Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
hee matthijs,
gefeli nog met de bix en succes met den klussen. Velba is wel redelijk goedkoop qua remmerij enzo. Stuk fijner dan de mannen van Brezan.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
ik heb volgens mij nog achterblokkies liggen trouwens. Mag je wel hebben. Zijn wel gebruikte dusssss.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
adals waren idd nog goed….
Maar ik ben blij dat je blij bent met de TZD, is ook nog een leuke Bx!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
@Wouter: dank je wel.
Is Velba trouwens wel een winkel die zomaar aan particulieren verkoopt?
eXpelliarMus schreef:Niet persee kan ook op straat, als je de voor blokken vervangt pak je gelijk de reactiestangen mee het wiel is er toch af, ik heb me krikky bij me komt goed.
Alleen moet je ‘m voor de reactiestangen wel voor symmetrisch op bokken zetten, anders staat er teveel spanning op de stabustang.
Ich bin ein Breaker
Let trouwens op: de deksel van de Lucas/Roto/CAV dieselpomp is nieuw niet eens zo heel duur; ik betaalde er een paar jaar terug plm 48 eur voor een splinternieuwe. Van de sloop halen is een dubieuze oplossing, het is een heel veel voorkomend probleem.
Ich bin ein Breaker
Zijn stabilisatorstang en reactiestang synoniemen?
Wat is dan een spoorstang eigenlijk?
karel schreef:Let trouwens op: de deksel van de Lucas/Roto/CAV dieselpomp is nieuw niet eens zo heel duur; ik betaalde er een paar jaar terug plm 48 eur voor een splinternieuwe. Van de sloop halen is een dubieuze oplossing, het is een heel veel voorkomend probleem.
Karel, waar heb je die toen gehaald?
Matthijs2006 schreef:karel schreef:Let trouwens op: de deksel van de Lucas/Roto/CAV dieselpomp is nieuw niet eens zo heel duur; ik betaalde er een paar jaar terug plm 48 eur voor een splinternieuwe. Van de sloop halen is een dubieuze oplossing, het is een heel veel voorkomend probleem.
Karel, waar heb je die toen gehaald?
Kwam bij dieselservice Stokking in Gouda vandaan.
Ich bin ein Breaker
Is die klep moeilijk te verwisselen?
Zit ie kwa plaats een beetje gunstig gesitueerd?
Matthijs2006 schreef:Zijn stabilisatorstang en reactiestang synoniemen?
Wat is dan een spoorstang eigenlijk?
Nee.
Stabilisatorstang is de dwarse stang die ervoor zorgt dan je linker wiel altijd een beetje meeveert met het rechter.
De reactiestang is het korte stokje wat de (onderste) draagarm van je voorwielophanging verbindt met de stabilisatorstang.
Spoorstang is het ding, met een kogel ering, tussen stuurhuis en fusee, waarmee je uiteindelijk stuurt dus.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Matthijs2006 schreef:Zijn stabilisatorstang en reactiestang synoniemen?
Wat is dan een spoorstang eigenlijk?
Nee.
Stabilisatorstang is de dwarse stang die ervoor zorgt dan je linker wiel altijd een beetje meeveert met het rechter.
De reactiestang is het korte stokje wat de (onderste) draagarm van je voorwielophanging verbindt met de stabilisatorstang.
Spoorstang is het ding, met een kogel ering, tussen stuurhuis en fusee, waarmee je uiteindelijk stuurt dus.
Thanks.
Matthijs2006 schreef:Is die klep moeilijk te verwisselen?
Zit ie kwa plaats een beetje gunstig gesitueerd?
Het deksel ligt bovenop, waar de as doorsteekt waaraan uiteindelijk de gaskabel zit.
Het is een secuur werkje waarbij je heel schoon moet werken; een klein korreltje zand in de pomp betekent onherroepelijk het einde ervan. Ik heb het destijds laten doen; het kwam ook bij een APK naarboven en is toen gelijk meegepakt.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Als een diesel met Lucas-pomp lucht hapt gaat het toerental behoorlijk stuiteren; het toerental loopt dan op in plaats van af - wat je zou verwachten.
Met dat razen waar je aan refereert heb ik zelf geen ervaring, maar als je het turbo-gebied instuitert dan zou het zomaar kunnen gebeuren.
Check de ijzeren brandstofleidingen onder de auto, rechts, en de opvoerpomp bovenop het brandstoffilter (die lekken vaak). Zo’n balgje blijft vaak wel goed.
Ik heb geen zin de hele draad door te spitten - is dit nou inderdaad de oude BX van McDean?
Terugkomend hierop Karel, heeft die kapotte klep van de pomp, wat nu geconstateerd is bij de APK, nou bovenstaande tot gevolg gehad wellicht?
Dat ie door het gat waardoor diesel naar buiten lekte, zeg maar zuurstof naar binnen heeft gezogen en zodoende zo gek ging doen?
Als de diesel er constant uit lekt zou je in principe verwachten van niet; als hij er lucht door aanzuigt zou het er wel weer iets mee te maken kunnen hebben. Moeilijk te zeggen dus; ik kreeg altijd van anderen te horen dat zoiets niet zou kunnen omdat de diesel in de pomp onder druk staat. Mijn eigen ervaring was echter tegengesteld.
En vergis je ook niet in de plas olie die een turbo kan lekken bij langere stilstand, zonder dat er eigenlijk echt iets aan de hand is; als de motor dat dan een keer inslikt dan zou ie daardoor ook kunnen gaan razen. Maar als je het herhaald hebt is er wel iets mis; dat hoort niet.
Ich bin ein Breaker