Hallo allemaal,achter het kachelpaneeltje zit een witte plaat,kan ik deze plaat eruit halen want ik heb dus een probleem met de draaiknop van de warmte/kouderegelaar ik heb wel het kachelpaneeltje eraf liggen nu alleen nog de witte plaat hierachter zitten enkele kabels voor de kachelbediening en ik ben bang dat deze losraken.
Alvast bedankt voor de reacties.
Bianca en Hans.
Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Wat is precies je probleem? Misschien zit het wel niet bij dat paneeltje? Plaatje zit overigens vast met een paar schroeven geloof ik, en achter 3 palletjes geklemd. De kabels erachter blijven gewoon zitten.
Vermond schreef:Wat is precies je probleem? Misschien zit het wel niet bij dat paneeltje? Plaatje zit overigens vast met een paar schroeven geloof ik, en achter 3 palletjes geklemd. De kabels erachter blijven gewoon zitten.
jaja,
Pas maar op met eraf halen: die palletjes en beugeltjes moeten wel die kabels op hun plek houden. Gaan die los dan ben je nog wel een poos aan het vogelen en priegelen om het straks weer terug te zetten.
Ik spreek uit ervaring en weet nu dat het probleem bij mij in de koolborstels van de aanjagermotor zat ops: .
CX 2.2 TRS; voorheen: CX 2.2 Croisette en 2x BX 1.9 TZI.
Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Oeps!, te snel gelezen , ik dacht dat het om de printplaat ging . Die plaat daarachter heb ik tot nu toe altijd kunnen laten zitten.
Waarschijnlijker is het dat dan de kachelkraan vastzit. Die vind je linksboven de voetenruimte van de bijrijder. Daar zie je een paar beugels zitten aan een kunststof blok wat tegen het schutbord aan zit. Op dat blok zit een ijzeren pen, dat is de pen van de kachelkraan. Die haal je met een paar schroefjes los om hem schoon te maken - mits je eerst de koelvloeistof hebt afgetapt.
Ich bin ein Breaker
karel schreef:Waarschijnlijker is het dat dan de kachelkraan vastzit. Die vind je linksboven de voetenruimte van de bijrijder. Daar zie je een paar beugels zitten aan een kunststof blok wat tegen het schutbord aan zit. Op dat blok zit een ijzeren pen, dat is de pen van de kachelkraan. Die haal je met een paar schroefjes los om hem schoon te maken - mits je eerst de koelvloeistof hebt afgetapt.
Het is waarschijnlijk ook de kachelkraan,maar de draaiknop van de kachel die tolt nu rond dus ik weet niet of er iets afgebroken is achter het paneeltje ik heb ondertussen wel een ander paneeltje aangeschaft.
Totaal aantal Berichten: 2255
- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Check dan eerst die draaiknop. Ik vermoed dat het kunststof (achterzijde van de knop) is gescheurd, of dat het metalen plaatje dat achter in die knop zit verwrongen is geraakt, of een combinatie van deze zaken. Die knop is blijkbaar zo ontworpen dat deze eerder de geest geeft dan de rest van de bediening.
Als het inderdaad die knop is, en je hebt ‘m vervangen, behandel dan wel gelijk de kachelkraan, anders kan je binnenkort weer een nieuwe (of 2e handse) knop halen.
EDIT: ik zie net dat de TS dit onderwerp al eerder heeft aangekaart, zie .
winnetou schreef:Check dan eerst die draaiknop. Ik vermoed dat het kunststof (achterzijde van de knop) is gescheurd, of dat het metalen plaatje dat achter in die knop zit verwrongen is geraakt, of een combinatie van deze zaken. Die knop is blijkbaar zo ontworpen dat deze eerder de geest geeft dan de rest van de bediening.
Als het inderdaad die knop is, en je hebt ‘m vervangen, behandel dan wel gelijk de kachelkraan, anders kan je binnenkort weer een nieuwe (of 2e handse) knop halen.EDIT: ik zie net dat de TS dit onderwerp al eerder heeft aangekaart, zie .
De knop is nog goed want ik kan met de hand aan het zwarte pinnetje draaien,alleen die reageert niet meer de kachel blijft op de warme stand staan ondanks dat de knop op de koude stand staat ik denk dat er iets afgebroken is bij het tandwieletje bij de witte plaat.
Dan eerst de kraan vervangen. Die zal dan de oorzaak zijn.
Schijt aan originaliteit.