Ik krik ook altijd m’n auto op, en dan er rondom assteunen onder zetten.
Maar ik haal wel altijd weer de krik weg.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Hoe doen jullie dat dan? Krik de ene zijkant op en die zet die op assteunen. Dan de andere zijkant omhoog en dan de andere assteunen eronder? Of het zelfde verhaal, maar dan eerst voor en dan achter?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Timo1990 schreef:Hoe doen jullie dat dan? Krik de ene zijkant op en die zet die op assteunen. Dan de andere zijkant omhoog en dan de andere assteunen eronder? Of het zelfde verhaal, maar dan eerst voor en dan achter?
Ik doe eerst links en dan rechts en soms dan weer de assteunen links weer even “netjes"zetten, omdat de auto altijd wel wat “schuift”
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
idd. Maar vaak is de “plaatsen in de hoogste stand >> assteunen er onder >> laagste stand”-manier voldoede.
De eend en de HY krik ik altijd de voor of achterkant in 1 keer omhoog met een krik in het midden en een dikke balk.
Toen ik laatst snel even onder mijn BX moest zijn en alles in de loods had liggen, heb ik een soort trapje gemaakt van overgebleven tegels (50 x 50) waar ik haar op gereden heb met de voorwielen. Het leek ludiek maar werkte uitstekend!
Totaal aantal Berichten: 9068
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
patje74 schreef:idd. Maar vaak is de “plaatsen in de hoogste stand >> assteunen er onder >> laagste stand”-manier voldoede.
Waarom dan weer in de laagste stand? ops:
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dan trekt hij de wielen in en komt de wagen mooi op de steunen te staan.
Totaal aantal Berichten: 5164
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
En weet je zeker dat ie niet meer verder zal zakken in het geval ie maar op twee steunen staat
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Bij de BiX wel, bij de HY weet je dat maar nooit! Haha! Al moet ik zeggen dat ik er ook altijd een stel wielen onder gooi, die heb ik toch in overvloed bij de hand liggen.
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Toch wel mooi, dat de BX bij jou de wielen intrekt. Als ik de BX op bokjes zet laat ‘ie de wielen hangen, eigenlijk doen alle BX-en die ik heb meegemaakt dat trouwens. Er zit geen pomp die de veercilinders intrekt, dus door het gewicht van de wielen zullen deze zakken.
Behalve natuurlijk als je links op bokjes zet en rechts op de grond laat staan, dan wordt het linkerwiel ingetrokken doordat het rechterwiel het linker via de stabilisatorstang meeneemt.
Eveneens ben ik tevens ook.
patje74 schreef:idd. Maar vaak is de “plaatsen in de hoogste stand >> assteunen er onder >> laagste stand”-manier voldoede.
De eend en de HY krik ik altijd de voor of achterkant in 1 keer omhoog met een krik in het midden en een dikke balk.
Toen ik laatst snel even onder mijn BX moest zijn en alles in de loods had liggen, heb ik een soort trapje gemaakt van overgebleven tegels (50 x 50) waar ik haar op gereden heb met de voorwielen. Het leek ludiek maar werkte uitstekend!
Wat ik mij nog afvroeg:
Is het omhoogkrikken van een BX en dan assteunen eronder een veiligere methode voor het LHM retoursysteem (octopus!) dan in de “hoogste stand” zetten, assteunen eronder en “laagte stand” zetten?
Ik neem aan dat er door het omhoogkrikken met een krik ook een retourstroom komt, maar is deze druk lager dan wanneer je het proces via het pompen laat lopen???
De hoogste stand is er gewoon om te gebruiken. Mocht de octopus daarvan knappen, dan was ie sowieso al aan vervanging toe. Wel is het vriendelijk voor elke HP-geveerde kar om niet meteen van de hoogste stand naar de laagste te gaan maar ff een tussenstop te maken in de rijstand.
Animal triste post coitum
Serge schreef:De hoogste stand is er gewoon om te gebruiken. Mocht de octopus daarvan knappen, dan was ie sowieso al aan vervanging toe. Wel is het vriendelijk voor elke HP-geveerde kar om niet meteen van de hoogste stand naar de laagste te gaan maar ff een tussenstop te maken in de rijstand.
Daar ben ik het mee eens. Dan kan de octo beter stukgaan op het moment dat je er toch mee aan het sleutelen bent dan ergens tijdens het rijden.
Maar klopte die theorie die ik had wel?
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
knäckor schreef:Snip > loos bericht <
Hij trekt ze in in die zin dat… ach, je snapt het vast wel. Het gewicht rust dan op de bokjes en niet op de wielen.
Zo 1 bokje is weg om aan te tonen hoe stijf dat staat
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
patje74 schreef:knäckor schreef:Snip > loos bericht <
Hij trekt ze in in die zin dat… ach, je snapt het vast wel. Het gewicht rust dan op de bokjes en niet op de wielen.
Echt een loos bericht was het niet, want de wielen worden niet ingetrokken. Ze staan nog steeds op de grond, en dat vind ik bijvoorbeeld erg lastig.
Eveneens ben ik tevens ook.