Nu zit ik wel eens te denken om over te stappen naar een C5 Break.
Maar ... hoe verstandig is de keuze.
M’n huidie xantia rijdt nog perfect. En tot nu toe nog zonder bijzondere noemenswaardige problemen.
Nu hoor ik dat een C5 nogal een probleem klasse is. Met name de 2001 2002 modellen. Welke in mijn budget vallen.
Wat zijn de punten die zwak zijn bij een C5 en waar zeker naar gekeken moet worden voor aanschaf al dan niet gevoeld moet worden tijdens de test rit.
Hoe zit met de km’s boven de 2ton niet doen?
nu weet ik wel ligt aan het onderhoud maar afgezien dat. Xantia’s boven de 2 ton ongeacht het onderhoud valt nagenoeg mee.
C4 Cactus 1.2
Totaal aantal Berichten: 220
Geregistreerd: 06-04-2007
- ID/DS Dspecial
C5
Kijk is op http://www.c5club.nl
daar is heel veel info en weetjes te vinden over de c5
groet
Greetz Martijn
Als je op zeker wil gaan, dan moet je naar een 2003 of 2004 model zoeken. Deze zijn vrijwel probleemloos. Er zijn waarschijnlijk ook wel goede 2001 of 2002 auto’s maar die zijn lastiger te vinden.
ah zal die link eens door neuzen. wist niet dat die er was.
lOgiesch eigenlijk maar goed
dus er wordt beaamt dat de 2001 2002 wat moeilijke bakken zijn.?
C4 Cactus 1.2
Totaal aantal Berichten: 220
Geregistreerd: 06-04-2007
- ID/DS Dspecial
Dat valt ook wel mee hoor ze hebben alle terugroepacties gehad
er zijn weing “slechte c5en”
abxsport schreef:Als je op zeker wil gaan, dan moet je naar een 2003 of 2004 model zoeken. Deze zijn vrijwel probleemloos. Er zijn waarschijnlijk ook wel goede 2001 of 2002 auto’s maar die zijn lastiger te vinden.
Greetz Martijn
die van menno is van 2001 en heeft meer dan 3 ton probleemloos gelopen,
de C5 heeft een veel slechtere naam dan de auto verdiend
Totaal aantal Berichten: 220
Geregistreerd: 06-04-2007
- ID/DS Dspecial
ze zijn echt niet moeilijk hoor die vanmjij is ook 2002 en het enigste wat ze regelmatig last van hebben is uitlaatgas storing oid maar is dan niets aan de hand en verdwijnt vanzelf weer die melding en als ze alle modificaties hebben gehad zijn het gewoon superauto’s hoor
maar dat zie je en lees je vanzelf op het forum van de c5club
Momentum schreef:ah zal die link eens door neuzen. wist niet dat die er was.
lOgiesch eigenlijk maar goeddus er wordt beaamt dat de 2001 2002 wat moeilijke bakken zijn.?
Greetz Martijn
Jonger. Moderner etc.
C4 Cactus 1.2
LOL
Punt 2,3,8,9 en 10 verschillen niks van de Xantia hoor.
Totaal aantal Berichten: 3385
Geregistreerd: 13-09-2004
- C5 Break 2.0-16V
ronama schreef:die van menno is van 2001 en heeft meer dan 3 ton probleemloos gelopen,
de C5 heeft een veel slechtere naam dan de auto verdiend
Dat is jammer want ze rijden wel erg fijn. Ik moet eerlijk bekennen dat ik er ook wel een beetje huiverig voor ben om er een te kopen. Ik heb zelfs nog een beter gevoel bij een XM. Misschien moet ik me dan ops:
Kan je zien wat imago doet. Ik ben blij dat dit topic er is op autoweek lees je alleen maar slechte dingen over de C5.
Inmiddels op het c5 forum het een en ander bekeken en gelezen.
Lijkt allemaal wel mee te vallen met de problemen. Niet meer niet minder dan een Xantia zal ik in mijn geval maar even zeggen.
Maar afgezien dat is er nog steeds een twijvel gevoel
C4 Cactus 1.2
Waar je vooral op moet letten, is de prijs.
Mag nooit te hoog zijn, het aanbod is groot vanwege de komst van het type 2 en de recent verschenen nieuw C5. Dus kijk en vergelijk.
Vóórdat ik deze C5 reed (een 2.0 HDi 110 PK), had ik een Xantia 1.9 SD. Dat verschil is enorm, en dat heeft dan vooral betrekking op het motorvermogen. De Xantia 1.9 SD (Slome Diesel) was niet vooruit te branden, en dat is met die 110 PK van mijn C5 (2001) wel een ander verhaal. Verder heeft deze C5 wat méér accessoires die met veiligheid te maken hebben (ook niet onbelangrijk): 6 airbags, ABS.
Echte problemen heb ik niet gehad, er staat nu 303.000 op de teller.
Tja, koppakking vervangen bij 180.000, dat was het enige waarvan ik dacht: érg vroeg.
Ga na waar je twijfelgevoel vandaan komt , en beslis op die criteria. Ik moet eerlijk bekennen dat, als ik een Xantia 2.0 HDi zie rijden, ik nog wel eens terugverlang naar mijn Xantia, maar dan is vooral het model van de auto datgene wat de doorslag geeft.
Jumpy 2.0 HDi 136 PK FAP 9/2008, Buscamperuitvoering (Gris Fer Metallic)
Xsara Picasso 1.6 Image 7/2007 (Gris Aluminium)
2CV6 Spécial 6/1988 (Blanc Meije)
Renault 4 TL Savane 1990 (Rouge), in restauratie
(in verleden 2x Acadiane, 3x2CV, DS21, Visa, GSA-Break, 2xBX D, 2xXantia D, C5 HDi)
Inmiddels 1 gekocht met wat drama er bij maar ik zal snel even een post doen met foto’s
C4 Cactus 1.2
THEFXR1 schreef:oke duidelijk, er al over nagedacht om LPG te gaan rijden ivm de hoge benzineprijzen?
ik heb een 2002 model, over de 2 ton staat ie al, geen problemen mee.
belangrijke punten zijn:
1) software updates
2)onderhoudshistorie
3)bobine
4)stoel niet ingezakt
5)com 2000
6)banden achter scheve slijtage
7)retourleiding stuurbekrachtiging
piepende remmen
9)koppeling
10)trillend stuur/balanceren
11)EGR klep
12)handremkabel
Ik heb zojuist een C5 op gas gekocht welke ik dinsdag op haal. Ik weet niet precies wat je met alle punten bedoeld, maar kan ik de software updaten en of controleren? Wat bedoel je verder met scheef afslijten. Bedoel je dan hevig scheef, of is een heel klein beetje ook al enige indicatie voor iets? Wat kan ik met de EGR klep controleren? Ik begrijp eigenlijk bij de meeste punten hoe je ze moet controleren.. Dus waar je op moet letten. Zou je nog wat uitleg kunnen geven?
C5 Exclusive 2.0 16V - LPG3
Momentum schreef:Inmiddels 1 gekocht met wat drama er bij maar ik zal snel even een post doen met foto’s
vertel… laat zien!
C5 Exclusive 2.0 16V - LPG3
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005
- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Ja! Waar blijven die foto’s?
Of is het meer drama dan C5?