuwe aandrijfas rechtsvoor is ook niet goed, het wiel heeft 3cm speling, en als je rijdt hoor je de as koppeling klapperen.
Een van de voorveerpoten is stuk, deze blijft vastzitten op rijhoogte, en als de auto in of uitveert hoor je een harde klik. Zelfs met nieuwe voorveerbollen veert de auto aan de voorkant helemaal niet trouwens. Ik ben zeer benieuwd wat een rondje lhm verversen doet…
Oja, en de achtervering zit nog altijd muurvast, maar dat komt vanwege de draagarmen Maar dat vind ik geen ramp.
Ik krijg het koelsysteem ook niet ontlucht trouwens, zal wel door de lpg verdamper komen. Hij blijft er kvs uit gooien, dus zit er ergens een luchtbel.
Oja 2, de airco doet het ook niet meer, nouja nog een heeel klein beetje. Tegen de tijd dat de lucht uit het dash komt is het al weer warm…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Ik heb de voorveerpoten even gesmeerd, en ik geloof dat het nou allemaal wat beter gaat. Ik vind alleen dat je de BX niet erg ver in kan drukken bij de neus, het is net alsof de voorveerpoten verkeerd gemonteerd zijn… (niet vergenoeg in de wielnaaf/fusee geval gedrukt) Maar eens even verder bekijken. Ik geloof trouwens dat het koelsysteem bijna ontlucht is En na een half uur stationair lopen komen er nog altijd geen levenssappen onder de auto vandaan. Alle keerringen zitten dus nog Morgen even een andere aandrijfas scoren, en maar eens een proefritje maken…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Maar euhm.. misschien een gekke vraag, maar wat kan er aan de as kapot zijn waardoor het wiel 3 centimeter speling krijgt?
Eveneens ben ik tevens ook.
knäckor schreef:Maar euhm.. misschien een gekke vraag, maar wat kan er aan de as kapot zijn waardoor het wiel 3 centimeter speling krijgt?
Speling op de diverse koppelingen in de as. De Tripoïde koppeling heet dat geloof ik. Ik bedoel dus, dat ik het wiel ongeveer 3cm kan draaien voordat de bak meedraait.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Dan had je die speling al duidelijk moeten kunnen vullen voordat je de as stak.
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
PrutsyLJ schreef:Dan had je die speling al duidelijk moeten kunnen vullen voordat je de as stak.
Ja, maar ik heb de as in 2 stukken gemonteerd. Ik was er gewoon van uit gegaan dat deze as goed was. Hij lag in iedergeval op de ‘goede’ stapel. (in 2 stukken) Toen ik hem vannochtend vastzette heb ik dus niets gemerkt ops:
Nouja. Ik weet in elkgeval zeker dat het stuk wat in de bak zit goed is (het tripoide huis had absoluut geen slijtage sporen) dus ik ga nog eens door mijn stapel met assen heen om te kijken of ik nog een andere as kan vinden. Zo niet, dan zal ik er maar een op de sloop gaan halen.
Ik zal mogen nog eens goed kijken waar de speling nou precies zit.
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
GoofBlikscha schreef:Ik bedoel dus, dat ik het wiel ongeveer 3cm kan draaien voordat de bak meedraait.
Ah, op die manier. Ik snapte het al even niet
Eveneens ben ik tevens ook.
Even een vraagje tussendoor, de draagarm rechtsvoor heeft ernstig versleten lagers. Er zit wel 2-3 mm speling op.
Is deze draagarm te vervangen voor een met rubbers ipv lagers?
Ze zien er namelijk een beetje anders uit. Vooral het subframe ziet er anders uit…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
In mijn 14re ziiten ook draagarmlagers. Na mijn weten kan je dat niet vervangen door rubbers.
Nog een vraag over die die tripoide koppeling. Merk je dat ook bij het gaslos laten en snel het gas in trappen waarop je auto gaat hikken of schudden (niet inhouden dus). Volgens mij heeft mijn aandrijfas ook speling, hoop niet dat het gebonk is (zie post er over) en dat het de stuurkogel is.
Ik heb ook wel gedraait aan het wiel en constateerde dat het niet meteen mee draaide, maar is dat wel een eerlijk oordeel aangezien het differentieel ook mee speelt. Zomaar wat gedachtenspinsels..
Visa Ventje schreef:
Nog een vraag over die die tripoide koppeling. Merk je dat ook bij het gaslos laten en snel het gas in trappen waarop je auto gaat hikken of schudden (niet inhouden dus). Volgens mij heeft mijn aandrijfas ook speling, hoop niet dat het gebonk is (zie post er over) en dat het de stuurkogel is.
Ik merk het als ik snel gasgeef, dan begint de hele voortrein te klapperen. En dat deed hij ook al toen ik hem kreeg, en de aandrijfas die er uit kwam was verschrikkelijk versleten. (tripoïde huis was ingesleten, en niet zo’n beetje ook)
Ik heb er nou een andere as inzitten, maar ik heb nog niets kunnen testen, omdat ik eerst wat aan die slechte draagarmlagers wil doen…
Edit: Misschien is het wel een combinatie van slechte draagarmlagers en aandrijf as… Of komt die as slijtage door de slechte lagers… Of zie ik spoken en komt al dat gerammel, gebonk en getril van slechte draagarmlagers
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Aha, duidelijke overeenkomsten dus. Hoe erg zijn jouw lagers versleten dan? Gebonk of gekraak?
Het is wat die ophanging van die bx-en.
Gebonk..
Ik had gisteren de fusse even los gehaald, en ik kon duidelijk de speling zien die op de lagers zitten in het subframe. Ik heb al even opgezocht hoe ik dit lager moet vervangen. Dat valt nog niet mee geloof ik
Eerst maar eens kijken of het standaard lagers zijn, dan zijn ze nog betaalbaar. Ik vraag me af hoe veel de dealer voor zo iets durft te vragen, als ze nog leverbaar zijn…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993
Hm, vraag Emiel es. Die gaf mij ze toen ik z’n bx kocht.
Ik heb het de garage laten uitvoeren. Fusee moeten ze laten hangen (touw) en dan de dikke bout er uit draaien en de lagers er uit halen. Hoe dat laatste gaaat weet ik neit precies (gewoon er uit halen, en nieuwe erin?)
Visa Ventje schreef:Hm, vraag Emiel es. Die gaf mij ze toen ik z’n bx kocht.
Ik heb het de garage laten uitvoeren. Fusee moeten ze laten hangen (touw) en dan de dikke bout er uit draaien en de lagers er uit halen. Hoe dat laatste gaaat weet ik neit precies (gewoon er uit halen, en nieuwe erin?)
Ik kan me zo maar eens voorstellen dat de ene helft van dat lager erg vast zit. Daar hoor je eigelijk een speciaal stuk gereedschap voor te gebruiken om hem er uit te trekken….
Oja, en ‘de fusee ophangen’. Is dat nou echt zo nodig? Ik gooi die dingen altijd zo los, ook bij vervangen van aandrijfassen enzo… De fusee blijft eigleijk altijd wel ergens aan hangen…
BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993