Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Hallo allemaal op dit forum,
Ik lees al enige tijd alles van het DS-forum, ter voorbereiding op de aanschaf van een DS. Hier droom ik al jaren van, en nu moet het er maar eens van komen.
Hoe ben ik besmet geraakt met het Citrovirus?
Simpel, mijn vader is al decennialang overtuigd Citroën-rijder. Hij begon ooit met een nieuwe Ami waar hij veel ellende mee had, stapte vervolgens maar meteen over naar CX (hier heeft hij er achtereenvolgens 4 van gehad, fan-tas-tische auto), daarna XM en vervolgens enkele C5, en daar rijdt hij nu nog steeds mee. Momenteel droomt hij van een C6, hehe.
Als je als jongetje en puber altijd rondgereden bent in een Citroën, en daar ook je eerste metertjes in gereden hebt, ben je natuurlijk besmet voor het leven.
Groot was dan ook mijn vreugde toen ik enkele jaren geleden een mooie Xsara Coupé kon kopen met een belachelijk lage kilometerstand en een fraai uiterlijk. Sindsdien heb ik hier vele onbezorgde en prettige kilometers mee afgelegd, maar de droom van het bezitten van een DS liet zich niet uit mn hoofd zetten, hoe fijn zon Xsara ook rijdt….
Nu is dan toch echt de tijd gekomen dat ik de Xsaar weg wil doen en mijn eerste DS wil gaan aanschaffen.
Ik heb geen haast (alhoewel… ), ben niet bang voor vieze handen, heb redelijk wat sleutelervaring, en ik besef me dat ik aan mijn toekomstige DS veel meer onderhoud zal moeten plegen dan aan mn huidige Xsaraatje.
Mijn budget is nogal bescheiden (ook in verband met het feit dat ik binnenkort vader word) maar ik hoop dat mijn handigheid en technisch inzicht op de langere termijn toch een mooie en technisch goede DS op kunnen leveren.
To do list voorlopig:
-Lid worden van ID-DS club
-Blijven rondkijken naar budget-DSen die te koop staan
-Jullie ervaringen blijven lezen om nog meer te leren en mezelf voor onheil te behoeden
-De Xsara verkopen, liefst vlak voor- of nadat ik een DS heb gescoord
Heeft iemand van jullie nog praktische tips voor mij, in dit stadium? Natuurlijk heb ik de aankoop handleiding van de ID-DS club al gedownload en enkele malen doorgenomen.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 16-06-2005
- ID/DS DS20 Pallas hydraulique
- 2CV 6 Special (652)
Zoek van tevoren goed uit wat je wilt en wat je er mee wil gaan doen.
Pas op voor kapot gesleutelde auto’s. Daarmee val je van het ene in het andere probleem waarschijnlijk.
De aankoopbrochure vind ik erg goed.
DS 20 Pallas Hydraulique ‘71, Dsuper5 ‘74, 2CV (652) ‘75 en Kawasaki W650 ‘03
de grootste tip gaf je zelf al “haast” .. dit te verkoming van blindheid ..
Verder heb je altijd de standaard tips :
- stalling (de mijne staat gewoon buiten trouwens)
- budget
- techinische kennis
- kom eens langs bij een sleuteldag van de club
- neem je een half automaat (4bak) en schakel 4/5 bak
Ik weet niet precies wat het budget is, maar heb mijn laten vertellen dat er weinig goede auto’s op de markt zijn onder de 5000 euro met weinig werkt!.
Ook de tijd die je in de auto moet stoppen qua onderhoud!
Ik wil je niet ontmoedigen, maar eenmaal een DS en het gaat je ongemerkt wat centen kosten , neemt niet weg dat ze heerlijk rijd en een geweldige dame is!!.
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Totaal aantal Berichten: 1659
Geregistreerd: 08-09-2005
- ID/DS DSpécial Berline Confort
- Xsara 1.8i 8V Berline Ligne Prestige
- C5 2.0 16v Berline Caractère BVA
Sleutelervaring is 1, dat kan je heel veel geld schelen om één en ander betaalbaar te houden.
