Rijden met open dak
DS technique
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 55
Geregistreerd: 24-04-2008

Gepost: 17 mei 2008 03:21 PM

Beste Picasso rijders,

Heb een vraag over het rijden met een picasso 1.8 benzine uit 2003.
Deze heeft nl een glazen schuifdak, maar maakt nogal wat lawaai tijden het rijden wanneer deze volledig geopend is.
Vooral boven de 40 km/h begint het geluid aardig storend te worden.

Is hier iets aan te doen, spoiler (?), of hoort dit bij deze uitvoering en zal het dak tijdens het rijden gewoon gesloten moeten blijven om nog een gesprek te kunnen voeren??

Wie heeft hiermee andere ervaringen of tips?

Ben benieuwd naar de reacties.

Er gaat niets boven…...

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 18 mei 2008 01:43 PM
  [ # 1 ]

IS denk ik eigen aan het concept, en het ontwerp van het dak.
Ik heb dit probleem al vaker gehoord.

Sommige merken slagen er echter wel in om dit beter tochtvrij te maken, ik veronderstel door veel meer aandacht te geven aan de ontwikkeling.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
patje74
> 15000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004

- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Gepost: 18 mei 2008 02:19 PM
  [ # 2 ]

Als er 1 merk is die van oorsprong veel aandacht schenkt aan aerodynamica, dan is het Citroën. Het zal eerder een kwestie zijn van consessies doen. Want ik denk niet dat de consument op een spoiler zit te wachten….

Maar is het werkelijk zo storend dat je geen gesprek meer kunt voeren met het dak open? Misschien dan toch maar een eendje er bij nemen voor de goede gesprekken op zomerse dagen?  Laughing

Profiel  
 
Gunther
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 481
Geregistreerd: 25-10-2007

- (Grand) C4 Picasso 1.6 HDiF EB6V Exclusive
Gepost: 18 mei 2008 04:07 PM
  [ # 3 ]

je kan er natuurlijk ook een cabrio van maken Mr. Green , dan is je auto pas uniek Smile . Alle gekheid op een stokje, de ervaring die ik ooit heb gehad, met een (stokoude) Renault Laguna met een schuifdak is weliswaar vergelijkbaar, niets meer te zeggen bij 120 km/u.

24-01-2002 tot 5-11-2007: Ford Focus 1.8 TDDI 90pk Colour Collection
5-11-2007 tot 31-03-2011: Citroën Grand C4 Picasso 1.6 HDiF 110pk EGMV Exclusive - Icare
07-2011: Volkswagen Touran 1.6 crTDI 105pk Bluemotion dpf.

Profiel  
 
picassoke
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1712
Geregistreerd: 22-11-2007

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
Gepost: 18 mei 2008 06:26 PM
  [ # 4 ]

Een open dak dient niet om open over de snelweg te rijden.
Dan heb je altijd hetzelfde probleem, bij ieder dak van om het even welk merk.
Bij het ene merk zijn er al wat meer windgeluiden hoorbaar dan ibj het andere. MAar hoe dan ook op hoge snelheid is het niet bruikbaar.
Het is vooral nuttig in de stad of op lagere snelheden.

Dus als je bvb op een 80-weg wil rijden zal je het dak deels moeten sluiten.

Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken

Sinds November 2007, 50.000 km

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook