Hallo
Vandaag ging er rechts onder op het dashbord een oranje lampje branden.
heeft denk ik iets te maken met koelvloeistof weet iemand wat dit lampje precies betekend. Nivo in expantietankje is oke.
Een klein rond oranje lampje? Dan heeft je auto het even een beetje warm gehad. Hoeft niet per sé iets te betekenen, als het eenmalig blijft.
Ich bin ein Breaker
Bedankt voor de info ga me er wel even in verdiepen wand er moet toch iets aan de hand zijn lijkt me.
wanneer zijn voor het laatst de thermostaat en de thermoswitch voor de fan vervangen?
even controleren of de vetilator voor de radiator gaat draaien, na een stukje rijden motorkap open motor stationair en dan moet ie aanslaan, wel dat oranje lampje in gaten houden.
verekt vervelend dat er geen temperatuurmeter inzit bij zoiets.
Vroeger hadden we kuilen in plaats van drempels.
Ga morgen eerst veerpoten vervangen en losgeschoten retourslang terugdrukken en als ik dan nog tijd en zin heb me verdiepen in temperatuurprobleem.Heb geen idee hoe oud thermostaat en thermokoppel zijn heb de auto net en weet alleen dat er een tijdje terug een andere motor in gekomen is
Hoera ! Bixje is niet dood, ze leeft !!
Ik heb er nooit temperatuurproblemen mee gehad, hoe oud thermostaat/thermokoppel zijn weet ik ook niet. Maareh, rechtsonder ? Kan dat niet ook het lampje van de ABS zijn ? Die zit doorgekoppeld van het koelvloeistofniveaulampje in het midden van ‘t dashboard…
De veerpoten waren toch niet zo slecht ? Ik hoorde ze alleen kraken als ik ‘m naar de hoogste stand (service stand) zette, maar heb er met rijden nooit wat van gemerkt.
Rijd ‘ie verder nog goed ? (ik mis ‘m stiekem nog wel , alhoewel ik aan de peugeot begin te wennen…)
Exen:
BX TZD turbo Berline 1991 (grijs)
BX TRD turbo Break 1989 (grijs)
BX TZD turbo Break 1991 (groen)
Vervangen door:
Peugeot 405 GRX Break 2.0L 1995 (benzine) (rood)
<—En voor de lol nog een fiatje X1/9
Hallo Wilan
BX leeft heb octopus laten vervangen en slecht aanslaan motor opgelost.
Wielen laten ballanceren maar dit was geen succes in 2 banden zit een slingering dus auto trild nog ,op trillen na ongeveer een week probleemloos rondgereden. Tot op een morgen auto komt met veel gekraak op rijhoogte maar veert links voor niet met WD40 en flink van hoog na laag doet veerpoot het weer, maar is er wel een retourslang losgeschoten. Dus woensdag twee veerpoten gehaald (men zegt dat je het beste alle twee kan vervangen)en op de terugweg ging dus dat lampje branden reed gewoon ongeveer 90 met verkeer mee dus geen omstandigheden dat motor te warm word. Dat is het verhaal tot nu toe wel ongeveer. Type dit op zaterdagmorgen moet eigelijk nu veerpoten vervangen maar het regent.(baal)
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Tsja, een TZD Turbo kan het wel eens een beetje warm krijgen, maar bij 90 km/u zou dat oranje lampje normaal gesproken toch niet moeten branden. Of had je kort daarvoor het gas eens lekker ingetrapt? In ieder geval is het niet direct verontrustend, maar de ventilator had wel aan moeten slaan. Anders is dit wel een puntje om na te kijken.
Enne, overweeg eens het idee om een koelvloeistoftemperatuurmeter in te bouwen. Ik snap echt niet waarom Citroen dit achterwege heeft gelaten.
over een temperatuurmeter loop ik al langer na te denken, weet iemand of daar bestaande setjes voor te krijgen zijn.