guido66 schreef:nattietje schreef:Jullie felgele nummerplaten vallen enorm op.
In België valt het vaak op dat men een nieuwe auto koopt en de oude nummerplaten overzet. Zit er zo’n oud, roestig ding op een nieuwe auto, dat valt pas op.
In België is het inderdaad zo dat de nummerplaat gelinkt is aan een (al dan niet rechts-) persoon en niet aan de wagen.
De officiële nummerplaat moet achteraan komen ; je moet (of de dealer) zelf zorgen voor de nummerplaat vooraan (of worst case die van je vorige wagen gebruiken).
Na een ongeval waarbij de achterste nummerplaat verwrongen werd, wordt deze soms gewoon rechtgetrokken / tekens herverfd ...
[In de toekomst (in het kader van Europa) zouden er in België ook gele nummerplaten komen.]
Je kan natuurlijk de nummerplaat inleveren en een nieuwe aanvragen, maar dat brengt dan weer kosten met zich mee alsook wat vertraging vooraleer je met je nieuwe wagen kan gaan rijden ... en dat laatste wil je natuurlijk niet !
Totaal aantal Berichten: 1093
- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
maartenv schreef:ice96 schreef:Wouw…
voor én achter
En op wie wordt de schade verhaald???Zullen die “dienstkloppers” hiervoor op het matje geroepenn worden??? Ze mogen dan wel een “vrijwaring” hebben voor de verkeesregels maar ze mogen nog steeds de weggebruikers niet in gevaar brengen…
(term dienstkloppers is voro mij nieuw maar ik ga er vanuit dat hiermee politie bedoelt wordt)De politie heeft zichtzelf als schuldige aangewezen
Er stond vanmiddag alweer een hele stapel met onderdelen bij de dealer..
En de verzekeraar heeft groen licht gegeven
Einde goed, alles goed (zullen we maar zeggen he)
Yes! Vandaag de auto opgehaald bij de dealer…wat een schoonheid.
Ben erg blij met de kleur (burlat) ziet er erg chique uit.
Hij rijdt (natuurlijk) als een limousine, verukkelijk.
Nu alle snufjes maar eens goed leren kennen.
De navidrive werkt in ieder geval prima; het telefoonsignaal is helder (aan beide zijden) en de navigatie werkt als een zonnetje.
Dat wordt lekker touren dit weekend…
C4GP 2.0 16V Benzine & LPG (mei 2008) 80.000km
Hoi nattietje,
Wij hebben geen lederen bekleding genomen.
We hebben heel lang getwijfeld over een “Lumiere” uitvoering, dus met een licht interieur (en lichte bekleding), maar we hebben 2 kleine kids (oudste 3 jaar en jongste 8 maanden) en waren bang dat de bekleding niet lang mooi zou blijven. Daarom uiteindelijk gekozen voor de zeg maar “standaard” zwarte bekleding die bij de Ambiance uitvoering zit. We hebben wel alle opties uit de Lumiere erbij genomen, dus glazen dak, verlichtingsmodule, en het pack detection en pack coffre.
De kleur Burlat is de enige rode kleur die momenteel in NL te krijgen is. Mijn vrouw wilde eigenlijk de Lucifer, maar toen wij naar de dealer gingen meldde deze dat die kleur er (al dan niet tijdelijk) uit was. We hebben er echter geen spijt van, burlat is een hele mooie chique kleur (wat donkerder rood, met een vleugje (echt een vleugje!) aubergine/paarsig erdoor).
Ik heb inmiddels in 1,5 dag al 230 km erop zitten, hij rijdt super ! Natuurlijk is het schakelen met de AB6V wel even wennen (hiervoor een Peugeot 406 gehad, handgeschakeld), maar dat gaat snel.
