Na een uitvoerige reparatie leeft mijn ZX weer maar nu zit ik met het volgende dingetje:
De kachel word bijna niet meer heet, en hoe harder je rijd, hoe kouder hij word.
Ik heb m nog ontlucht net, en dan is die even warm (niet echt superwarm, vrij lauw eigenlijk), en daarna weer bijna koud. Ik kan geen echte KVS verlies constateren, en nu er een nieuwe waterpomp in zit, dacht ik eigenlijk gelijk van dit probleem af te zijn. Aangezien die vorige nog nauwelijks circuleerde. Wat o wat kan het zijn. (en nee, ik heb geen last van condens/mistvorming op de ruit, dus volgens mij is de kachelradiateur niet lek)
Totaal aantal Berichten: 651
Geregistreerd: 12-07-2004
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
lekker warm
een nieuwe thermostaat zal helpen.als dat dan nog niet helpt kan het zijn dat de kachelradiateur verstopt zit.
alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN
k zal even vermelden wat vervangen is
Nieuwe thermostaat
Nieuwe koppakking + vlakken
Nieuwe waterpomp
en uiteraard kvs, de complete inhoud
is die kachel makkelijk te ‘reinigen’? zonder alle kvs te verspillen, en dan bedoel ik… alleen de waterslangen aan t schutbord afnemen?
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
je hebt wel een watertemp meter op je dash?
word die wel warm? want als die ook niet warm word is het toch echt je thermostaat.. heb ik alles x met bx gehad. ( een nieuwe thermostaat kan oook kapot zijn )
Heb je ‘m ontlucht met een trechter oid. op de vulhals om het waterniveau hoger te krijgen dan zonder?
Anders krijg je het niet ontlucht en zal er eerder meer lucht naar binnen getrokken worden via ontluchtingsnippel op de kachelslang.
Ik heb m ontlucht met de bekende omgekeerde colafles… en was helemaal luchtvrij en de motor was lekker op temperatuur 90C (en bleef ook stabiel na de proefrit erna)
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Als je een rits reparaties richting koppakking, thermostaat en waterpomp hebt gehad zou ik het heel sterk vinden dat je kachel nu opeens stuk is.
Probeer toch of je thermostaat niet open blijft staan. De slang vanaf de thermostaat naar de radiator moet tijdens warmdraaien koud blijven en na openen themostaat niet aan te pakken zijn van de hitte. Als die slang vanaf begin lauw/warm is blijft je thermostaat open kleven en wordt je motor / kachel slecht warm….
ik verdenk toch een verstopte kachel, thermostaat doet goed z’n werk, en de radiatorslangen naar de kachelradiateur worden ook gewoon warm (heet)
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Worrum schreef:ik verdenk toch een verstopte kachel, thermostaat doet goed z’n werk, en de radiatorslangen naar de kachelradiateur worden ook gewoon warm (heet)
Meteen of na een tijdje….?
Daar heb ik niet echt op gelet, maar het is zo dat hoe kouder de motor (temperatuur metertje) hoe warmer de kachel (net alsof er dan meer circulatie geforceerd word)
Na een uitvoerige testrit vandaag deed in eerste instantie de verwarming het wel. maar na een 20km rijden hield ie er mee op. Bij het knijpen in de waterslang tegen t schutbord gaf de verwarming weer even warmte. Toen heb ik de auto even ontlucht, en gaf toen weer warmte, om vervolgens weer bijna niks te doen. Zou het toch ergens een lek zijn? Ik kan nergens iets ontdekken.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
Worrum schreef:Na een uitvoerige testrit vandaag deed in eerste instantie de verwarming het wel. maar na een 20km rijden hield ie er mee op. Bij het knijpen in de waterslang tegen t schutbord gaf de verwarming weer even warmte. Toen heb ik de auto even ontlucht, en gaf toen weer warmte, om vervolgens weer bijna niks te doen. Zou het toch ergens een lek zijn? Ik kan nergens iets ontdekken.
ist de slang niet verstopt? omdat die het wel doet als je knijpt…
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Ik zou de slangen van je schutbord afhalen en met een tuinslang je kachelradiateur in tegengestelde richting doorspoelen. Kun je zien of er vuil uit komt en of er makkelijk water door wil stromen.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
En als die eraf zijn, kan ik die zomaar weer terugplaatsen? (geen pakking e.d. nodig?)
Totaal aantal Berichten: 674
Geregistreerd: 11-09-2006
- CX 2000 Pallas "Eloise"
- Xsara Coupé 1.6 16V VTR
nee hoor das gewoon plug and play.
Misschien wel eerst even de kvs eruit halen
Xsara Coupé 1.6 16v VTR, CX 2000 Pallas “Eloise”
Ex: ZX 1.4i Reflex, ZX 1.4i Furore, Megane Scénic RT 2.0, BX 1.4 Deauville “Cruella”,
uit het hele syteem? Zit net nieuwe in