Ik zou in mijn Picasso een dashmount, zoals op de foto, willen plaatsen, om hierop de houder van mijn PDA te bevestigen. Ik heb geen idee hoe het dashbord gedemonteerd moet worden. Wie kan het me uitleggen ?
Totaal aantal Berichten: 27884
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
misschien heb je iets aan dit topic
dit is wel in een normale Xsara maar misschien heb je er iets aan
Ik ben niet zo bekend met de Picasso en kan het op de foto niet zo goed zien , maar het lijkt erop dat er net zoals in de “normale” Xsara een lijstje rond de radio zit.
Het ziet er allemaal wat anders uit, maar ik ga er voor de rest van mijn verhaal even vanuit dat Citroën min of meer dezelfde technieken heeft gebruikt. Haal het lijstje rond de radio weg (moet er met de hand of eventueel een kleine schroevedraaier zonder geweld uit te klikken zijn). Dan zie je 2 schroeven waarmee je radio vast zit en aan weerszijden van de radio nog een stuk of 4 schroeven waarmee het dashboard vast zit. Kijk waar je de dashmount wil monteren, draai de desbetreffende los, schuif het lipje van de dashmount achter je dashboard voor het gat en schroef de schroef weer vast. Lijstje rond radio weer terugklikken.
Vroem
Iets anders dan bij een gewone Xsara, maar zelfde principe! toppie en handige site.
Vroem
Bedankt voor jullie reacties, ik ga het binnenkort maar eens proberen. Moet lukken, met deze aanwijzingen.
Het is gelukt !
Afgelopen week heb ik dan toch eindelijk een houder voor mijn PDA met TomTom in mijn Picasso gezet. Ik heb een houder van Optimount, origineel voor de Picasso, gebruikt. Deze houder kan gewoon op het dashboard geklikt worden en zit toch erg stevig. De draadloze GPS-ontvanger is d.m.v. een magneet achter de achteruitkijkspiegel bevestigd, precies in de baan van het tolgat.
Deze combinatie bevalt me prima !
Zo zie je maar, dit soort pasklare oplossingen geven het beste resultaat! En nee, ik heb geen aandelen Optimount. Ik heb vroegah wel veel bij hun besteld, daar ken ik ze van.
BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.
Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.