Wat ik wel merk is dat de bediening van de stoelen (wegklappen, opzij schuiven, etc) erg stroef gaat; ik dacht eerst dat ze het niet deden, maar het bleek dat ik echt wel behoorlijk wat kracht moest gebruiken (durfde dat niet uit angst ze stuk te maken).
Ik heb wel nog een vraag voor de “experts”: ik zou graag (om uit te proberen) de parfumeur willen vullen, maar ik weet niet hoe ik die uit het dashboard krijg, ik kan de knop wel naar links en rechts draaien en ook indrukken, maar ik krijg hem er niet uit om hem te vullen (heb al met redelijk wat kracht getrokken, maar ben bang dat ik hem stuk maak als ik harder trek). Kan iemand me helpen hoe ik dat moet aanpakken ?
Merci!
oh ja, bijna vergeten: wij hebben inderdaad ook nog de Navidrive genomen, die bevalt ook uitstekend! Ik vind hem op punten zelfs beter dan TomTom (naar mijn huis koos de TomTom altijd een in mijn ogen onlogische route, de Navidrive neemt wel de “logische”!) en ik vind hem grafisch ook op punten beter, zo vind ik het detailschermpje dat je ziet als je een afslag moet nemen erg handig !
Totaal aantal Berichten: 1712
- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDI EBV exclusive
davida schreef:Hoi nattietje,
Wij hebben geen lederen bekleding genomen.
We hebben heel lang getwijfeld over een “Lumiere” uitvoering, dus met een licht interieur (en lichte bekleding), maar we hebben 2 kleine kids (oudste 3 jaar en jongste 8 maanden) en waren bang dat de bekleding niet lang mooi zou blijven. Daarom uiteindelijk gekozen voor de zeg maar “standaard” zwarte bekleding die bij de Ambiance uitvoering zit. We hebben wel alle opties uit de Lumiere erbij genomen, dus glazen dak, verlichtingsmodule, en het pack detection en pack coffre.
De kleur Burlat is de enige rode kleur die momenteel in NL te krijgen is. Mijn vrouw wilde eigenlijk de Lucifer, maar toen wij naar de dealer gingen meldde deze dat die kleur er (al dan niet tijdelijk) uit was. We hebben er echter geen spijt van, burlat is een hele mooie chique kleur (wat donkerder rood, met een vleugje (echt een vleugje!) aubergine/paarsig erdoor).
Ik heb inmiddels in 1,5 dag al 230 km erop zitten, hij rijdt super ! Natuurlijk is het schakelen met de AB6V wel even wennen (hiervoor een Peugeot 406 gehad, handgeschakeld), maar dat gaat snel.
Wat ik wel merk is dat de bediening van de stoelen (wegklappen, opzij schuiven, etc) erg stroef gaat; ik dacht eerst dat ze het niet deden, maar het bleek dat ik echt wel behoorlijk wat kracht moest gebruiken (durfde dat niet uit angst ze stuk te maken).Ik heb wel nog een vraag voor de “experts”: ik zou graag (om uit te proberen) de parfumeur willen vullen, maar ik weet niet hoe ik die uit het dashboard krijg, ik kan de knop wel naar links en rechts draaien en ook indrukken, maar ik krijg hem er niet uit om hem te vullen (heb al met redelijk wat kracht getrokken, maar ben bang dat ik hem stuk maak als ik harder trek). Kan iemand me helpen hoe ik dat moet aanpakken ?
Merci!
Parfumeur is volledig indrukken, en dan volledig nar links draaien. Dan kan je hem er makkelijk uitnemen. Je hoeft er dus helemaal niet (erg) aan te trekken.
Citröen C4 Picasso Exclusive 2.0 HDI BMP6
- Panoramisch glazen dak
- Gris Fer
- Belgische kenteken
Sinds November 2007, 50.000 km
Totaal aantal Berichten: 333
- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
davida schreef:oh ja, bijna vergeten: wij hebben inderdaad ook nog de Navidrive genomen, die bevalt ook uitstekend! Ik vind hem op punten zelfs beter dan TomTom (naar mijn huis koos de TomTom altijd een in mijn ogen onlogische route, de Navidrive neemt wel de “logische”!) en ik vind hem grafisch ook op punten beter, zo vind ik het detailschermpje dat je ziet als je een afslag moet nemen erg handig !
