9 van de 53
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
   
De DS van pavang
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 10 mei 2008 10:40 PM
  [ # 121 ]
pj_ds schreef:
bogaard77 schreef:

Ja er zit een zekering in het circuit van je knipperlichten.

ook een aparte zekering voor de brandstofmeter?
deze doet het bij mij opeens niemeer Sad

De brandstofmeter wordt wel gezekerd, maar loopt daarna via het contactslot.
samen met o.a. de controle lampjesschakelaar,de toerenteller de instrumentenverlichting, en de rode stoplamp.
Dus het is gelukkig niet zekering 2,want dan was er meer wat niet werkte.

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 17 mei 2008 01:25 PM
  [ # 122 ]

Ik ben nog steeds niet aan de weet gekomen, waarom zekering 1 er steeds uitvliegt.
Ik rij nu ongezekerd rond huh ,de richtingaanwijzers zijn werkzaam via een bypas vanaf het vaste 12v punt.
Nu was ik gisteravond weer eens aan het meten, en ik denk dat de voedingsdraad van de sigarenaansteker en de voeding naar de knipperlichtautomaat met elkaar versmolten zijn in de draadboom. love4 ,en misschien nog meer.
Hetgeen je buiten de draadboom ziet is goed, maar de draadboom is wel oud.(en ziet er niet meer zo fris uit)
Moet ik nu om dit echt goed te herstellen een nieuwe draadboom plaaatsen?
En zo ja moet het dashboard er dan uit? en de voorruit ook?

wie weet raad?
Peter.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 17 mei 2008 01:34 PM
  [ # 123 ]

Het knipperlichtrelais ligt gewoon vrij in de bedrading in het dashbord, daar zou ik eerst eens zoeken. versmolten bedrading kun je misschien vinden met je neus (de geur, dus).

Andere ervaring: mijn bedrading is nog goed, maar er is ook later alarmlichtinstallatie bedraad. Juist deze bedrading is krokant geworden, als je er aan komt valt die gewoon uit elkaar.

knuffel

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 17 mei 2008 03:07 PM
  [ # 124 ]
vlietmansje schreef:

Het knipperlichtrelais ligt gewoon vrij in de bedrading in het dashbord, daar zou ik eerst eens zoeken. versmolten bedrading kun je misschien vinden met je neus (de geur, dus).

Andere ervaring: mijn bedrading is nog goed, maar er is ook later alarmlichtinstallatie bedraad. Juist deze bedrading is krokant geworden, als je er aan komt valt die gewoon uit elkaar.

Het knipperlichtrelais heb ik ook wel gevonden zie foto.

en zelfs nog een achtergelaten exemplaar.

Deze is nergens op aangesloten, hebben ze zeker maar laten zitten huh
je ziet op de bovenste foto, dat ik de voeding van het vaste punt heb afgehaald.

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 18 mei 2008 11:22 PM
  [ # 125 ]

Ik heb het probleem gevonden (volgens mij huh )
Ik heb alle zekeringen eruit gehaald, en vervolgens brand de binnenverlichting met de sleutel erin op 10 over half.
Dit kan natuurlijk niet!!!!, de binnenverlichting zit na de zekering, maar voor het contact.
Conclusie het contactslot geeft een andere plus door als je de sleutel een klein stukje draait.
Op het Stroomloopschema staat nog een rode plus die ongezekerd naar het contactslot gaat (en dan naar de bobine).
Dus het contactslot is de boosdoener Evil or Very Mad .
Nu heb ik 1 van de twee antidiefstalmoeren al wel los gekregen, maar nummer 2 zit in een gat, en zitten er dan nog meer?
Ik heb hier al ergens gelezen over een pijpsleuteltje 9 eroverslaan en dan losdraaien, maar die heb ik niet, en met een bijteltje kom je er niet echt goed bij.
wie heeft nog een gouden tip?

peter.

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 18 mei 2008 11:33 PM
  [ # 126 ]
Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 19 mei 2008 09:27 PM
  [ # 127 ]

Ik heb mijn contactslot eruit gekregen, en met de multimeter kom ik tot de conclusie dat als je de sleutel een klein stukje draait ( tien over half),de rode voedingsdraad die ongezekerd naar het contact komt, in verbinding staat met de zwarte voeding van zekering 1.
Draai je de sleutel verder in de startstand, dan klopt het weer wel.(rood naar blauw,groen naar paars,en zwart naar geel)
Dus volgens mij is het slot overleden.
Morgen avond is het clubmagazijn open, hebben ze daar een nieuw slot?
of misschien beter cypharse bellen?

Peter.

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 19 mei 2008 09:42 PM
  [ # 128 ]
pavang schreef:

Ik heb mijn contactslot eruit gekregen, en met de multimeter kom ik tot de conclusie dat als je de sleutel een klein stukje draait ( tien over half),de rode voedingsdraad die ongezekerd naar het contact komt, in verbinding staat met de zwarte voeding van zekering 1.
Draai je de sleutel verder in de startstand, dan klopt het weer wel.(rood naar blauw,groen naar paars,en zwart naar geel)
Dus volgens mij is het slot overleden.
Morgen avond is het clubmagazijn open, hebben ze daar een nieuw slot?
of misschien beter cypharse bellen?

