Dit weekend ga ik mijn C4GP afhalen. Wat ik me echter wel afvraag is of er een fietsendrager voor op de koffer bestaat voor deze wagen. Een systeem voor op de trekhaak bestaat wel, maar daar wil ik niet mee rijden. Iemand enig idee ? Alvast bedankt !
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Toen ik mijn fietsdrager kocht was er nog geen kofferdrager. (najaar 2007) Inmiddels begint de GC4P natuurlijk wel een erg goed verkocht model te worden, dus het zou zomaar kunnen dat er inmiddels een oplossing is…
Succes met zoeken en welkom hier op het forum!
tilanus
- C5 X Shine Hybrid 225
Ben zelf al eens hééél intensief mee bezig geweest. Heb er namelijk 3 jaar opzitten met een Thule clip on….helemaal super… als je geen spoiler hebt!
Dus voor de Ligne Buisiness rijders: niet doen… en een trekhaak met Multadrager anschaffen (of de bikes op het dak zoals de duitsers doen )
Is het ‘s avonds kouder dan buiten?
- C5 X Shine Hybrid 225
Goeie tip, Molenaar.
Ik heb een Thule voor op de trekhaak voor 3 fietsen. Werkt perfect!. Bij gekantelde stand kan de achterklep ook gewoon open. (moet je wel een trekhaak hebben, natuulijk)
Totaal aantal Berichten: 913
- Xsara Coupe 1.6 i Prestige
Wij hadden ook de thule met 3 fietsen, inmiddels ingeruilt aangezien ik nooit meer mee ga en er dus nooit meer 3 fietsen mee gaan.
Nu een Thule Aluminium voor 2
De Familiegeschiedenis qua Citroën: 3x BX, 1x Xsara Berline, 2x Xsara Picasso, 1x C4 Picasso en 1x C5 Tourer.
Totaal aantal Berichten: 481
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Ik heb op de focus ooit slechte ervaringen gehad met zo’n Thule ClipOn, vergelijkbaar met de backpac. Bij Thule stond de focus in de lijst, dus het zou moeten gaan zonder schade, maar het ding beschadigde de bumper bij openen koffer (wat moet voor monteren), omdat de bumper eigenlijk iets naar boven is geconstrueerd bij die auto, en de punten bij de koffer bovenaan stonden na een tijdje toch wel wat krassen op, omdat de haken er bijna niet tussen gingen. Met de kleine spoiler op de focus gaf het geen problemen.
Zelf zou ik nooit meer zo’n ding kopen vanwege de slechte ervaringen.
Ik zou eerder voor dakrails gaan met een fietsrek op, en als dat niet gaat, een trekhaak met fietsrek op, al zijn dit duurdere oplossingen.
Er bestaat ook een soort frame voor in de auto, waar je fietsen in kunt zetten, ik denk dat ik dat ergens eens in een folder van Halfords of zo heb gezien, was van Thule denk ik.
24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.