Die waren bij mij nog helemaal in orde maar over een paar maanden ga ik nieuwe veerbollen nemen en doe ik gelijk de retourleidingen en die octopus… ben k gelijk klaar…
BX-Chique schreef:DaanDus schreef:Het mooiste zou zijn als iemand een foto heeft, want tja, hoe schuin is schuin in de volksmond ?????
Dit is wel redelijk schandalig, al zijn er mensen die het nog verder laten komen.
ik vind dat nog behoorlijk recht.. maar dat zal wel aan mij liggen.
dit is in ieder geval de pic die ik bedoel:
kan het nog schever
als dit een bx in goede doen is dan,.. ben ik de paus in goeie conditie
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:kan het nog schever
als dit een bx in goede doen is dan,.. ben ik de paus in goeie conditie
Ja, de linker draagarmlager is hier dus nogal gaar.. die bij de Chic hierboven (bovenaan de pagina welteverstaan) zien er mijns inziens nog best goed uit. die van mij staan ook ongeveer zo.
deur63 schreef:ik vind dat nog behoorlijk recht.. maar dat zal wel aan mij liggen.
Misschien in jouw ogen, maar veren aan de achterkant, dat deed mijn BiX niet meer. Dat ging van: Klonk, klink, en nog meer van dat soort rammelende, schrapende, krakende geluiden. Volgens de monteur die mijn ADAL’s vervangen heeft kwam er ADALsoep uit mijn draagarmen. Kortom, lagers waren niet meer te bekennen, het lag als een hoopje onderin de draagarm. En ik maar blij zijn met mijn nieuwe BiX, je wil niet weten hoeveel gelukkiger ik was met mijn nieuwe ADAL’s. Zeker met mijn bredere banden op LMV was het belangrijk om goede ADAL’s te hebben, zodoende loopt de boel niet meer aan als ik een drempeltje afrij, hetgeen wel gebeurde in de oude situatie.
:fijnsturen
BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.
Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.
deur63 schreef:citroen23 schreef:kan het nog schever
als dit een bx in goede doen is dan,.. ben ik de paus in goeie conditieJa, de linker draagarmlager is hier dus nogal gaar.. die bij de Chic hierboven (bovenaan de pagina welteverstaan) zien er mijns inziens nog best goed uit. die van mij staan ook ongeveer zo.
dan kun je het beste de lagers nu vervangen want als je nog langer wacht moet je ook op zoek naar andere draagarmen
op een gegeven moment zijn de lagers op en gat de bout vervolgens in het alluminium vreten ; andere lagers erin zetten kun je dan vergeten
heb indertijd wel eens draagarmen vervangen van CX’n ........ook hier kwamen de klanten te laat en met een opmerking als het kraak achter cq hij veert achter niet meer zo goed
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.
citroen23 schreef:deur63 schreef:citroen23 schreef:kan het nog schever
als dit een bx in goede doen is dan,.. ben ik de paus in goeie conditieJa, de linker draagarmlager is hier dus nogal gaar.. die bij de Chic hierboven (bovenaan de pagina welteverstaan) zien er mijns inziens nog best goed uit. die van mij staan ook ongeveer zo.
dan kun je het beste de lagers nu vervangen want als je nog langer wacht moet je ook op zoek naar andere draagarmen
op een gegeven moment zijn de lagers op en gat de bout vervolgens in het alluminium vreten ; andere lagers erin zetten kun je dan vergetenheb indertijd wel eens draagarmen vervangen van CX’n ........ook hier kwamen de klanten te laat en met een opmerking als het kraak achter cq hij veert achter niet meer zo goed
misschien moet ik maar opzoek naar een nieuwe auto.. de lijst van te vervangen onderdelen wordt erg lang..
- draagarmlagers achter
- drukgroep
- veerpoten voor
- homokineten (iemand viel het op dat m’n bxje erg veel kabaal maakt bij het maken van bochten naar rechts)
ik vind dat nog behoorlijk recht.. maar dat zal wel aan mij liggen.
dit is in ieder geval de pic die ik bedoel:
Haha, nou, dan hoef ik me dus geen zorgen over de mijne te maken, die staan dus echt zo goed als recht!
tnx iedereen!
Dat de filosofie van citroen was dat een auto pas perfect is als je alles wat je niet nodig hebt eraf "designed" wil toch niet zeggen dat alles er vervolgens maar vanaf mag vallen?
BX-Chique schreef:deur63 schreef:ik vind dat nog behoorlijk recht.. maar dat zal wel aan mij liggen.
