Kan iemand me vertellen of het veel werk is om de koppakking van een Xantia 2.0i zelf te vervangen en of er nog zaken zijn om op te letten. Groet, Léon.
Ligt een beetje aan je sleutel ervaring en de voorzieningen die je tot je beschikking hebt.
Er af is niet zo’n probleem denk ik behalve het uitlaatspruitstuk los daar moet je voor onder de auto liggen als je geen brug hebt. (pas aub op met steunen etc want als je er onder komt te liggen als ie zakt brrrr)
Kop laten vlakken en afpersen bij revisiebedrijf en als je verstandig bent bestel je hier ook je (iets dikkere) koppaking en kopbouten.
Eventueel waterpomp en distributie gelijk vervangen want alles is toch los…
Terug monteren let op de juiste positie van koppaking en of alle kanalen overeenkomen met de uitsparingen in de nieuwe pakking. Kopbouten aantrekken volgens voorschrift met een momentsleutel. Distributie op tijd zetten volgens voorschrift. Even controleren of ie niks aantikt met handmatig ronddraaien.
Zonder sleutel ervaring zou ik er niet (alleen) aan beginnnen. Maar al doende leert men dus als je het durft en je hebt een goede handleiding (b.v. te vinden op marktplaats etc) leef je uit.
Gr Jaap