Peter.

Ik zal hier eerst rustig even over informeren, ik weet dat er ooit een immitatie was uit china die achter elkaar defect gingen .. dus ga hier zorgvuldig mee om !.

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 19 mei 2008 09:59 PM
  [ # 129 ]
lupolo schreef:
pavang schreef:

Ik heb mijn contactslot eruit gekregen, en met de multimeter kom ik tot de conclusie dat als je de sleutel een klein stukje draait ( tien over half),de rode voedingsdraad die ongezekerd naar het contact komt, in verbinding staat met de zwarte voeding van zekering 1.
Draai je de sleutel verder in de startstand, dan klopt het weer wel.(rood naar blauw,groen naar paars,en zwart naar geel)
Dus volgens mij is het slot overleden.
Morgen avond is het clubmagazijn open, hebben ze daar een nieuw slot?
of misschien beter cypharse bellen?

Peter.

Ik zal hier eerst rustig even over informeren, ik weet dat er ooit een immitatie was uit china die achter elkaar defect gingen .. dus ga hier zorgvuldig mee om !.

Zou zo’n slot nog te repareren zijn? er zitten zo te zien niet veel demontage mogelijkheden aan.


Peter.

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 19 mei 2008 10:09 PM
  [ # 130 ]

k Doe mijn best om je te volgen, maar snappen, ho maar.
Je binnenverlichting gaat dus nu branden via de plus die bedoeld is voor je bobine. Je hebt de sluiting er dan nu toch nog niet uit, die zit toch in het gezekerde circuit?

knuffel

Profiel  
 
lupolo
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 739
Geregistreerd: 27-08-2007

Gepost: 19 mei 2008 10:58 PM
  [ # 131 ]

mocht het je contactslot zijn en je gaat Chyparse bellen kan ik je nu al de prijs vertellen was namelijk net even aan het bladeren 220 eurp pst ..

misschien Huub in het zand mocht het je contactslot zijn ?!

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 19 mei 2008 11:04 PM
  [ # 132 ]
vlietmansje schreef:

k Doe mijn best om je te volgen, maar snappen, ho maar.
Je binnenverlichting gaat dus nu branden via de plus die bedoeld is voor je bobine. Je hebt de sluiting er dan nu toch nog niet uit, die zit toch in het gezekerde circuit?

Als je alle zekeringen eruit haalt, krijgt het gezekerde deel geen voeding.
En als je dan de sleutel in het contact doet en het contact verbindt de ongezekerde rode plus met de zwarte plus (die normaal via zekering 1 de voeding krijgt).
Heb je een kortsluiting die zekering 1 eruit laat springen (als die erin zit)
Zit er nu geen zekering in, dan gaat de stroom het cirquit in van de binnenverlichting en deze werkt dan.
zie onderstaande link
http://www.agua.nu/ds-files/tony-jackson/green-cd/814 Manual/814-1.pdf
Je moet kijken bij electricity en dan vanaf 1971 basic diagram.
Ik hoop dat het lukt met die link

Peter.

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 22 mei 2008 12:56 AM
  [ # 133 ]

Vandaag de hele dag aan de auto bezig geweest, eerst een nieuw contactslot er in geklust, vervolgens sprong de zekering niet meteen, maar als ik de sleutel volledig doordraaide sprong hij er wel weer uit. very angry
Toen ben ik naar garage Bijsma gereden in Poeldijk, waar ik een identieke kabelboom kon lenen zodat ik op de werkbank de boel is door kon piepen.
Daardoor kwam ik erachter dat de schakelaar van de achteruitrijverlichting kapot is, zodra ik deze gebruiker had uitgeschakeld werkt alles weer zoals vroeger. Laughing
De bypass naar de knipperlichtautomaat is ook weer opgeruimd,en het achtergebleven relais verwijderd.
Nu nog een nieuwe schakelaar voor de achteruitrijverlichting, en de auto is weer origineel.

Peter.

Profiel  
 
DriverD
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005

- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Gepost: 22 mei 2008 12:00 PM
  [ # 134 ]

Goed werk!

Citroen!

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 22 mei 2008 12:07 PM
  [ # 135 ]
vlietmansje schreef:

k Doe mijn best om je te volgen, maar snappen, ho maar.
Je binnenverlichting gaat dus nu branden via de plus die bedoeld is voor je bobine. Je hebt de sluiting er dan nu toch nog niet uit, die zit toch in het gezekerde circuit?

Ik quote mezelf maar…
Als deze schakelaar de oorzaak is: of hij blijft hangen, dan branden je achteruitrijlampen steeds,
of hij doet het niet, en dan doen de lampen het ook niet.
Waarom springt de zekering dan niet meer als je deze schakelaar vervangt?

(Stomme vragen bestaan toch niet Surprisedops: ?)

knuffel

Profiel  
 
 
9 van de 53
« Eerste  < Vorige 7 8 9 10 11 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook