2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
   
Tips pneumatische slagmoersleutel
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 16 mei 2008 10:54 PM
  [ # 16 ]

Ff dit draadje afstoffen. Ik heb net een compressor besteld en ben nu ‘weer’ aan het rondkijken naar die slagmoersleutel. Nu heb ik een geinig setje gezien voor €100 van Airpress met een luchtratel van 67Nm en een slagmoersleutel van 353NM. Is 353Nm genoeg om 95% van alle vastgerotte bouten en moeren los te krijgen uit die oude chipszakken, of is dit ietwat ondermaats?

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Gepost: 16 mei 2008 11:20 PM
  [ # 17 ]

360 is zeker niet weinig! de bouten van de aandrijfassen krijg je er niet mee los als die muurvast zitten, maar 95% haal je wel Wink

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 17 mei 2008 12:21 PM
  [ # 18 ]

Dat aandrijfassen ermee losgaan verwacht ik ook niet. Daarvoor heb ik een 1,5 meter lange buis waar ik op ga staan.

Ok, merci voor de bevestiging, dan ga ik me zo’n setje halen!

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Gepost: 17 mei 2008 12:36 PM
  [ # 19 ]

Buis van 1.5meter werkt meestal nèt Laughing

Succes met de slagmoersleutel

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 mei 2008 12:37 PM
  [ # 20 ]
Serge schreef:

Ff dit draadje afstoffen. Ik heb net een compressor besteld en ben nu ‘weer’ aan het rondkijken naar die slagmoersleutel. Nu heb ik een geinig setje gezien voor €100 van Airpress met een luchtratel van 67Nm en een slagmoersleutel van 353NM. Is 353Nm genoeg om 95% van alle vastgerotte bouten en moeren los te krijgen uit die oude chipszakken, of is dit ietwat ondermaats?

Sorry Serge, maar Airpress is bende. Noem het maar gerust air-less. Alles lekt, het is zwaar én gaat stuk.

Geef maar beter een beetje meer geld uit en koop iets goeds. Voor rond de 100-120 euro koop je een ratel van Rodac.

Ik zweer al jaren bij de sleutels van het amerikaanse merk CP, maar die kostten wel een beetje meer. Ook het merk ” Red Rooster ” kun je rustig kopen. Prima spul! Ook ” Beta” is heel ok, en nu voor zo ron de 180 e in de aanbieding bij de betere zaken te krijgen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 17 mei 2008 12:38 PM
  [ # 21 ]

CP, Rodac, Facom enz zijn idd veel beter, maar zoals je al zegt, dat betaal je ook…(1malig…)

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 mei 2008 12:43 PM
  [ # 22 ]
Citroenbx schreef:

CP, Rodac, Facom enz zijn idd veel beter, maar zoals je al zegt, dat betaal je ook…(1malig…)

Grote voordeel van deze merken ratels is dat ze niet alleen veel meer power hebben en langer meegaan, maar ook het luchtverbruik per minuut ligt veel lager. Daardoor slaat je compressor niet steeds aan, en kun je met een kleine compressor van zeg 50 liter inhoud tóch heel veel grote moeren en bouten loskrijgen! Met zo’n chinees-air-less bende ding heb je eigenlijk al een 100L compressortank nodig omdat ie zoveel lucht verbruikt dat de compressor het niet trekt.

Dus beter geld aan uit goeds uitgeven waar je lang en veel plezier van kan hebben!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 17 mei 2008 12:49 PM
  [ # 23 ]

Neutral  Daar kom je wel lekker op tijd mee. Ik heb net voor een paar 100 euro’s een compressor besteld van Airpress….

Ik zal eens naar Rodac kijken en als dat idd tussen de 100 en 120 ligt vind ik dat ook wel een optie.


@Citroenbx; de dag ervoor ff ‘s ochtend, ‘s middags en ‘s avonds naar de snackbar en daarna flink aan het bier, dat geeft je net ff die paar extra kilo’s die je nodig hebt! Very Happy

Animal triste post coitum

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 17 mei 2008 12:52 PM
  [ # 24 ]
Serge schreef:

Neutral  Daar kom je wel lekker op tijd mee. Ik heb net voor een paar 100 euro’s een compressor besteld van Airpress….

Die zal het ook wel gaan doen hoor, maar voor het gereedschap van Air-less zou ik persoonlijk niet gaan…  Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 17 mei 2008 12:55 PM
  [ # 25 ]

Ik zag laatst ook ergens een aanbieding voor Ingersoll Rand slagmoersleutels voor 100,- ex BTW… zijn ook niet verkeerd…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 17 mei 2008 01:54 PM
  [ # 26 ]

Heb ff wat lopen zoeken en heb idd een Rodac gevonden voor €124 met 450Nm en 240L/min, tegen de 353Nm en 350L/min van de Airpress sleutel. Daarnaast ben ik ook nog een Hazet sleutel tegengekomen voor €100 met 550Nm en 113L/min. Is Hazet voor luchtgereedschap ook een goed merk?

Evert-Jan, waar was dat?

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Ries
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2152
Geregistreerd: 09-05-2005

- C3 1.4 VTi Exclusive
Gepost: 17 mei 2008 03:19 PM
  [ # 27 ]

Mijn bericht op pag.1 was van 2006 zag ik net, ik heb dus nog steeds die set van Air-press en hij werkt ook nog steeds.

Ik gebruik alleen die slagmoersleutel, de ratel niet.

Met een gevulde compressor krijg ik 12 wielbouten los voordat hij weer aanslaat.

Ik kan niet zeggen of hij goed is of niet omdat ik hem niet dagelijks gebruik.

Profiel  
 
Serge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3210
Geregistreerd: 31-10-2004

Gepost: 17 mei 2008 03:37 PM
  [ # 28 ]

Dat is goed om te horen! Echter ik heb nu een paar op het oog van bovenstaande merken die krachtiger zijn, minder lucht verbruiken en ± hetzelfde kosten als die Airpress set. Ik ben er nog niet uit welke het gaat worden, maar ik denk niet dat het nog die set wordt.

Animal triste post coitum

Profiel  
 
Gepost: 18 mei 2008 01:37 AM
  [ # 29 ]

Bij de Brezan de actiefolder van Rodac gaan halen, staan altijd een paar slagmoersleutels die betaalbaar zijn.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
rehc
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009

- XM V6.24V
- BX 16Valve
Gepost: 27 juli 2011 11:41 AM
  [ # 30 ]

toch maar weer ff afstoffen dit draadje. ik wil mezelf een 230V elektrische slagmoersleutel aanschaffen maar twijfel tussen 600nm en 1000nm van makita. waarom elektriek? geen ruimte voor een compressor in mijn sleutelruimte en ik sleutel veel en telkens elders het ding moeten lenen of bij de dealer op de brug klussen heb ik nu vaak genoeg gedaan om mezelf er eentje aan te schaffen.

op het eerste gezicht lijkt 1000nm overkill, aan de andere kant weet ik niet of 600nm alles kan lossen mijn gok zou zijn van wel. als er nog andere goede merken voor zo’n elektrieke slagmoersleutel zijn dan is dat natuurlijk ook een optie er hangt een aardig prijskaartje aan deze apparaten vandaar jullie advies gevraagd Wink

wat het sowieso moet kunnen is assen, poelies, ophanging e.d. van de 16V loshalen en tandwielen enzo van m’n moto’s die nogal eens erg vast zitten

Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS

Profiel  
 
 
2 van de 4
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook