Ben afgelopen 2 weken op vakantie geweest in Zuid-Frankrijk. Heenweg 2 uur in de file gestaan in Parijs. Na Parijs, krakende koppelingspedaal en kon niet meer schakelen. Met motor uit lukte het wel maar zo gauw ik de motor weer startte weer krakend geluid in het pedaal kon hem niet in de versnelling krijgen. Pedaal bleef ingedrukt en kwam niet vanzelf terug. Nadat hij een tijdje had stil gestaan en met met behulp van de Franse sleepdienst (roeren in de bak en de auto een paar keer in de versnelling laten schieten) deed hij het weer. De rest van de vakantie geen last meer gehad. Terugweg met ca. 135 km terug gereden zonder problemen. Iemand enig idee wat het was. Leek wel of de druk op het pedaal weg was.
Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Wat voor type auto? Benzine, diesel?
benzine 1.6, bouwjaar 2000
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Lijkt me een probleem met de hydraulische bediening van de koppeling.
Eveneens ben ik tevens ook.
Komt dit terug of kan dit een incident geweest zijn? Heb op de terugweg geen probleem meer gehad. Wel eens een kraakje gehoord maar geen problemen
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Ik heb er geen ervaring mee hoor, maar zo klinkt het. Helemaal als je vertelt dat het pedaal omlaag bleef liggen. Ik zou er zeker even mee teruggaan naar de dealer, want dit hoort echt niet.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 622
Geregistreerd: 21-09-2007
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Gezien het bouwjaar gaat het om een Xsara neem ik aan?
Ik heb een Picasso uit 2000
260.000 op de teller
bij 210 is de koppeling vervangen
zelfde euvel
koppeling blijft af en toe op halve hoogte staan, hierdoor geen 100% ontkoppeling mogelijk, dus schakelen is haast onmogelijk
pedaal optillen met voetje eronder verhelpt het euvel
dat gekraak komt van de stalen veer die op het pedaal is gemonteerd…
ik verdenk ook een koppelingscylinder
maar wat doe je dan eigenlijk als je het pedaal omhoogtrekt ?
ik zal eens kijken of de boel nat is ...
zal wel een gang naar de garage worden ... zucht ..
ben wel benieuwd naar verdere reacties op deze posting ...
gr
Alex
C4 Grand Picasso 1.8 2008 LPG
Xantia Break 1.8 16v benz
Ik heb een Picasso uit 2000
260.000 op de teller
bij 210 is de koppeling vervangen
zelfde euvel
koppeling blijft af en toe op halve hoogte staan, hierdoor geen 100% ontkoppeling mogelijk, dus schakelen is haast onmogelijk
pedaal optillen met voetje eronder verhelpt het euvel
dat gekraak komt van de stalen veer die op het pedaal is gemonteerd…
ik verdenk ook een koppelingscylinder
maar wat doe je dan eigenlijk als je het pedaal omhoogtrekt ?
ik zal eens kijken of de boel nat is ...
zal wel een gang naar de garage worden ... zucht ..
ben wel benieuwd naar verdere reacties op deze posting ...
gr
Alex
C4 Grand Picasso 1.8 2008 LPG
Xantia Break 1.8 16v benz
AZaaijer schreef:Ik heb een Picasso uit 2000
260.000 op de teller
bij 210.000 is de koppeling vervangen
zelfde euvel
koppeling blijft af en toe op halve hoogte staan, hierdoor geen 100% ontkoppeling mogelijk, dus schakelen is haast onmogelijk
pedaal optillen met voetje eronder verhelpt het euvel
dat gekraak komt van de stalen veer die op het pedaal is gemonteerd…ik verdenk ook een koppelingscylinder
maar wat doe je dan eigenlijk als je het pedaal omhoogtrekt ?ik zal eens kijken of de boel nat is ...
zal wel een gang naar de garage worden ... zucht ..ben wel benieuwd naar verdere reacties op deze posting ...
gr
Alex
net de Citroen-dealer gebeld
de Xsara Picasso heeft dus geen hydrolische koppeling, maar werkt met een koppelingskabel ....
zou iets zijn met de autom. kabelafstelling ...
volgende week een afspraak gemaakt ...
C4 Grand Picasso 1.8 2008 LPG
Xantia Break 1.8 16v benz
Heb sinds de vakantie geen probleem meer gehad. Zal wel een samenloop van omstandigheden zijn geweest.