Medezwevers,
Mijn achteruit rijverlichting doet het niet meer. Ik ben er in ieder geval achter dat het niet het lampje is, die is nl. goed. Ik meet terugval in de spanning op het lampje zo gauw als de achteruit wordt ingeschakeld. Met alleen de multimeter (dus zonder achteruit rijlicht) meet ik bij ingeschakelde achteruit netjes 12,5 Volt. Conclusie: draad (+) niet lekker meer of betreffende schakelaar (op de versnellingsbak?) niet meer lekker. Eerlijk gezegd verdenk ik het laatste. Waar zit deze precies, is die te reviseren/repareren en is die te koop??
Andere tips/opmerkingen altijd welkom!
gr.
Rob
DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
?? Massa verbinding checken!
vlietmansje schreef:?? Massa verbinding checken!
Massa, is goed. Als ik alleen de plus rechtstreeks van de accu trek, doet het lampje het prima.
DS21 i.e. Pallas 1971
C6 3.0 HDi Exclusive 2012
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
robbedoes schreef:vlietmansje schreef:?? Massa verbinding checken!
Massa, is goed. Als ik alleen de plus rechtstreeks van de accu trek, doet het lampje het prima.
Schakelaar zit voorop de bak, twee draden.
Onder de accubak zitten ze “verlengd” met stekkerverbinding, misschien hier slecht contact?
Je zou de schakeldraad op de bak spanning kunnen geven, als je weet welke natuurlijk.
Je kan dan ook de schakelaar meten, moet je er wel bij kunnen (koeltunnel)...