Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dan zou ik een gokje wagen met een gebruikte, maar ik zou er geen meuk in mikken.
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Die meuk, zo’n pil, gaat stollen als er zuurstof bij komt, bij het lek dus. Maar bovenin je radiator zit ook zuurstof, daar gaat het dus klonteren. Die klontjes komen overal in het systeem, ook in de kleinste koelkanaaltjes, waar de zaak dus kan gaan verstoppen. Hierdoor heb je geen optimale koeling meer, waardoor je blok dus schade op kan gaan lopen.
En dat allemaal voor een klein gaatje in je radiator? Ik zou het risico niet willen nemen. Tenzij je de zaak op wilt rijden natuurlijk. Maar een sloop-radiator kost je misschien 2 “pillen”.
Totaal aantal Berichten: 767
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
patje74 schreef:Dan zou ik een gokje wagen met een gebruikte, maar ik zou er geen meuk in mikken.
Ok, duidelijk. Thanks. Ik ga eens op de sloop loeren voor een prachtexemplaar. Het uiterlijk zegt vaak al wel genoeg bij radiateur. Had ik nu maar mijn oude radiateur uit mijn 1.8i aura gesloopt… Of had dat toch niet gepast?
Wie weet trouwens welke types radiateuren er passen op een 16v? Qua maat/inhoudsmaat enzo?
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Ik kan haast wel een sloopmeeting houden hahaha.
@ majecstic3jay Ik moet eerst ff 24 mei afwachten maar als ie voor onderdelen gaat mag je van mij die spullen ophalen.
@ status quo wrs heb ik bij de kat zelf belang.Maar mocht er wat wezen kan je altijd ff langsrijden
Ik vind trouwens niet dat Majestic3jay een verkeerde keuze maakt om een sloopradiator erop te zetten (mits het nog een goede is)
Voor het zelfde rijd hij nog jaren met deze.Zo niet dan is het pech.
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Totaal aantal Berichten: 767
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Goed is ie niet meer, anders zou ie niet zo nu en dan lekken. Ik zal een foto posten, dan kunnen jullie zelf kijken!
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Als er maar een klein lekje in die kachelradiateur zit, dan heel goed blank maken en vervolgens hardsolderen. Dus net zoals de loodgieter bij koperen leidingwerk doet.
Er schijnt trouwens ook een 2 componentenlijm te zijn die goed blijft zitten. Heb ik eens ergens gelezen…weet er echter ook verder niet meer welk merk+type dat was.
Als die van een 1.6i past, dan heb ik hier nog wel een radiator liggen voor weinig.
Jos van der Voort
De radiateur van een 16V is niet uitwisselbaar met andere op de 1.9i/2.0i en 1.9(T)D na. Dit ivm capaciteit die de radiateur moet hebben en qua aansluitingen zal er ook wel wat verschil zitten.
Dit is even ruwweg uit het hoofd…
Mocht het slopen worden, ik kan de bestuurdersstoel wel gebruiken en de achteras(maar dan moet ie uit elkaar zodat ik de draagarmbussen kan zien!)
Totaal aantal Berichten: 1542
- AX GT injection ph1
jan bert schreef:uitlaad is zgan
was net vervangen voordat ik m kocht juni vorig jaar.
past die onder mijn volcane?
Kan nog wel een complete set sloten gebruiken, als die voor een schappelijk prijsje te krijgen is rijd ik wel ff naar Dokkum ervoor, is geen straf in de ZX
Tja, nu ben ik druk opzoek naar andere antenne… maar voor een antennetje naar zwijndrecht te rijden is overdreven natuurlijk
ff de plaatselijke sloperijen aflopen.
CITROEN is a way of lifestyle
Auto’s in bezit: Citroen zx 16v
Peugeot 106 xsi RIP
Fiat seicento sporting staat alweer een tijdje op de stoep
Ik heb er even een rood rondje om gezet. Kan je deze ook missen? En wat zou het moeten kosten met verzending….
ZX 16v 1992 groen—> stalling
BX 16v 1988 rood—> stalling
Xantia tct activa—> Te Koop
ZX-Cruiser schreef:Red schreef:Tja, nu ben ik druk opzoek naar andere antenne… maar voor een antennetje naar zwijndrecht te rijden is overdreven natuurlijk
TNT?
Ja optie natuurlijk
peije1979 schreef:
ff de plaatselijke sloperijen aflopen.
Ook dat is een optie
Fijn, dus dat antennetje is gereserveert ?