Je geeft aan dat je een niet al te hoog budget hebt. Ik zou dan zeggen beperk je keuze tot een ID19B of een Dspécial van rond 1968 tot 1970.
Een Dsuper of Dsuper5 is ook erg geschikt om mee te beginnen, maar die zijn wat jonger.
Plaatwerk tot 71 beter als de jaren erna en een auto met niet alle luxe van de DS maar wel met het echte karakter van de D en eenvoudigere techniek. Bij een DS zit je toch al met een complexer hydraulisch systeem door de extra bakbediening en een ander remsysteem.
Ik zag bij J. van de Hengel in Maarn nog een leuke foto van een Dsuper5. Of het wat is weet ik niet…...
http://www.janvdhengel.nl/
kijk bij de auto’s in verkoop
Copain van DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroën: DSpécial Confort Berline-02-1970-ONK
Xsara-N1, 1.8 8v BVA-1997
C5 2.0i 16v Berline Caractère BVA-2007
Peugeot 309 XR Plus, 1.4i-1991
GW-tje schreef:Sleutelervaring is 1, dat kan je heel veel geld schelen om één en ander betaalbaar te houden.
Je geeft aan dat je een niet al te hoog budget hebt. Ik zou dan zeggen beperk je keuze tot een ID19B of een Dspécial van rond 1968 tot 1970.
Een Dsuper of Dsuper5 is ook erg geschikt om mee te beginnen, maar die zijn wat jonger.Plaatwerk tot 71 beter als de jaren erna en een auto met niet alle luxe van de DS maar wel met het echte karakter van de D en eenvoudigere techniek. Bij een DS zit je toch al met een complexer hydraulisch systeem door de extra bakbediening en een ander remsysteem.
Ik zag bij J. van de Hengel in Maarn nog een leuke foto van een Dsuper5. Of het wat is weet ik niet…...
http://www.janvdhengel.nl/kijk bij de auto’s in verkoop
inderdaad over dat plaat werk heb ik ook dingen gehoord wlke bouwjaar was het dat de auto van hebruikt ijzer was gemaakt waar al roest vorming in zat o.i.d. ..
daarnaast had je ook types met slechte kabelbomen, deze verdroogde o.i.d.
de jaartallen weet ik niet precies “DriverD” is hier altijd erg goed in
ps 5000 euro voor die Super5 is niet slecht, al weet je de staat niet maar de prijs is scherp!
Mijn DS—> http://www.mijnalbum.nl/Album=7MAOESVD
Ga eens op stap met een kenner, kijk dan ook eens naar een gare dame. Dan weet je waar en hoe de roest zich ontwikkelt. kun je bij de uiteindelijke koop wat gerichter kijken en vragen, en herken je punten.
groet!
.komma
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Iedereen heel erg bedankt voor de reacties tot zover.
Ondanks dat ik me al een tijdje flink inlees staan er veel waardevolle tips tussen, en dat was exact waar ik op hoopte.
Dirkman schreef:
Ga eens op stap met een kenner, kijk dan ook eens naar een gare dame. Dan weet je waar en hoe de roest zich ontwikkelt. kun je bij de uiteindelijke koop wat gerichter kijken en vragen, en herken je punten.
Ik hoop deze week (weekend waarschijnlijk) bij een kenner te gaan kijken. Ik ben het met je eens dat de roest-problematiek met eigen ogen zien nog veel meer waard is dan de aankoopbrochure van de club an sich.
lupolo schreef:
inderdaad over dat plaat werk heb ik ook dingen gehoord wlke bouwjaar was het dat de auto van hebruikt ijzer was gemaakt waar al roest vorming in zat o.i.d. ..
Dat bouwjaar is vanaf begin 1973 IIRC. Bedrading is mijn specialiteit, dus daar ben ik verder niet bang voor, hoewel je wel baalt als je een totaal verdroogde bedrading ziet natuurlijk. Zolang de prijs ernaar is, is het wmb niet erg. Ik kan me wel voorstellen dat het voor andere mensen een ramp is.
GW-tje schreef:
Sleutelervaring is 1, dat kan je heel veel geld schelen om één en ander betaalbaar te houden.
Je geeft aan dat je een niet al te hoog budget hebt. Ik zou dan zeggen beperk je keuze tot een ID19B of een Dspécial van rond 1968 tot 1970.
Een Dsuper of Dsuper5 is ook erg geschikt om mee te beginnen, maar die zijn wat jonger.
Ook bedankt voor deze tips, GW-tje. Ik heb me eigenlijk nooit gericht op een ID (ofwel Dsuper, Dspecial of aanverwanten) maar het is inderdaad een goed type om mee te beginnen. Als je 26 problemen moet herstellen is het moeilijker om de moed erin te houden, haha.
Ook erg bedankt voor je link naar de advertentie! Die Dsuper lijkt bijna te mooi om waar te zijn op de foto… Helemaal voor die prijs.
lupolo schreef:
de grootste tip gaf je zelf al “haast” .. dit te verkoming van blindheid ..
Verder heb je altijd de standaard tips :
- stalling (de mijne staat gewoon buiten trouwens)
- budget
- techinische kennis
- kom eens langs bij een sleuteldag van de club
- neem je een half automaat (4bak) en schakel 4/5 bakIk weet niet precies wat het budget is, maar heb mijn laten vertellen dat er weinig goede auto’s op de markt zijn onder de 5000 euro met weinig werkt!.
Ook de tijd die je in de auto moet stoppen qua onderhoud!
Lieve Lupolo, al 2 keer gereageerd met goede tips in mn topic
-Stalling zal voorlopig even op straat moeten, maar voor sleutelen is er een garage met smeerput beschikbaar gelukkig (onmisbaar als je er eenmaal aan gewend bent!)
-Budget=rampzalig, maar dat wil ik compenseren met mijn handigheid en sleutelervaring, over langere tijd (Lees: ik koop waarschijnlijk een brik en lap haar in een 5-jaren-plan op)
-Tchnische kennis: ik heb veel ervaring en inzicht -zonder mezelf te willen ophemelen- en daarnaast is de DS/ID gelukkig 1 van de best gedocumenteerde auto’s die er bestaat. Voeg hierbij nog het ‘vangnet’ van club en forum, ik denk dat dat wel goed komt.
-Sleuteldag van de club: Graag! Zodra ik lid ben ben ik van de partij. Lijkt me enorm leerzaam.
-Half-automaat of handschakel: Beggars are not choosers
Wat betreft je opmerking over autos onder de 5000 euro: dat besef ik me terdege, maar ik besef me dus ook dat ik geen auto met weinig werk kan verwachten. En stiekem vind ik het werk ook wel leuk (remind me of this in 6 months) Dat een DS duur is accepteer ik, maar een nieuwe Opel Vectra is ook duur - alleen het rijgenot is totaal onvergelijkbaar. Begrijp je wat ik bedoel?
langevelsloo schreef:
Zoek van tevoren goed uit wat je wilt en wat je er mee wil gaan doen.
Pas op voor kapot gesleutelde auto’s. Daarmee val je van het ene in het andere probleem waarschijnlijk.
Ook waardevolle tips, langevelsloo. Bedankt. De valkuil van kapot gesleutelde machines heb ik in mn brommertijdperk al vaak gezien. Hoop dat ik ze inmiddels op tijd herken
Wat wil ik ermee doen: rijden. Maar nogmaals, ik besef me dat ik eerst heel veel zal moeten sleutelen. Wat ik wil: een mooie DS23IE Pallas. Maarja…
Iedereen nogmaals bedankt voor alle tips, en tips zijn ook nog steeds van harte welkom!
Fijn dat er zon hechte community hier is, lijkt me echt onmisbaar -en gezellig!- bij lastige problemen of gewoon alledaagse vragen.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
lupolo schreef:
ps 5000 euro voor die Super5 is niet slecht, al weet je de staat niet maar de prijs is scherp!
Hoe kun je nu zeggen dat de prijs scherp is nav van 2 foto’s van de snuit (waarvan de rand van de motorkap overigens al lijkt gecorrodeerd) en daaronder 2 regels info over het jaartal en dat de apk over 1,5 maand afgelopen is!? Misschien zit er niet eens een motorblok in!
Niks ten nadele van v/d Hengel, maar volgens mij is dat wel instinker nr1 in de autobranche; mensen zijn net kraaien; alles wat glimt is interessant en daar maakt de gemiddelde autoverkoper graag gebruik van. Als je hier door laat leiden in je zoektocht bij een corrosie-gevoelige kar als een DS, dan kun je je opmaken voor een fiasco!
Verder is het absolute [vrij hardnekkige] bullshit dat je voor onder 5 mille geen goede DS kunt kopen. Er lopen hier op het forum genoeg mensen rond die al jaren plezier hebben van hun voor 2000- of zelfs 1000- aangeschafte dame en daarnaast lopen er hier helaas ook genoeg mensen rond die met karren van 10000+ een hoop shit hebben gehad.
@TS; ga eens wat DSen proeven samen met iemand die er wat kennis van heeft en schroom niet bij een bezichtiging om eens wat plaatwerk los te schroeven of rubbers aan de kant te trekken. Neem verder je tijd. Als het goed voelt; doen, bij twijfel; lekker laten staan.
Succes!
Animal triste post coitum
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Eens!
Heb vorige maand voor bedrag met 3 cijfers een DSuper op LPG gekocht met olielekkage…
Lekzak vervangen en rijden maar, ziet er niet vlekkeloos uit maar is prima wagen.
Zo’n auto zou je toch ook mee kunnen beginnen, alle wagens die je nu koopt zijn 35 jaar oud, ze gaan allemaal kapot.
Gelukkig niet alles tegelijk, dus zo leer je vanzelf de typische DS-dingen kennen.
Overigens: ieder zijn ding, hoor
Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Wat mij huiverig maakt voor je plan is dat je gelijk je (degelijke) Xsara wilt verkopen. Dat betekend dat je gelijk afhankelijk bent van een oude budget DS zonder een degelijke backup te hebben.
Nu weet ik niet hoe afhankelijk je van een auto bent. Maar je kunt er van op aan dat het dagelijks gebruik van een DS welke je buiten moet stallen en ook nog eens rijdend op wilt knappen niet mee zal vallen. En als je er ook nog mee door de pekel zult gaan rijden, dan zal je het met moeite bij kunnen houden, of niet….
Mijn advies? Koop een DS, en een goedkoop wegwerp-karretje er naast.
patje74 schreef:Wat mij huiverig maakt voor je plan is dat je gelijk je (degelijke) Xsara wilt verkopen. Dat betekend dat je gelijk afhankelijk bent van een oude budget DS zonder een degelijke backup te hebben.
Nu weet ik niet hoe afhankelijk je van een auto bent. Maar je kunt er van op aan dat het dagelijks gebruik van een DS welke je buiten moet stallen en ook nog eens rijdend op wilt knappen niet mee zal vallen. En als je er ook nog mee door de pekel zult gaan rijden, dan zal je het met moeite bij kunnen houden, of niet….Mijn advies? Koop een DS, en een goedkoop wegwerp-karretje er naast.
Hier ben ik het helemaal mee eens. Ik heb mijn vorige auto ook verkocht en van dat geld een DSuper5 gekocht en een oude Seat Marbelja.
Mijn ID is/was in een zeer matige staat en ik wist dat ik er tijdens het opknappen regelmatig niet in kan rijden.
Daarnaast vind ik een DS/ID niet geschikt om even boodschappen mee te gaan doen. Drie straten rijden en vervolgens je grote ID/DS nauwelijks in een vrij parkeervak kunnen wringen vind ik geen pretje.
Een goedkope budget ID/DS kopen is best wel te doen. Maar inmiddels weet ik dat ik uiteindelijk net zo veel kwijt ben dan wanneer ik doorgespaard zou hebben en gelijk een goede gekocht zou hebben. Maar daarnaast leer je wel heel veel en in een heel snel tempo.
Aan de ene kant kan je enorm balen van weer een tegenvaller, maar is het ook weer fijn dat je deze weer overwonnen hebt. Mijn bodem bleek behoorlijk rot te zijn. Even een domper, maar nu zit er een nieuwe onder en ik weet dat ik mij hier heel lang geen zorgen meer om hoeft te maken.
Mijn advies ik koop dat wat bij je past. Ben je een sleutelaar en vind je opknappen leuk koop een opknapper. Heb je niet graag vieze handen en wil je geen verassingen spaar dan door. (Ook geen garantie op geen verassingen)
Soms zie ik er even geen gat meer in, maar het is iedere keer weer een heerlijk gevoel wanneer je weer iets gefixed hebt en weer lekker kan rijden.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 1417
Geregistreerd: 19-10-2007
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Ik heb een DS gekocht voor een prijs met 5 cijfers voor de comma.. en heb al regelmatig gesleuteld.. niet dat alles direct nodig was maar je blijft gewoon bezig.. Al moet ik zeggen dat de laatste 5000km probleemloos waren!
Maar ook dan heb ik mijn dagelijkse auto niet weggedaan! (al is het maar omdat ik daar net zoveel mee heb als met m’n DS ops: )
Ik weet nog een hele mooie en goede te staan in de Lier bij Joop Stolze.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Hoi potentiele autogenoot,
Ik ben net voor de tweede keer vader geworden, en hebben 6 jaar terug een DSuper gekocht. Ook deze auto al rijdend opgeknapt tot afgelopen jaar de bekleding vervangen werd en nu beschouw ik ‘m als klaar. In het begin behoorlijk wat problemen gehad, en achteraf weet ik vrij zeker dat als ik dat van te voren wist, ik er niet aan begonnen was (ik ben toch een behoorlijke liefhebber).
Mijn advies is inderdaad om een tweede auto erbij te nemen, geen airco want dat heeft je DS dan ook niet. Mocht je in die 2e auto airco nemen dan heb je een grotere uitdaging je vrouw en kind in de toekomst met > 30 graden te overtuigen toch in de DS te willen rijden.
Houdt ook geld over en probeer de komende jaren geld opzij te leggen voor opknappen / reparaties, maak hier goede afspraken met je vrouw over.
Mocht de DS er ineens mee ophouden en het wordt duur, dan heb je bedenk /spaartijd door de 2e auto die je dan kan rijden. Als je nu al kan overzien dat je de komende jaren geen geld overhoudt, dan kun je je droom beter even opbergen vrees ik. Je wilt per slot van rekening toch een auto die gemiddeld zo’n 1:8 rijdt en in deze tijd is dat toch ook wel duur (op LPG valt het trouwens nog wel mee).
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 486
Geregistreerd: 18-05-2008
- XM XM 3.0 V6 Exclusive
Weer heerlijk veel welgemeende reacties, iedereen weer bedankt!
Patje: nuttige opmerking. Ik heb misschien de verkeerde indruk gewekt - de Xsaar moet op (korte) termijn weg, maar dat is meer omdat het een onhandige auto is als je kinderen hebt (2 deurs, laag, etc.)
Het is wel de bedoeling dat er een auto bij blijft om op terug te vallen, ook al ben ik niet heel erg afhankelijk van een auto. Bovendien, hoe meer Citroens ik ‘geproefd’ heb, hoe beter
Ik dacht alleen: als ik toch eenmaal auto’s ga handelen, kan ik misschien e.e.a. combineren, en daardoor wellicht wat met budget schuiven, of juist niet. Ligt eraan wat zich aandient.
Bartjes: Ook goede en welgemeende tips, dank je. Airco komt er hier niet, want daar houd ik niet van (vrouw gelukkig ook niet)
Ik begrijp dat het een dure hobby gaat worden, maar ik denk wel dat ik dat er voor over ga hebben. Zo niet dan merk ik dat, en gaat de DS weer weg. Maar ik heb een sterk gevoel van niet, heh.
Ik had ook al ingezien dat ik de droom uit zou moeten stellen indien ik komende jaren weinig geld zou hebben, anders zou het alleen maar frustratie opleveren. Neemt niet weg dat dit een belangrijke en waardevolle tip is! Dank daarvoor.
Nuttig om te vermelden i.v.m. benzine/LPG verbruik: ik beschik over een tankpasje van mn werkgever Bovendien mik ik op een DS met LPG, maar ik weet: beggars are not choosers (zoals ik al eens zei)
Wolfman schreef:
Ik weet nog een hele mooie en goede te staan in de Lier bij Joop Stolze.
Die was onder de gordel Wolfman, gemeen van je… Het zal je overkomen, dat je je eerste DS moet terugbrengen vanwege dergelijke problematiek…
vlietmansje schreef:
Heb vorige maand voor bedrag met 3 cijfers een DSuper op LPG gekocht met olielekkage…
Lekzak vervangen en rijden maar, ziet er niet vlekkeloos uit maar is prima wagen.
Zo’n auto zou je toch ook mee kunnen beginnen, alle wagens die je nu koopt zijn 35 jaar oud, ze gaan allemaal kapot.
Gelukkig niet alles tegelijk, dus zo leer je vanzelf de typische DS-dingen kennen.
Kijk, jij begrijpt het plan
En Serge, ik zei er ook bij: “al weet je de staat niet”, ook merkte ik op dat de auto te mooi eruit zag om waar te zijn.
Ik zou best zon uiterlijk fraaie DS willen, maar ik weet zeker dat ik uiteindelijk meer voldoening beleef aan een beroerde DS waarvan ik over 3-5 jaar kan zeggen dat ik haar van de sloop gered heb. (call me weird)
Ik ben er wel, net als jou, van overtuigd dat ik (rum) onder de 5 mille een goed uitgangspunt voor een mooie DS (op termijn dan) moet kunnen vinden.
Iedereen weer hartelijk bedankt voor de reacties, en ik kijk uit naar meer.
Jullie hebben mn lijstje met te overwegen punten flink uitgebreid, met reële en nuttige dingen.
Vliegend tapijt: Citroën DSuper 1973, Bleu Delta (in restauratie)
Daily 1: Citroën Dspécial 1974, Candy Root Beer (“Thrasher” a.k.a. Hok Rod)
Daily 2: Citroën C5 X7 1.6 Ligne Business Blanc Perlé
En ik mis nog steeds m’n V6 XM…
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
Blijft maar een vraag onbeantwoord : waar werk jij ?
Het blijft aan te raden eens een sleuteldag van de club te bezoeken (voor regio Arnhem zijn deze meestal bij het duifje, arnhem zuid). Hier ontmoet je het typische DS rijdersvolk en kun je alsnog besluiten ervan af te zien
Als je er dan nog van overtuigd bent, dan kun je eens iemand die er verstand van heeft aanspreken of hij / zij met je mee wilt gaan kijken als je een DS op het oog hebt. En doe je natuurlijk waardevolle tips op.
Ik had toen 3 maanden internet struinen achter de rug en zo een route gepland door zuid-nederland. Uiteindelijk bij de bovag Citroën dealer in Amersfoort beland en m’n DS met half jaar garantie gekocht. Hier hebben we ook goed gebruik van mogen maken.
Groetjes en succes met de zoektocht. P.S. als je een DS in regio Eindhoven mocht vinden dan stuur me maar een P.B. tje dan kijk ik of ik tussen de kinder perikelen (lees luiers) tijd kan maken om mee te kijken.
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.