Veerbus lek ofzo.
geen idee ik heb nu zo’n 100km gereden en toen was er niks aan de hand. en na een pauze van +- 30min het laatste stukkie naar huis van 25 km heeft ie weer iets gelekt. maar niet veel.
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003
- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Heb je hier nog iets aan???
http://www.marktplaats.nl/markt/autos/citroen/54320.htm
"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"
als die veerpoten makkelijk te vervangen zijn wel.
Al is het soms wel dat ik er over denk hem de deur uit te doen en een andere te zoeken. pff wat een gedoe soms. ik baal gewoon dat ik het goede gereedschap niet bijdehand heb maar goed ik zal me er wel door heen slaan
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
dat dashboard dat je geklust hebt! digidash!!Wat briljant! Werkelijk te gaaf voor woorden! Bijna cooler dan de echte digit’s!!! Als je tijd en zin over hebt, maak je er voor mij dan ook 1?
Wat gaaf!En werkt ie nou helemaal?
Magical box specialist! Read-out and reset your computer yourself!
malle pietje schreef:dat dashboard dat je geklust hebt! digidash!!Wat briljant! Werkelijk te gaaf voor woorden! Bijna cooler dan de echte digit’s!!! Als je tijd en zin over hebt, maak je er voor mij dan ook 1?
Wat gaaf!En werkt ie nou helemaal?
‘k heb net effe een update in het digidash topic gezet, en ook het antwoord op deze post.
op het moment ligt in bestelling een goede uitlaat die ga ik zondag op halen dus van voor tot achter wordt deze vervangen. ik ben even aan het pijlen hoe het met hd systeem zit omdat ie linksvoor achter het wiel steeds een slangetje er afgooit maar het is niet met regelmaat hij zit er nu weer een paar dagen op maar ik heb ook dagen dat ik nog geen 100m kan rijden of hij ligt er al af.
Verder heb ik ff pepernoten gespaard want hij moet door de apk. dan wordt in iedergeval de ashoes rechtsvoor vervangen. en als het weer beter is ga ik rechts voor het spatbord weer even roest vrij maken die is bijna door gerot. maar dxat is een kwaal van de bx en is nog op te lossen.
verder heb ik de filters een keer gereinigd en dat heeft wel geholpen want hij veert wel heerlijk.
de problemen waar ik me nog geen raad mee weet zijn
de hoogte regelaars die zijn voor niet al te best renard heeft die al iest bij gesteld nu staat mijn bx iets hoger dan normaal maar dat is niet echt te zien.
het probleem met het slangetje.
en aangezien ik niet echt overweg kan met een spannings meter of volt meter is ook nog steeds het probleem van de claxon en achterruitverwarming.
Verder lijkt mijn bx is goede staat. mischien zijn er nog niet ontdekte problemen. maar ik heb niks kunnen ontdekken zover
ja de lak heeft hier en daar wat kleine roest maar ik ben al bezich om dat weg te werken alleen moet het weer mee zitten zodat ik het even goed kan behandelen.
Verder is vooral het geld ene probleem stel dat ik de loterij win dan ga ik eerst de bix helemaal uit elkaar laten halen en elk onderdeel reviseren.
En dan moet ie weer zo inelkaar dat hij vereeuwigd wordt haha.
Maar goed geld vertraagt het hele gebeuren wel. gelukkig heb ik ander werk gevonden dus nu zal het wel wat sneller gaan allemaal.
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
R.Nicolaas schreef:ik ben even aan het pijlen hoe het met hd systeem zit omdat ie linksvoor achter het wiel steeds een slangetje er afgooit maar het is niet met regelmaat hij zit er nu weer een paar dagen op maar ik heb ook dagen dat ik nog geen 100m kan rijden of hij ligt er al af.
Dat schijnt te maken te hebben met de veerpoten en iets met teveel LHM die hij retour gooit, zo heb ik me laten vertellen.
Dat slangetje is de Retourslang.
Iets wat mijn vorige BX (tzd-turbo) ook had…..en mede een reden was waarom ik hem heb weggedaan.
(Maar ook lekkage’s van motorolie vanuit de cylinderkop)
Bram schreef:R.Nicolaas schreef:ik ben even aan het pijlen hoe het met hd systeem zit omdat ie linksvoor achter het wiel steeds een slangetje er afgooit maar het is niet met regelmaat hij zit er nu weer een paar dagen op maar ik heb ook dagen dat ik nog geen 100m kan rijden of hij ligt er al af.