Misschien in jouw ogen, maar veren aan de achterkant, dat deed mijn BiX niet meer. Dat ging van: Klonk, klink, en nog meer van dat soort rammelende, schrapende, krakende geluiden. Volgens de monteur die mijn ADAL’s vervangen heeft kwam er ADALsoep uit mijn draagarmen. Kortom, lagers waren niet meer te bekennen, het lag als een hoopje onderin de draagarm. En ik maar blij zijn met mijn nieuwe BiX, je wil niet weten hoeveel gelukkiger ik was met mijn nieuwe ADAL’s. Zeker met mijn bredere banden op LMV was het belangrijk om goede ADAL’s te hebben, zodoende loopt de boel niet meer aan als ik een drempeltje afrij, hetgeen wel gebeurde in de oude situatie.
:fijnsturen
Wat zijn ADAL’s ?
Schijt aan originaliteit.
AchterDraagArmLagers?
Danku ! WWG !
Schijt aan originaliteit.
BX-Chique schreef:deur63 schreef:ik vind dat nog behoorlijk recht.. maar dat zal wel aan mij liggen.
Misschien in jouw ogen, maar veren aan de achterkant, dat deed mijn BiX niet meer. Dat ging van: Klonk, klink, en nog meer van dat soort rammelende, schrapende, krakende geluiden. Volgens de monteur die mijn ADAL’s vervangen heeft kwam er ADALsoep uit mijn draagarmen. Kortom, lagers waren niet meer te bekennen, het lag als een hoopje onderin de draagarm. En ik maar blij zijn met mijn nieuwe BiX, je wil niet weten hoeveel gelukkiger ik was met mijn nieuwe ADAL’s. Zeker met mijn bredere banden op LMV was het belangrijk om goede ADAL’s te hebben, zodoende loopt de boel niet meer aan als ik een drempeltje afrij, hetgeen wel gebeurde in de oude situatie.
De auto gaat ook heel naar springerig veren als de ADALlen loos zijn. En nog meer: de wielen kunnen tegen de wielkasten aanlopen.
Ik was pas nog bij een BX break met gare ADALlen (het rode schadeding uit Leiden); de eigenaar had daar tijdens zijn vakantie in Frankrijk maar andere velgen+banden onder laten zetten zodat de (in zijn ogen te) brede achterbanden de wielkasten niet meer raakten in de bochten.
Ja hoor, dat was echt het probleem - *not*. Die stond dus gewoon mooi /..\
Hele diepe zucht…..
Ich bin ein Breaker
Lelijke Eend schreef:Danku ! WWG !
eeuhm… WWG ??
:34
’ Ik haat AFKO’s!!! ‘
karel schreef:Ik was pas nog bij een BX break met gare ADALlen (het rode schadeding uit Leiden); de eigenaar had daar tijdens zijn vakantie in Frankrijk maar andere velgen+banden onder laten zetten zodat de (in zijn ogen te) brede achterbanden de wielkasten niet meer raakten in de bochten.
Ja hoor, dat was echt het probleem - *not*. Die stond dus gewoon mooi /..\
Hele diepe zucht…..
*zucht* Sommige mensen denken echt dat het aan dat soort eenvoudige zaken ligt. “Ach joh, gewoon ff andere banden eronder en het probleem is opgelost” Ja, alsof iemand in de loop der jaren gewoon even voor de grap zomaar een paar bredere velgen onder zijn auto heeft geschroefd. Dat merkt’ie toch niet. Nee, dat je geen verstand hebt van techniek, en daardoor niet weet wat de oorzaak van het probleem is, is één. Maar dat je op eigen initiatief, zonder overleg met een specialist zelf een oplossing bednekt, dat gaat echt te ver.
BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.
Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.
BX-Chique schreef:karel schreef:Ik was pas nog bij een BX break met gare ADALlen (het rode schadeding uit Leiden); de eigenaar had daar tijdens zijn vakantie in Frankrijk maar andere velgen+banden onder laten zetten zodat de (in zijn ogen te) brede achterbanden de wielkasten niet meer raakten in de bochten.
Ja hoor, dat was echt het probleem - *not*. Die stond dus gewoon mooi /..\
Hele diepe zucht…..*zucht* Sommige mensen denken echt dat het aan dat soort eenvoudige zaken ligt. “Ach joh, gewoon ff andere banden eronder en het probleem is opgelost” Ja, alsof iemand in de loop der jaren gewoon even voor de grap zomaar een paar bredere velgen onder zijn auto heeft geschroefd. Dat merkt’ie toch niet. Nee, dat je geen verstand hebt van techniek, en daardoor niet weet wat de oorzaak van het probleem is, is één. Maar dat je op eigen initiatief, zonder overleg met een specialist zelf een oplossing bednekt, dat gaat echt te ver.
Tja, dit gebeurde bij een bandenboer die winst rook denk ik. En och, gaat ie met 165 banden aanlopen dan kun je nog altijd de BX 14 “fietswieltjes” (145) proberen toch? Uchhe…
Ich bin ein Breaker