
















Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Geen echte problemen. Wel al 2 of 3 keer gehad dat de bak bij het rijden plots zijn koppeling niet(vlug) genoeg laat opkomen zodat deze slipt.
Voor de rest zeer tevreden.
Ik ga echter wel aanduiden als probleem.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Geen problemen. Benzine.
C4 Grand Picasso 2.0i 16V EB6V Exclusive
Blue Oriental juli 2007
http://www.mijnalbum.nl/Album-8DOCB6AL-Foto
aerdt schreef:De EB6V komt volgens mij niet voor in combinatie met de 1.8 liter motor
klopt ! met de EB6V kom je automatisch in de 2.0
ik heb nog maar 1100 km gereden maar vindt het fantastisch rijden
C4 Picasso PureTech 165 S&S EAT6 Shine 2017
IK heb wel een probleem gehad, maar dat is super opgelost door de dealer in overleg met de importeur. Mijn EB6V ging steeds moeilijker wegrijden. Nadat de auto een volle dag in de garage heeft gestaan was het opgelost. Zondag mag ze weer aan de bak. Sleurbak van 1500 kg naar de ardeche brengen. Ik ben benieuwd.
update
Het is echt verholpen. Hij is zelfs met caravan erachter zijdezacht met wegtrekken. Ik ben heel tevreden
C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive besteld op 15 november. De auto is 17-03-2007 afgeleverd. kilometerstand is nu 230000 km. 30 mei 2013 ingeruild voor een mitsubishi outlander.
C1 1.0 ambiance sensotronic afgeleverd op 27-07-2007 (38000km)
voorzitter van
Strootje schreef:aerdt schreef:
klopt ! met de EB6V kom je automatisch in de 2.0
Ik heb de 1.8 gewist.
met 28.500 km nog steeds geen enkel probleem
grand c4 Picasso 2.0

Totaal aantal Berichten: 28
Geregistreerd: 15-11-2007
- (Grand) C4 Picasso C4 GP EB6V 2.0
Nog geen enkel probleem. Nu 28.000 KM mee gereden. C4P 2.0i Exclusief (benzine)





Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007
- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Er zijn niet zoveel stemmen, maar toch lijkt het me vooral de benzine te zijn die er last van heeft, gevolgd door de 2.0 HDI, wat misschien iets te maken heeft met hoger vermogen/toeren?
Ik weet niet hoe de verhouding in Nederland is, maar in België worden er (zeker in deze klasse) aanzienlijk meer diesels verkocht dan benzine, als ik me niet vergis zo’n 80 tot 90%, dan zijn 5 benzine-klachten tegen 4 2.0 HDI en 2 voor 1.6 HDI, redelijk veel.
Als er geen verband bestaat tussen de motorversies, zou normaal de verdeling eerder als volgt moeten zijn (als er evenveel 1.6 als 2.0 HDI worden verkocht):
1.6 HDI : 4 a 5
2.0 HDI : 4 a 5
2.0i : 2
Al kan je statistisch moeilijk van een representatieve poll spreken, misschien wijst het toch een richting.
24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.






Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
De Stroot schreef:Hier wel nog steeds problemen. Mijn C4P 2.0 op benzine EB6V (750 Km)staat sinds 25 maart aan de kant. Afgelopen vrijdag hoorde ik, omdat ik toevallig bij de garage langs ging om spullen uit de auto te halen, dat het EB6V probleem opgelost lijkt te zijn. Helaas is er een probleem in het stuurhuis (bonkend geluid bij het sturen) voor teruggekomen. Ik zit dus nog zonder auto…
(zie ook de andere thread: problemen met EB6V)
Lees ik het goed dat je auto nu al sinds 25 maart (7 weken) bij de dealer staat? Dat is toch ongehoord!
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)
Heb ‘geen probleem’gemeld.
Het af en toe laten ‘afstellen van de koppeling’ (ter verhelping van bokkerig wegrijden) vind ik niet zon probleem.
Erger was dat bij 25000 ofzo de turbo de geest gaf en bij 57000 een regelklep zodat ik (in het laatste geval) met volgeladen auto (dakkoffer en 4 fietsen achterop) met ‘half’ vermogen van Lyon naar huis heb kunnen rijden
eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen

















Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
eDsuB schreef:Heb ‘geen probleem’gemeld.
Het af en toe laten ‘afstellen van de koppeling’ (ter verhelping van bokkerig wegrijden) vind ik niet zon probleem.Erger was dat bij 25000 ofzo de turbo de geest gaf en bij 57000 een regelklep zodat ik (in het laatste geval) met volgeladen auto (dakkoffer en 4 fietsen achterop) met ‘half’ vermogen van Lyon naar huis heb kunnen rijden
Hoeveel km heb je intussen?
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
58000
eDsuB
Reed vanaf 1992 Peugeot 309, 405, 306 Roland Garros, 406, 806, 806, 807, Citroen Grande C4 Picasso, Volvo V70, BMW 5 en Volvo V60. Sinds 15/6/2018 DS7 Crossback SoChic Rivoli met veel toeters en bellen
Druklager koppeling al kapot
Vanmorgen voor de tweede keer bij de dealer geweest nadat de koppeling al enkele weken blijft ‘hangen’ bij het schakelen. Het wordt steeds erger. Analyse is nu dat de druklager (van het hydraulische systeem) kapot is en vervangen moet worden. Heel fijn nu ik zondag naar de Dordogne afreis, want de ombouw kan niet meer voor die tijd. Gelukkig geen caravan mee en ik hoef geen bergmassa over, want dan was het onverantwoord. En zat garages ter plekke natuurlijk ..............
Kilometerstand 55.000
t/m 2011: C4 Grande Picasso 2.0 HDiF Ligne Business, Noir
27-10-10: Citroen Grand C4 Picasso HDi 150 EGS Ligne Business besteld
06-06-11: eindelijk in gebruik genomen
02-07-12: ruim 50.000 probleemloze kilometers gereden
heb tot nu toe (50000 km sinds mei 2007) 2 keer de bak laten resetten zodat deze zichzelf weer kan ‘inleren’. De klachten beginnen met een wat luidruchtiger schakelen en daarna het bekende schokje bij het wegrijden. Na de reset is het allemaal weer prima….
Sinds 16 mei 2007 een C4 Picasso, Ligne Business, 2.0 HDIF EB6V - zwart - op 1 oktober 2010 ca 145.000km op de teller