Dat schijnt te maken te hebben met de veerpoten en iets met teveel LHM die hij retour gooit, zo heb ik me laten vertellen.
Dat slangetje is de Retourslang.
Iets wat mijn vorige BX (tzd-turbo) ook had…..en mede een reden was waarom ik hem heb weggedaan.
(Maar ook lekkage’s van motorolie vanuit de cylinderkop)
Er kan een aantal dingen aan de hand zijn:
1. Een retourslangetje wat een keer ingekort is en waarvan het uiteinde te ruim geworden is. Het moet wel een beetje knel op het tuitje zitten anders floept ie er door het in- en uitveren gegarandeerd af!
2. Een veerpoot die interne lekkage heeft. Dan houdt zelfs een goed slangetje ‘m ook niet meer tegen.
Normaliter komt er, als je het slangetje loshaalt, uit het tuitje op het binnenscherm wat LHM en uit het slangetje niets of nagenoeg niets.
Zet de auto een keer omlaag en helemaal omhoog, draai eventueel aan het stuur en geef een duw op de voorbumper om te kijken of er iets uit het slangetje lekt.
Zo ja, dan kun je er vanuit gaan dat een nieuw slangetje pas zin heeft bij een nieuwe veerpoot.
Ik heb zelf eerlijk gezegd nog geen BX gehad waarbij uit het slangetje LHM kwam. Zo “normaal” is het dus niet dat er iets uitkomt.
Ich bin ein Breaker
de slangetjes zijn nieuw dus dat za;het probleem niet zijn de zijn een paar maanden terug vervangen. dus dan zou het een lekke veerpoot zijn. wat opzich niet zo’n gek idee is want hij kreunt soms wel als ie aan het gymnastieken is. als iemand een goedkope oplossing weet hoor ik het graag. ik heb in een ander draadje al een uitleg gekregen over het vervangen van de veerpoot dat lijkt me opzich dus niet zo’n grote klus. maar goed hoe weet ik of ik een goede veerpoot heb??? als ik hem bv van de sloop haal
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
hey remco,
doe die oude chic van je weg en neem net als mij een hele fijne citroën bx cannes dan heb je gewoon geen probleem meer.
groetjes van je oompie
maro schreef:hey remco,
doe die oude chic van je weg en neem net als mij een hele fijne citroën bx cannes dan heb je gewoon geen probleem meer.
groetjes van je oompie
Ik heb pas problemen als ie het niet meer doet haha die chic is een heerlijke wagen.
Van BX CHIC 1.6i ‘91 (Met Krul letters) Naar
Xantia 3.0 V6 24v exclusive
als tussen oplossing een Xsara 2.0HDI Break tot de automaat van de V6 weer werkende is.
AX Liberty 1.1 ‘92
en de Xantia is weer terug in leven
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
R.Nicolaas schreef:de slangetjes zijn nieuw dus dat za;het probleem niet zijn de zijn een paar maanden terug vervangen. dus dan zou het een lekke veerpoot zijn. wat opzich niet zo’n gek idee is want hij kreunt soms wel als ie aan het gymnastieken is. als iemand een goedkope oplossing weet hoor ik het graag. ik heb in een ander draadje al een uitleg gekregen over het vervangen van de veerpoot dat lijkt me opzich dus niet zo’n grote klus. maar goed hoe weet ik of ik een goede veerpoot heb??? als ik hem bv van de sloop haal
Dat blijft natuurlijk een lastige vraag, van de sloop weet je nooit zeker dat zo’n veerpoot helemaal in orde is. Maarre, heb je de truc met LHM in de veerpoot al eens geprobeerd? Is elders al eens uitgelegd, maar in kort:
Doe een klein scheutje LHM in de voorveerpoten, via de opening bovenin de poten die je onder de motorkap kunt zien. Daarna ff beetje gymnastieken (in jouw geval niet te enthousiast, vanwege dat losschietende slangetje), dan zou het gekreun een stuk minder moeten zijn. Is geen echte oplossing, maar je kunt er als het goed is voorlopig wel mee doorrijden. En als je de behandeling regelmatig herhaalt, kun je de aanschaf van andere veerpoten nog vrij lang uitstellen….
Hahaha, een draadje met alleen maar Chic-rijders, BETERRRRRRRR.
Nou, je hebt bogal wat op stapel staan. Succes met de aanpak, hou ons op de hoogte.
BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.
Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.