1 van de 2
 1 2 Volgende > 

Krakende voorruit bij airco
Tafk@
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29

Gepost: 15 mei 2008 10:33 PM

Met dit warme weer draait de airco in onze C4GP op volle toeren. Nu merk ik dat de voorruit een krakend geluid maak telkens ik over een oneffenheid in het wegdek rijd. Ik vermoed dat dit komt door het spanningsverschil tussen koude interieur en hete exterieur maar vind dit toch maar vreemd en beangstigend… Bij elke krak zoek ik vertwijfeld naar een barst en heb ik schrik dat ik het hele ding op mijn schoot ga krijgen Shocked
Nog mensen met deze ervaring?

C4GP, 1.6HDi (man. 5v), SX, Gris Fer, Detection Pack, afneembare trekhaak en dorpelbeschermers. Op de baan sinds 7-3-2008

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 15 mei 2008 10:44 PM
  [ # 1 ]

Er zijn draadjes over ruitbreuken op het forum!

Ik heb het topic even verplaatst naar het picassogedeelte.

Profiel  

Sparks
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622

- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Gepost: 16 mei 2008 01:02 PM
  [ # 2 ]

Bij het wegrijden zet ik altijd de portierramen open om de ergste warmte eruit te laten. Als de airco op temperatuur is gaan de ramen dicht en dan kraken zij ook een aantal keren. Daarna is het afgelopen. Kraken van de voorruit heb ik nog niet meegemaakt.

Profiel  

C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

Gepost: 16 mei 2008 01:05 PM
  [ # 3 ]

Re: Krakende voorruit bij airco

Tafk@ schreef:

Met dit warme weer draait de airco in onze C4GP op volle toeren. Nu merk ik dat de voorruit een krakend geluid maak telkens ik over een oneffenheid in het wegdek rijd. Ik vermoed dat dit komt door het spanningsverschil tussen koude interieur en hete exterieur maar vind dit toch maar vreemd en beangstigend… Bij elke krak zoek ik vertwijfeld naar een barst en heb ik schrik dat ik het hele ding op mijn schoot ga krijgen Shocked
Nog mensen met deze ervaring?

Ik vermoed dat het niet de voorruit is die kraakt. Gebruik eens de zoekfunctie - ik heb vroeger eens het onderwerp ‘GC4P - rammel in dash’ geopend. Wat jij beschrijft, lijkt sterk op wat ik ook soms ervaar. De bron van dergelijke geluiden is soms moeilijk te lokaliseren en misschien komt het geluid bij jou ook uit het dashboard.
Bij mij komt het geluid als het zo’n 16-17°C buiten is, bij mooi zonnig weertje en met airco aan. Het gaat weg als ik tegen de klep boven de snelheidsmeter duw richting voorruit.
Bij het zeer warme weer van afgelopen weken echter geen bijgeluiden en de wagen reed echt zalig. Dergelijke bijgeluiden verprutsen voor mij zeer veel van het rijplezier ...

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 16 mei 2008 07:19 PM
  [ # 4 ]
Sparks schreef:

....gaan de ramen dicht en dan kraken zij ook een aantal keren.

Dat heb ik dus ook sinds een week of wat. Het lijkt wel alsof het motortje nog door wil duwen en nog niet meteen afslaat…. Rolling Eyes

Profiel  

picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 16 mei 2008 07:38 PM
  [ # 5 ]
tilanus schreef:
Sparks schreef:

Dat heb ik dus ook sinds een week of wat. Het lijkt wel alsof het motortje nog door wil duwen en nog niet meteen afslaat…. Rolling Eyes

Ikheb ook net hetzelfde. Dacht eerst ook dat de motor doorduwde, maar dan snel even getest met contact uit, en ook dan tikte het.
Dus heeft volgens mij iets te maken met de rubbers.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 16 mei 2008 07:46 PM
  [ # 6 ]

Aha. Bedankt voor het testwerk!  very good

Profiel  

C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 16 mei 2008 07:53 PM
  [ # 7 ]
picassoke schreef:
tilanus schreef:
Sparks schreef:

Ikheb ook net hetzelfde. Dacht eerst ook dat de motor doorduwde, maar dan snel even getest met contact uit, en ook dan tikte het.

