Totaal aantal Berichten: 43267
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dirkman schreef:me research this,
ik laat het weten, als ik het weet..
Heel goed. Heel goed.!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
waterman771 schreef:citroen23 schreef:
kan het ook nog steeds LHS zijn…............
gewoon vervangen door LHS. niet aanvullenDe TS schrijft dat alle onderdelen groen zijn, en dan kom jij met dat ie er maar gewoon LHS in moet gaan gooien? Dat lijkt me geen goed advies!
Eerst vaststellen WAT er inzit, dan pas gaan denken over bijvullen.
goed punt. maar ik zou zeker niet gaan bijvullen maar vervangen. (door hetgene wat het dan ook mag/moet/behoort (te) zijn….......)
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Even voor de duidelijkheid.
[list]LHS in LHM auto = hydraulisch systeem naar de fillistijnen
LHM in LHS auto = hydraulisch systeem naar de fillistijnen
DOT4 in LHS auto = kan, maar LHS is wel iets anders, bevat enige additieven.
ATF in LHM auto = kan, maar dus ook niet ideaal, zie de opmerking van waterman.
[/list:u]
Het verwarrende is dat DOT4, ATF en LHS allemaal met elkaar in de war kunnen worden gebracht, omdat ze kwa kleur wel wat op elkaar lijken.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
ergo:
beste oplossing is: flink spoelen met lhm en dan lekker groen maken?
want wat het ook is, LHM is beter..
.komma
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Zal wel ietsje meer werk zijn…alles spoelen en andere rubbers in alle leidingen soms ?
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als je een leiding losmaakt kun je er een rubberen afdichting uithalen.
(cylindertje). Als deze een groene streep heeft is het systeem voor LHM.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
waterman771 schreef:citroen23 schreef:
kan het ook nog steeds LHS zijn…............
gewoon vervangen door LHS. niet aanvullenHoe kun je dat nou zo zeggen? Die auto is van 1972, toen reed men in de Usa ook al lang op LHM! Zou er daadwerkelijk LHS in die auto zitten, dan zouden ALLE originele groene onderdelen al naar de klote zijn!
De TS schrijft dat alle onderdelen groen zijn, en dan kom jij met dat ie er maar gewoon LHS in moet gaan gooien? Dat lijkt me geen goed advies!
Eerst vaststellen WAT er inzit, dan pas gaan denken over bijvullen.
ATF kan heel goed mogelijk zijn: ATF is een product op minirale basis, en zal het systeem dus geen ernstige schade kunnen toebrengen. Goed is het niet, want het is te dik.
Bijna zeker dat het ATF moet zijn!
Ik werkte in 92 in de States aan de DSen, wij hadden wel gewoon LHM op voorraad maar 90 procent van de Dsen waren afgevuld met ATF.
Domweg om de LHM daar niet te betalen was, en tja ATF kost daar een drol
Het kan….. Maar zoals Waterman al zegt het is te dik.
Ajeto!!!