Je moet hem maar net los draaien zodanig dat de stuurkogel kan worden losgedraaid (die kan vastgeroest zitten), de borgmoer borgt slechts de stuurkogel.
Onthoud het aantal vlakjes (een moer heeft er 6) dat je de borgmoer verdraait.
Of beter nog, merk de positie van de moer t.o.v. de stuurstang (krasje of voorzichtige inslag met een centerpons).
C5 ph.1 1.8 16V Break (2001) 264.000km
Land Rover Lightweight 24V FFR (1982) 28.000km
Vroeger: BX ph.2 RD Break (1984) - AX ph.3 1.5D (1996) - Xsara ph.2 Coupé 2.0 HDi 90pk (2003) - C3 1.4 HDi 60pk (2003) - C5 ph.1 HDi 110pk Break (2003) - AX ph.2 1.1i - Xantia X1 1.9TD SX Break (1997) - Xantia X2 2.0 HDi 90pk Break (2000)
bedankt voor de tip!
Zijn alle stuurkogels voor op BX-en hetzelfde??????? :
Je hebt linker en rechter.
Ich bin ein Breaker
Zijn alle stuurkogels voor op BX-en hetzelfde???????
Als ik op hbase kijk, zijn de kogels voor de deauville en de Gti gelijk. Dus ik vermoed (weet redelijk zeker) dat deze kogel bij alle typen gelijk is.
Dus even een tipje type op hbase.net je kenteken in kijk welk nummer hij je geeft voor dat onderdeel. Type daarna even het kenteken van een ander type bx in (bijv. xb-49-hd voor ‘n gti) en kijk of die hetzelfde nummer heeft. Er staat daar ook een bruto-prijs bij (meestal kun je daar 10% vanaf rekenen als je bij bijv brezan oid bestelt).
edit:
en idd links en rechts zijn verschillend
Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)
okee, heb ff gekeken. Lijkt geen verschil te maken. Vaag waarom een rechter stuurkogel duurder dan een linker is.