En wat kost een update van de kaarten bij zo’n navi? Hier ben ik echt benieuwd naar.
Verder nog van harte gefeliciteerd met je nieuwe auto en dat je er veel plezier van en mee mag hebben.
Bedankt voor jullie reacties; het vullen van de parfumeur is inmiddels gelukt, maar ik merk er eerlijk gezegd nog weinig van. De auto stinkt nog steeds erg naar “nieuw”.
Wat betreft de kosten van kaart-updates. Ik weet niet of ik het helemaal goed begrepen heb, maar volgens mij gaf de dealer aan dat zij iedere keer als de auto bij hen binnen is, aan de computer hangen, en dat dan live via internet met een centrale computer contact wordt gemaakt en alle updates automatisch worden gedownload, waaronder ook kaartupdates. Volgens mij is dat kostenloos. Hoe vaak er kaartupdates uitkomen weet ik echter niet….
davida schreef:
De kleur Burlat is de enige rode kleur die momenteel in NL te krijgen is. Mijn vrouw wilde eigenlijk de Lucifer, maar toen wij naar de dealer gingen meldde deze dat die kleur er (al dan niet tijdelijk) uit was.
Ik heb zelf een C4GP in de kleur Show Rouge in bestelling staan. Is officieel ook rood maar nog wat donkerder dan Burlat en het heeft een wat bruine gloed.
Totaal aantal Berichten: 622
- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Vandaag bericht via de lm m’n dame wordt geleverd in week 32
Dat wordt nog op vakantie gaan met een Renault
Citroën Grand C4 Picasso 2.0 EB6V Ambiance ....LPG Icare…bluetooth geleverd 4 Juli 2008.
inmiddels al weer 180000km gereden.
02-06-2008 geproduceerd in Spanje de dame gaat terug naar de leasemaatschappij, en wij gaan verder in een Volkswagen
Totaal aantal Berichten: 333
- DS 5 So Chic
- DS 5 Jubeleum editie
C4sohier schreef:Sparks schreef:Voor iedereen die zit te wachten op zijnj nieuwe auto is er toch nog goed nieuws:
ha, kan je binnenkort in Nederland ook met ‘BMW’ op de nummerplaat rondrijden Of wordt die op voorhand ook verwijderd ?
Ja, want ze zijn begonnen bij/met de G. Ook NSB, GVD e.d. zijn niet mogelijk. Beter gezegd, worden niet gebruiikt. Eigenlijk best wel jammer
Mijn Picasso staat nu al 4 weken bij de garage klaar voor oplevering.
Ze hebben geen tijd/onderdelen om de gasinstallatie in te bouwen.
Als je absoluut geen haast hebt bestel je Picasso dan bij
MOTORHUIS DELFT !!!!!!!!
GC4P ligne business, 2.0 16V EB6V met bluetooth en trekhaak Gris Alum.
Besteld 18-02-08
Afgeleverd 06-06-08
Totaal aantal Berichten: 636
- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Tiseso schreef:Mijn Picasso staat nu al 4 weken bij de garage klaar voor oplevering.
Ze hebben geen tijd/onderdelen om de gasinstallatie in te bouwen.Als je absoluut geen haast hebt bestel je Picasso dan bij
MOTORHUIS DELFT !!!!!!!!
Is het een leaseauto? Zo niet, dan kun je er toch alvast de eerste 2.000 km. mee rijden op benzine? En dan later gas inbouwen? Van een leaseboer zal dit misschien niet mogen maar als-ie particulier is of zakelijk eigendom dan maakt dit toch niet uit?
Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)