Het compartiment van de benzinetank heeft nogal wat gaten in de bodem. Weet iemand of je deze gaten (inclusief het gat waardoor de vulpijp loopt) af kunt dichten zonder risico’s?
Ik heb horen zeggen dat er iets open moet blijven i.v.m. doorluchten (?) en/of statische electriciteit?
Het Hart Heeft Redenen Die De Rede Niet Kent
Hey,
hoe is het met je project? \\
.komma
En waarom zou je dit willen doen dan?????
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....
Het lijkt mij niet verstandig want:
a/ je kunt je tank niet meer aftappen of het filter schoonmaken want daarvoor is een van de gaten
b/ benzine kan niet meer weglekken mocht er een gat in je tank ontstaan
c/ gaten zorgen ook voor ventilatie en dus minder vocht/roest
Groet Peter
Dirkman schreef:Hey,
hoe is het met je project? \\
Goed, ik heb de balken verstevigd, hij staat momenteel zonder dak (eigenlijk zonder alles) op z’n wielen….
Ben de bodem aan het herstellen. er zaten rechtsvoor wat stukken opgelapt (plaat over slechte deel heengezet met een paar proplasjes), die heb ik er volledig uitgehaald en vernieuwd.
Volgende stap is het verder verstevigen van de bodem, eindelijk iets opbouwen
Het Hart Heeft Redenen Die De Rede Niet Kent
DSnut schreef:Het lijkt mij niet verstandig want:
a/ je kunt je tank niet meer aftappen of het filter schoonmaken want daarvoor is een van de gaten
b/ benzine kan niet meer weglekken mocht er een gat in je tank ontstaan
c/ gaten zorgen ook voor ventilatie en dus minder vocht/roest
Aha, da’s iets waar ik wat mee kan, dank je! De huidige bodem is op zich in prima staat, maar er zit nogal wat oppervlakteroest op, vandaar de vraag… Zoals ik het nu lees kan ik die er beter uithalen en de bodemplaat weer goed in de lak zetten. eventuele gaten die geen functie hebben zoals je hebt opgesomd kan ik eventueel dichten, in totaal zijn het er wel 5!
Nogmaals dank!
Het Hart Heeft Redenen Die De Rede Niet Kent
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Heb je een foto? Ff plaatsen dan?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 10260
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Er zitten ook spleetjes in voor de afwatering. Die willen nogal eens dichtzitten met tectyl oid.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.