Hier idem
Blijft inderdaad nog even ‘nakraken’. Zal inderdaad niet goed in de rubbers passen door de warmte.
Bij mijn Xsara Picasso moest ik na sluiten van het raam met mijn elleboog even tegen de ruit duwen - dan kraakte het even en was het gedaan. Zoniet bleef het raam de hele verdere weg kraken. Hopelijk met de GC4P niet van hetzelfde laken een broek.

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660

Gepost: 16 mei 2008 08:10 PM
  [ # 8 ]

krakende zijramen is ook een C5 kwaaltje heeft met de dubbele rubbers temaken, moet maar eens in het c5 gedeelte zoeken staat genoeg hierover en hoe op te lossen.

Profiel  

rymt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 203

Gepost: 16 mei 2008 11:25 PM
  [ # 9 ]

Bij mij kraakt de rechtervoorruit ook nog even na, na het sluiten. Dit raam kreeg ik ook een keer niet dicht met de automatische stand: het ging weer open. Alleen met manueel sluiten kreeg ik het raam dicht.

Surprisedfftopic

ik heb dit probleem met de ophanging

Sinds kort heb ik een krakend geluid linksachter (het lijkt bij de wielophanging) als ik een scherpe bocht naar links maak. Het zijn van die irriterende kleine mankementjes, helaas. Crying or Very sad

Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.

Profiel  

ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 17 mei 2008 01:56 PM
  [ # 10 ]
ronama schreef:

krakende zijramen is ook een C5 kwaaltje heeft met de dubbele rubbers temaken, moet maar eens in het c5 gedeelte zoeken staat genoeg hierover en hoe op te lossen.

http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=164806

hier dus Wink

Profiel  

C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 19 mei 2008 08:22 PM
  [ # 11 ]

Zeker een interessante tip over die krakende zijruiten, maar tenzij ik het mis heb, gaat het onderwerp over een krakende voorruit. Of misschien wordt er een ‘voorste krakende zijruit’ bedoeld ?
@Tafk@ : even verduidelijken ?

Profiel  

ronama
> 3000 berichten

Gepost: 19 mei 2008 09:55 PM
  [ # 12 ]
picassoke schreef:
tilanus schreef:
Sparks schreef:

het ging hier om de zijruiten Wink, maar je hebt gelijk topic gaat over de voorruit Surprisedops:

Profiel  

C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 20 mei 2008 01:40 PM
  [ # 13 ]
ronama schreef:

het ging hier om de zijruiten Wink, maar je hebt gelijk topic gaat over de voorruit Surprisedops:

Schaamrood niet nodig Laughing , Tafk@ kan ook de voorste zijruiten bedoeld hebben Wink ff wachten op zijn reply voor zekerheid.

Profiel  

Tafk@
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 29

Gepost: 21 mei 2008 05:19 PM
  [ # 14 ]

Sorry voor het late antwoord, had niet gezien dat er een nieuw “Picasso” forum was en mijn post hiernaartoe verhuisd werd Surprisedops:
Het gaat dus wel degelijk om een krakende “voorruit” (dus de ruit waar de ruitenwissers overgaan in geval van regen of defecte regensensor Laughing ).
Vrijdag ga ik naar de garage, ga het dan eens melden. En het gekraak komt wel degelijk van de voorruit (bovenaan), niet van dashboard.

C4GP, 1.6HDi (man. 5v), SX, Gris Fer, Detection Pack, afneembare trekhaak en dorpelbeschermers. Op de baan sinds 7-3-2008

Profiel  

rymt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 203

Gepost: 21 mei 2008 07:20 PM
  [ # 15 ]

Zijn het niet de zonnekleppen? Of de rails daarvan?

Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.

Profiel  

1 van de 2
 1 2 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook