Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Gisteren de (Solex) carburateur van mijn ID19P (‘66) schoongemaakt. Gelijk nieuwe bougies erin en zo heb je toch het gevoel dat je goed bezig bent.
Alleen in alle haast de vlotter vergeten terug te plaatsen. Deze zag ik vanmiddag namelijk nog los liggen… Dat valt in het niet bij wat er daarna gebeurde. Ik heb de vlotter laten vallen en daarbij is het pennetje dat ervoor zorgt dat de vlotter in het carburateurhuis scharniert gevallen en in een putje in mijn garage gevallen. Nooit meer gevonden.
Nou heb ik nog twee andere carburateurs liggen, maar die zijn (uiteraard)van een ander type waarbij de vlotter op een andere manier is opgehangen.
Is zo’n pennetje (diameter 4mm, lengte 31mm) los te koop of kan ik dit pennetje vervangen door een willekeurig ander pennetje met hetzelfde formaat?
Help…
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Willekeurig ander pennetje moet dacht ik kunnen. Is zo’n stiftje wat je er gewoon in schuift toch?
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Dat wordt rondbellen voor zo’n pennetje. Misschien dat ze in een revisiesetje zitten, maar ook daar twijfel ik aan. Misschien heeft één van de forummers er eentje over? Misschien kan iemand zo’n pennetje draaien uit een stukje rvs…....
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Toch het putje uitbaggeren!
Als er geen haast bij is kan ik even kijken of we oip het werk een stukkie RVS hebben waar ik zo’n pennetje uit kan draaien. Is het gewon een recht pennetje zonder randjes, haakjes, ribbels of andere ellende ?
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Zoals ik Solex ken (36-40PDSI valstroomcarbjes met name) gaat dat dus idd wat ik net zeg gewoon met een glad pennetje dat je willekeurig van een stukje passend materiaal kunt bijfabriceren, voor mijn part voorlopig met een dikke spijker. Heerlijk, die agriculturele techniek. Trouwens, ik kán voor je kijken of ik van zo’n Solex 36-40 PDSI een stift over heb en of dat past…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
RVS spijker ? Pennetje van een popnagel ? Ik denk even mee, draaien kost namelijk veel tijd (relatief gezien dan) en dan moet het pennetje ook nog in de carburateur.
Schijt aan originaliteit.
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Penny Lane schreef:Zoals ik Solex ken (36-40PDSI valstroomcarbjes met name) gaat dat dus idd wat ik net zeg gewoon met een glad pennetje dat je willekeurig van een stukje passend materiaal kunt bijfabriceren, voor mijn part voorlopig met een dikke spijker. Heerlijk, die agriculturele techniek. Trouwens, ik kán voor je kijken of ik van zo’n Solex 36-40 PDSI een stift over heb en of dat past…
Derk
Het is inderdaad een glad pennetje met de beschreven maten. Geen gleufjes, randjes oid. Het pennetje schuif je gewoon in het vlotterarmpje. Het pennetjes leg je gewoon in een uitsparing in de carburateur. Niet meer en niet minder. In mijn beleving moet een willekeurig ander pennetje (rvs 6mm spijker?) gewoon voldoen. Toch….?
Mocht je een origineel pennetje ‘over’ hebben, dan houd ik mij aanbevolen!
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
Ik heb er ergens nog wel 1 voor je liggen…..
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
super.alexander schreef:Ik heb er ergens nog wel 1 voor je liggen…..
Mocht je ‘m ‘ergens’ kunnen vinden, dan houd ik me aanbevolen!
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
Jorikl schreef:super.alexander schreef:Ik heb er ergens nog wel 1 voor je liggen…..
Mocht je ‘m ‘ergens’ kunnen vinden, dan houd ik me aanbevolen!
Ik zal morgen even voor je kijken…....
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Net even een stiftje van een Solex 36-40PDSI gemeten. Zelfde systeem ook. Maten: 3,5 mm dik, 29,5 mm lang op de schuifmaat. Die zat nog in een carb, maar met wat mazzel heb ik een loslopend stiftje voor je.
Maar gewoon een creëren werkt ook Bijvoorbeeld van een eindje 3,5 of 4 mm staf messing van de modelbouwboer , net naar gelang wat je maatvoering precies is. Kun je meteen een voorraadje maken
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 427
Geregistreerd: 10-04-2006
- C3 PURETECH 110 S&S SHINE
- C6 (2005-2012) 2.7 V6 HDiF
Penny Lane schreef:Net even een stiftje van een Solex 36-40PDSI gemeten. Zelfde systeem ook. Maten: 3,5 mm dik, 29,5 mm lang op de schuifmaat. Die zat nog in een carb, maar met wat mazzel heb ik een loslopend stiftje voor je.
Maar gewoon een creëren werkt ook Bijvoorbeeld van een eindje 3,5 of 4 mm staf messing van de modelbouwboer , net naar gelang wat je maatvoering precies is. Kun je meteen een voorraadje maken
Derk
Dat moet de juiste maat zijn. Ik ben afgegaan op de maten van de vlotter en de uitsparing in de carburateur, want het staafje ben ik dus kwijt… Ik heb inmiddels twee kansen van mede forummers. Alvast bedankt!
Ik opteer voor een originele, maar mocht dat lukken dan leg ik een voorraadje aan voor andere gegadigden. Gat in de markt…
Citroen ID19P Confort (1966) Citroën 2cv AZ (1968) Citroën 2cv6 Spécial (1981)
Citroën C5 Break VTR (2006) Citroën C4 VTS (2006) Citroën C4 Picasso (2007)
Citroën C5 Tourer (2010) Citroën DS3 (2012) Citroën C6 2.7 V6 HDiF (2006) Citroën C3 PURETECH 110 S&S Shine (2017)
Citroen C5 Aircross 180pk EAT8 (2019) Citroen C1 Airscape Shine (2019) DS 4 E-Tense Opera (2023)
Totaal aantal Berichten: 25571
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
magneetje in het putje houden?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
bogaard77 schreef:magneetje in het putje houden?
is het een ijzeren pin dan? RVS pakt toch niet op een magneet ..
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 11737
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Die ik heb was zo te zien van messing. Maar dat wil niet zeggen dat dat op alle Solexen met zo’n pen zo is…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!