Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Vandaag was mij opgevallen dat er een piepkleinbeetje LHM op de straatstenen lag en na een korte inspectie zag ik dat er een drup hing onder het ronde “dopje” onderop het “ventielenblokje” (debietregelaar volgens mij maar weet het niet 100% zeker) waarop de Voorraadbol zit gemonteerd. Waarschijnlijk een o-ringetje maar kan ik dat blokje zo maar uit elkaar schroeven (ik zag 2 inbus boutjes zitten) om de rubbers te vervangen en is daar een setje voor?
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
dat is niet de debiet regelaar, maar de drukregelaar
de debietregelaar is dat vierkante blok recht (of links, ligt eraan hoe je er tegen aan kijkt) ervan.
Bij mij lekte hij ook een keer, omdat er achter op de regelaar een scheurtje zat. kijk er even goed naar, want dan zal de deze moeten vervangen
Hier een foto van mijzelf. niet echt duidelijk te zien helaas.
dat rechtopstaande blok is de debietregelaar, de hoofdbol zit net iets lager gemonteerd op de drukregelaar.
liever 10 sterren in me ruit, dan 1 op me motorkap
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Ok, bedankt de drukregelaar dus maar er zit dus een ronde “dop” onderop en bij de aansluiting op het blokje lekt ie dus volgens mij en voor zover ik kan zien is dit “dopje” met een flensje er af te draaien mbv 2 inbus boutjes.
Ik keek er net even naar en nu, na een volle dag stil te hebben gestaan ligt er geen drup onder gister zag ik echt een drup hangen.
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
het lijkt altijd wel iets te lekken daarzo. probeer die boutjes aan te draaien, niet te vast. de slang die daarop zit wil ook wel eens lekken, gewoon een kwestie van de slangklem aandraaien.
daarna de boel schoonmaken met wasbenzine of zo en in de gaten houden.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Totaal aantal Berichten: 255
Geregistreerd: 29-04-2007
- BX 1.9 GTi
- Xantia 1.8 16v
Moeite van het het bekijken even waard idd maar mag dat reinigen ook met remmenreiniger ik heb daar nog wel een busje van staan, of is dat te aggressief voor de leidingen?
Citroën C3 1.6 e-HDi 2011
Exen: Xantia 1.8 16V ‘98, BX 1.9D ‘92, BX 1.9 GTi ‘87, Xantia 1.8 16V, Xsara Berline 1.4 LPG
Remmenreiniger is ook prima, als het maar schoon en droog is dan kun je een eventueel lek goed zien.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
b.rozema schreef:het lijkt altijd wel iets te lekken daarzo. probeer die boutjes aan te draaien, niet te vast. de slang die daarop zit wil ook wel eens lekken, gewoon een kwestie van de slangklem aandraaien.
daarna de boel schoonmaken met wasbenzine of zo en in de gaten houden.
Probeer vooral die boutjes *niet* aan te draaien, want dan knapt het kunststof kapje en ben je verder van huis.
Heel vaak zit er een beetje roest op de rand van het ijzeren blok, net onder het kapje, wat daardoor opgedrukt wordt.
Als je het kapje loshaalt (er zit wel een veer onder + een boel LHM), de roest weghaalt en dan weer voorzichtig aandraait (het blijft kunststof) dan zit het wel weer goed.
Ich bin ein Breaker