bij koude start, motor loopt als een zonnetje maar geen ventilator (warme/koude lucht in cabine) en geen richting aanwijzer… na wat pielen aan de sleutel werkt het meestal wel weer (kan tijdens eerste km’s nog wel eens uitvallen vaak gaat dan ook het accu-lampje branden, sleutelplielen lost ook dan probleem weer op).
Nou is mijn vraag een bevekt kontactslot of zit er een draad niet goed op het contactslot of wat dan ook….
Als ik 1x een paar km gereden heb geen problemen meer en werkt alles naar behoren..
Ff wat teflon in het contactslot spuiten.
Ik heb hetzelfde probleem ook gehad. Na spuiten van teflon was het vrij snel verholpen.
Bij mij sloeg de auto soms zelfs weer af na het starten omdat hij geen contact meer maakte ofzo.
WYD schreef:Ff wat teflon in het contactslot spuiten.
Ik heb hetzelfde probleem ook gehad. Na spuiten van teflon was het vrij snel verholpen.
Bij mij sloeg de auto soms zelfs weer af na het starten omdat hij geen contact meer maakte ofzo.
Dit is een elektrisch probleem in het contactslot; de schakelunit is geheel gescheiden van het slot; teflon spuiten heeft weinig nut.
Misschien dat het effect is dat je het stof tussen slot en schakelaar uitblaast; het.
Als het probleem aanhoudt moet je de schakelaar van het contactslot vervangen, dat kan los het slot maar je moet wel goed opletten met allerlei veertjes etc.
Ich bin ein Breaker
Contactslot
Heb ik ook gehad.
Je kunt het slot demonteren en de koperen contacten (die zwart ingebrand zijn) die door het slot geschakeld worden opvijlen.
Er liggen telkens twee kontakt rillen achter elkaar die door een zilveren brugje met elkaar worden verbonden tijdens het draaien van je sleutel.
Vijl zowel de zwarte als de nog koperkleurige wat af(de laatste iets meer daar die niet versleten/ingebrand is) zodat ze weer in 1 vlak liggen.’
Dan schuren en polijsten met waterproof 1200 papier.
succes!
Citroën-? It’s life Jim, but not as we know it!
Helpt niet ,daar het probleem niet in het slot zit maar in de contacten daar achter,
Deze zitten aan de kabelboom vast die naar de zekeringkast loopt.
Die kabelboom zou je dus evt. wel kunnen vervangen maar da’s onnodig werk (als je het al voor elkaar krijgt)
Bij mijn oplossing moet je wel de - accupool loshalen.
Citroën-? It’s life Jim, but not as we know it!
Gorilla schreef:Helpt niet ,daar het probleem niet in het slot zit maar in de contacten daar achter,
Deze zitten aan de kabelboom vast die naar de zekeringkast loopt.
Die kabelboom zou je dus evt. wel kunnen vervangen maar da’s onnodig werk (als je het al voor elkaar krijgt)
Bij mijn oplossing moet je wel de - accupool loshalen.
Help, wat mis ik hier?????????
Het verwisselen van een BX contactslot inclusief de schakelaar en bijbehorende 2 kabels is echt een fluitje van een cent.
Een beetje doorzettingsvermogen om de 2 stekkers uit het zekeringbord te trekken, meer dan dat heb je niet nodig.
Als je daar meer dan een halfuurtje voor nodig hebt kun je echt maar beter van een BX afblijven!
Ich bin ein Breaker
Ik wist niet dat je kwaad werd…...........
Citroën-? It’s life Jim, but not as we know it!