Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 15-11-2007
- ID/DS citroen d special
- ID/DS citroen dspecial
hallo ik heb een probleem ik heb een citroen id 19 van het jaar 1973. En krijg hem niet gestart, ik heb de contact punten vernieuwd en heb gezien dat er terug een vonkje schiet. Dus ik heb ontsteking heb wel niet geprobeerd met kap erop. Heb de benzine leiding afgenomen, en heb gedamareerd en gezien er komt geen benzine uit dwz dat de benzine leiding verstopt zit . Of dat de pomp kapot is ????? kan er iemand me helpen danku
Als er geen benzine uit de leiding komt bij het starten, dan zal er zeer waarschijnlijk wel iets niet goed zijn met de pomp zelf of het contact. Ik zou eerst ff alle zekeringen checken en vervolgens de bedrading en contacten nalopen.
Animal triste post coitum
Zou het ook een idee zijn om even handmatig stroom (een DS draait toch op 12 volt?) op de benzinepomp te zetten ? Volgens mij is dat eenvoudiger dan de bedrading nalopen. En ik heb zelf als vuistregel om eerst datgene te controleren/testen wat het meest eenvoudig is om te controleren/testen (het moet natuurlijk wel relevant zijn ).
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 555
Geregistreerd: 04-04-2007
- ID/DS DS21ie Pallas Hydraulique
Lelijke Eend schreef:Zou het ook een idee zijn om even handmatig stroom (een DS draait toch op 12 volt?) op de benzinepomp te zetten ? Volgens mij is dat eenvoudiger dan de bedrading nalopen. En ik heb zelf als vuistregel om eerst datgene te controleren/testen wat het meest eenvoudig is om te controleren/testen (het moet natuurlijk wel relevant zijn ).
Een benzinepomp van een carburateur DS heeft een mechanische benzinepomp, onder de carburateur. De mijne heeft vorig jaar de geest gegeven.
De garage heeft mij uit de nood geholpen door benzine in de pomp te gieten via de darm aan de carburateur, toen deed ze het wel, tot ik de DS een week niet gebruikte en de pomp weer droog stond. Op eigen kracht het vacuum creeren om de benzine uit de tank te pompen zat er dus niet meer in.
die mechanische pomp heeft helemaal niks met elektr. te maken.
dus elektr circuit wat dat betreft nakijken heeft geen zin.
het beste kun je (en dan ga ik van jou verhaal uit) fff een beetje benzine in de carb. gieten en dan starten. slaat hij aan en dan weer weer af (vanwege het beetje benzine) dan vinger op de brandstof toevoerslang en voelen of er druk opgebouwd wordt. indien ja: zit er brandstof in je tank ?? en zit er ergens een achteraf ingebouwd filter wat verstopt is?? .indien geen druk: dan is waarschijnlijk de brandstofpomp overleden. ga ook niet van de brandstofmeter uit want deze kan wel eens blijven hangen.
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
idd even kijken of ie wil met een handje benzine in de carbu.
dan de leiding terug blazen. Soms verstopt de leiding met roest uit de tank. als je terug kunt blazen, (misschien even voor de pomp blazen) dan hoor/voel je dat je in de tank bubbelt. dan weer aanzuigen en rijden tzt in dat geval de tank eens leeg laten lopen..
groet!
.komma
Totaal aantal Berichten: 136
Geregistreerd: 15-11-2007
- ID/DS citroen d special
- ID/DS citroen dspecial
Iets vergeten te vertellen de wagen staat al terug 1 jaar stil. Was bezig aan het restaureren en heb nooit aan gedacht om de moter te starten . Dus de id wil niet starten heb wel tydens moter werken ,de verdeler en rotor uitgegaald en terug in gestoken , dus normaal is dit onsteking regelen maar vroeger voor ie naar de werkplaats ging heb ik ermee gereden, maar met een vatje en een darm naar de toevoer dus ..... het probleem zijn 3 factoren , pomp overleden ,benzine leiding kapot, onsteking staat verkeerd , ik ga maandag naar de garage citroen en we zien wel oja als ik benzine in de carbu steek dan spuugt hij dat er terug uit langs vanonderen is dit normaal?
dat is normaal!
succes, bij de citronist.
.komma