Probleem luchtmassameter: verschil in nummers Bosch?
sab
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 40
Geregistreerd: 06-01-2008

Gepost: 17 mei 2008 04:37 PM

Bij het uitlezen van mijn computer is gebleken dat mijn luchtmassameter stuk is. Ik heb een 1.9 GTI met kat. Motornummer: DKZ (XU9JA/L). De BX komt uit 1992. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe luchtmassameter, maar ik kom 2 verschillende nummers van Bosch tegen.

Ik kom de 028020220 tegen.
Ik heb zelf de 0280202202 erin zitten (ja, het enige verschil is die extra 2 op het eind Wink).
Zit hier verschil in? Of werken ze er beide op?

Is het mogelijk dat er verschil zit tussen een break en een berline (de meter zonder de extra 2 komt namelijk uit een break).

Zijn er mensen die even willen kijken wat ze zelf op een GTi DKZ motor hebben zitten (het staat bovenop op het ijzeren gedeelte van de meter)  Smile

Groetjes Sabrina

Profiel  
 
Loutre
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 117
Geregistreerd: 11-03-2008

Gepost: 17 mei 2008 05:24 PM
  [ # 1 ]

Ik weet wel wat er op een Peugeot 205 GTI 1.9 met DKZ motor zit (de versie met kat is dat): een met 202 als eindnummer.
De DKZ motor is trouwens met de code XU9JAZ. Dus met een Z achteraan.

Motorblok in jouw auto liep eerst wel gewoon goed met de ‘202 meter’? Dan is het helemaal duidelijk…vervangen door een ‘202’.

Misschien al bekend, maar die Bosch luchtmassameters met nummer 202 achteraan zitten op veel meer auto’s. Meeste sloperijen zullen er dus wel hebben.

Profiel  
 
Gepost: 18 mei 2008 01:41 AM
  [ # 2 ]

er zijn talloze variaties GTi motoren, afhankelijk van boujaar en land.
Sommige hebben de computer in de LMM zitten, latere apart, inlaten verschillen, ontstekingssystemen verschillen enz.

Maw, zoek de goede, of als je een andere hebt die past kan je uiteraard proberen, al zal het verschil toch wel ergens zitten.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
daaristieweer,wiedurft
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 370
Geregistreerd: 06-12-2005

Gepost: 26 mei 2008 03:33 AM
  [ # 3 ]

Het verschil in nrs is de weerstand en uiteindelijk dus het voltage wat de afm doorgeeft aan de ecu. Die bepaalt aan de hand van dit gegeven de inspuittijd.
Ik had er een van een opel afgehaald en mijn bx gti 16 v met 160 pk gaf er nog maar een stuk of 20.
tik is in google het nr wat je moet hebben, veel van Alfa, Volvo en Saab zijn hetzelfde, en die zijn er op de sloop vooral Alfa.
Als het nr hetzelfde is, dan is ie hetzelfde ongeacht van wat voor merk je hem eraf haalt, want het gaat om het originele nr van bosch,

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook