Enige tijd geleden heb ik een Picasso gekocht (2004).
Hierop zit een mooie korte dakantenne (ca. 16 cm), ziet er prima uit maar helaas heb ik erg last van slechte ontvangst.
Is dit een bekend probleem met deze korte antennes ?
Zo ja, wat is een goede antenne die ik ter vervanging zou kunnen gebruiken ?
Zo nee, wat zou de oorzaak kunnen zijn van het slechte ontvangst ?
Dank voor de reactie!
Ik heb hier helaas ook last van en het vervelende is dat een nieuwe bij de dealer zo’n 60 euri’s kost. En een imitatie gaat voor zo’n 40 euri’s over de toonbank.
Kijk anders ff rond op de sloop.
Heren,
Ook mijn picasso heeft een slechte ontvangst op de standaard radio antenne. Het is zelfs zo sterk, dat de standaard autoradio op “automatische scan” alleen maar de standaard zenders (radio 1 t/m 4) en een tweetal verdwaalde regionale zenders vind.
Kan me iemand vertellen:
1. Hoe ik kan testen of de slechte ontvangst aan de radio dan wel aan de antenne ligt.
2. Hoe moeilijk het is om zo’n standaard antenne te vervangen
3. Wat een goed alternatief voor de antenne zou zijn om betere ontvangst te krijgen?
Met vriendelijke groet,
Theo.
Ik heb ook een korte antenne, maar ik ontvang alles perfect!
Die van mij is ook kort maar hij doet gewoon wat ie moet doen en de ontvangst is OK. Ik ben zelf wat krot en daardoor is het wel een beetje op de tenen staan om hem te demonteren bij de wasstraat.
Ja ik weet het, jullie zijn geen voorstanders van de wasstraat maar de mijne is helemaal OK en de lak kan het goed hebben.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Hier geen antenne (raamantenne) en perfecte ontvangst.
@joekie en snoekebeest : misschien eens checken of de kabel achterin de radio wel goed contact maakt door de radio er even uit te schuiven ?
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Heren hbeck en C4sohier; Het gaat hier om een Xsara en niet om een C4. (auto is immers van 2004)
Lijkt me een beetje lastig vergelijken, toch?
ops: vervelend, Xsara en C4P op dezelfde plaats.
Maar feit blijft dat de ene wel goede ontvangst heeft met korte antenne en 2 andere niet—> connectie achter de radio checken, want bij sommige systemen durft die wel eens makkelijk los te komen, bvb. bij monteren van de radio of door de jaren heen als het kabeltje wat kort is.
Totaal aantal Berichten: 5999
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Meestal zit het in een connector, inderdaad. Zij het losse pinnetjes of een connector die inderdaad gewoon los is gaan zitten door wat voor oorzaak dan ook. Eerst dus even die radio eriut en verbindingen checken, lijkt me..
Suc6!
En als het niet aan de connector ligt : zijn de korte en lange antenne compatibel (kan je de lange zomaar in de voet van de korte schroeven) ? Zoja is het eenvoudig om eens een dagje van iemand een lange antenne te lenen.
Verdere bedenking : heeft de korte antenne niet een soort versterker nodig ? Zoja kan hier nog altijd een probleem mee zijn.
C4sohier schreef:(kan je de lange zomaar in de voet van de korte schroeven)
JA.
Update-je :
Vandaag bij de garage geweest voor wat kleine puntjes. Heb ook het probleem met de slechte ontvangst aangegeven. De monteur was erg verbaasd over de korte antenne. Deze hoorde blijkbaar niet standaard bij de auto. Hij heeft er een standaard (langere) antenne op gezet en op de terugweg had ik ineens veel meer zenders ter beschikking. Echt een enorm verschil. Ben er blij mee !