‘Pino’ naar de APK…
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2864

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 05 mei 2008 08:26 PM

Tis gewoon een sport: komt ze er wel of niet door?
Meestal zit ik op een 100-150 euri aan onkosten wil ik haar weer een jaar zonder zorgen kunnen rijden.
Dit keer trapte de keurmeester door de remmen heen met de ‘70kg-test’.

Vuk..

Dus de remleiding vervangen van voor naar achter, bleek de andere leiding ook stuk..
In totaal dus 7 mtr nieuwe leiding gemonteerd, een nieuwe voorband (stoeppie geraakt -> wangscheur), een andere koplamp (die helaas geen duplootjes hebben kan) en een klein plaatje ingelast in het voorscherm tegen de koker.
Voilá!

150 euro verder en ze kan weer een jaar!
Dit jaar pak ik haar aan: er moet nog steeds een andere balk onder de achterklep…

M’n vrouw klaagt: “wat moe-je toch met dat ding? Je hebt nu toch een CX?”
Maar deze gaat niet weg, ze kost me geen drol en bovendien is ze veels te makkelijk op korte ritjes en in de stad: ze doet het gewoon altijd!

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1505

Gepost: 05 mei 2008 08:40 PM
  [ # 1 ]

Haha, herkenbaar. Ik mijn Ax zojuist ook achtergelaten voor de keuring morgen. Ik verwacht overigens niks schokkends.

En ja, ik houd de mijne ook, misschien wel voor erbij. Ze kosten immers weinig tot niks en doen het altijd, als je ze een beetje bijhoudt tenminste.

Veel rijplezier dan weer komend jaar!

Profiel  

Rio97
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 367

- LN/LNA 11 RE Cannelle
- Xantia Turbo CT VSX break
Gepost: 05 mei 2008 09:10 PM
  [ # 2 ]

En Pino is ook nog’s één van de oudste nog rondrijden AX’en!

Als liefhebber van de jaren 80 AX duim ik heel hard mee.
Volgens mij heb ik nog duplo koplampen liggen in de schuur… een keertje voor je kijken?

Groet, Rogier

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- ID/DS DSuper
Gepost: 05 mei 2008 10:38 PM
  [ # 3 ]

Ik heb nu een koplamp van een ‘90-er, maar die accepteert alleen H4 en geen Duplootjes meer.
Ik heb al met een schuurtol het gat wat groter gemaakt zodat een duplo er wel in kan, maar helemaal fris is het nog niet…
Omdat ik met geel rij (dat hoort nu eenmaal in een oudere française), zat ik er al aan te denken dan maar H4-tjes met zo’n geel kappie (al weet ik niet of die het houden; het lijkt me dat ze smelten, maar ik heb er geen ervaringen mee) dan hou ik de duplo’s wel voor ‘La Déesse’ (okee,okee; m’n Supertje is een ID).
Maar als je wat heb liggen mag je me wel PB-en Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

MBa@NL
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 146

- AX "CHRONO"
- AX 14TRS
Gepost: 12 mei 2008 01:16 PM
  [ # 4 ]
Pascal schreef:

...zat ik er al aan te denken dan maar H4-tjes met zo’n geel kappie (al weet ik niet of die het houden; het lijkt me dat ze smelten, maar ik heb er geen ervaringen mee)...

Heb het er al weer meer als een jaar inzitten en heb altijd me verlichting aan en de kapjes zien er nog altijd zo uit als toen ze nieuw uit de verpakking kwamen Very Happy

En wel gaaf dat er nog steeds geld wordt uitgegeven aan deze AX! de meeste hadden em al op de sloop gezet (al is het alleen al omdat ze op leeftijd begint te raken) maar gelukkig zijn er dan ook nog mensen die er dan nog meer als alleen maar een auto in zien! Cool

AX Kentekens het register voor ELKE AX met nederlands kenteken, dus niet alleen de AX Sport, GT en GTi

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten

- ID/DS DSuper
Gepost: 12 mei 2008 04:11 PM
  [ # 5 ]

Er zit wel wat laswerk aan, maar toen ik het plaatje in de wielkast voorop de dorpel inlaste bemerkte ik dat de dorpels zelf best wel hard zijn.
Ze krijgt dit jaar nieuwe/ andere steekasjes (ben dat gerammel eigenlijk wel zat) en ik las die andere balk er in (achter onder de klep).
Dan nog een kokerbehandeling en gáán.

Waarom zou je in de vrede een auto weg doen als je haar telkens met een 150-200 euro/jaar weer op de weg kan houden?

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

MBa@NL
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 146

- AX "CHRONO"
- AX 14TRS
Gepost: 12 mei 2008 06:58 PM
  [ # 6 ]
Pascal schreef:

Waarom zou je in de vrede een auto weg doen als je haar telkens met een 150-200 euro/jaar weer op de weg kan houden?

zo denk jij, zo denk ik, zo denken er gelukkig nog een heel hoop anderen ook maar er zijn nog steeds hele volksstammen die zo’n wagentje dan wel weg doen Sad

AX Kentekens het register voor ELKE AX met nederlands kenteken, dus niet alleen de AX Sport, GT en GTi

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten

- ID/DS DSuper
Gepost: 14 mei 2008 12:29 PM
  [ # 7 ]

Nu de APK-perikelen achter de rug zijn zal ik, nu ik een ander lasapparaat heb, binnenkort beginnen met de herstelwerkzaamheden.
Uiteraard te volgen via een feuteusjoet hier…

Wink

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten

Gepost: 14 mei 2008 02:42 PM
  [ # 8 ]

O, dat is interessant. Als je nu goed werk levert, heb ik ook nog een ax te lassen Laughing.

Razz

Profiel  

Pascal
> 2000 berichten

- ID/DS DSuper
Gepost: 14 mei 2008 10:26 PM
  [ # 9 ]
B_iks schreef:

O, dat is interessant. Als je nu goed werk levert, heb ik ook nog een ax te lassen Laughing.

Razz

Sluit dan maar achteraan: eerstvolgende is toch echt m’n ID… en dat duurt nog wel effe… Sad

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  

B_iks
> 1500 berichten

Gepost: 18 mei 2008 03:25 PM
  [ # 10 ]

Goed werk heeft tijd nodig, maar wellicht heb ik tegen die tijd zelf een lascursus gedaan. Toch handig met die oudere Citroens.  Wink

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook