Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zondag ben ik er zeker bij!
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1120
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Vanavond op visite geweest. Op de heen weg zag ik ineens de verkeersborden geel oplichten. Blijkt dat het grootlicht ineens aan stond. Nou is dat niet zo’n ramp, gebeurt vaker. Dan stoot ik er per ongeluk met mijn knie tegen aan. Het probleem is dat het niet meer uit gaat. Als de schakelaar op dimlicht staat gaan groot en dimlicht samen aan. Als ik de grootlicht schakelaar naar me toe haal zie ik heeeel iets geknipper maar er gebeurt niks, de lampen blijven aan staan. Ook als de schakelaar op stadslicht staat gaan ze samen aan maar ook uit als ik de schakelaar naar me toe haal. Kent iemand dit probleem? Ik denk zelf aan een kapot relais (als die er in zit) of sluiting in d PRN.
My other car is a broomstick.
Grootlicht relais zou best kunnen, hoor je hem klikken als je de schakelaar van groot naar dimlicht wisseld?
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Nee. Maar dat hoorde ik voorheen ook niet. Nou heb ik er ook nooit op gelet hoor ops:
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Je lichtschakelaar kan ook te heet geworden zijn en daardoor gesneuveld. Is mij bij mijn GSA ook wel eens gebeurd.
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 4303
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik denk ook dat je de sataliet even vervangen moet , de contacten zijn waarschijnlijk ingebrand.
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Ik heb nog een satelliet liggen. Die ga ik er eerst eens ik klussen.
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Ik heb de andere satelliet even aangesloten en zonder effect. Betekend dat of deze satelliet ook stuk is, of dat er iets anders is. Een relais kan ik niet vinden en staat ook niet in de boeken dus ik ga er maar even voor het gemak vanuit dat die er ook niet in zit. De zekeringen zijn ook allemaal goed.
Iemand nog tips?
Totaal aantal Berichten: 2777
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Dit is wel gek. In de grootlicht-stand van de satelliet zou je in de kleinlichtstand alleen de stadslichten moeten hebben… Ik denk dus niet dat het in de schakelaars van de satelliet zit. Misschien een kortsluiting in een van de koplampen door vocht of een half kapotte pit?
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Als ik hem op stadslicht zet met grootlicht aan dan gaan alleen de stadslichtjes branden. Dat is dus goed. Maar als ik in stadslicht de schakelaar weer op dimlicht zet gaat grootlicht er ook bij aan. Op de satelliet gaa dan ook alle lampjes, behalve de knipperlicht verklikkerlampjes, branden. Ik zal eens gaan kijken of er ergens een kale kabel bij de verlichting ligt.
- Ami 8 Break
- CX Athéna
Opgelost! Er was inderdaad een slechte lamp die de boosdoener was. Net nieuw gekocht op citromobile dus ik dacht dat het daar niet aan zou liggen. Volgende keer dus eerst de lampen controlleren in plaats van het dashboard slopen Ach, was ook niet zo veel werk hoor.
Totaal aantal Berichten: 2777
- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Ouwe meuk is leuk!
—
Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30
- Ami 8 Break
- CX Athéna
En ja hoor, ik heb vandaag heel nuttig advies gekregen van een Citroen leek
Stopt er vanmorgen een auto naast me voor de stoplichten en de meneer, ergens midden 30, draait zijn raampje open. Ik ook want meneer gaf met handgebaren aan dat er iets mis is aan mijn auto. De meneer wist me te vertellen dat ik nogal veel koelvloeistof verstook dus dat de koppakking lek zou zijn… *zucht* Omdat het wat frisjes was vanmorgen kwam er wat condens uit de uitlaat… De meneer in kwestie is auto monteur en heeft dit al zo vaak mis zien gaan dus hij wilde me even waarschuwen.
Ik vertelde hem dat het heel aardig van hem was om me te waarschuwen maar dat me het nogal onwaarschijnlijk leek omdat een GSA geen koelvloeistof gebruikt (behalve die van patje maar dat heb ik niet gezegd ) maar luchtkoeling net als een eend. Je had zijn gezicht moeten zien! Hij bleef bij hoog en laag beweren dat dat onmogelijk was want hij had wel vaker aan een “CX” gesleuteld. Ik moest het maar bewijzen en de motorkap open doen. Ik heb hem gezegd dat hij het maar eens moest opzoeken op het internet en dat ik niet van plan was om het te bewijzen voor een stoplicht (iets met mijn ochtendhumeur). Ik heb maar niet gevraagd waar hij dan werkt, dan ga ik daar nooit naartoe . Hij rijdt in ieder geval in een Toyota achtig iets.
Ik zat echt te wachten tot hij iets ging zeggen van “daar staat de verborgen camera”. Ik hoop voor hem dat die er wel was, anders is het nogal een zielig verhaal.
Zijn er nog meer mensen die dit soort vreemde dingen hebben meegemaakt? Ik dacht dat het redelijk bekend was dat een GS/A luchtkoeling heeft. Dat sommige garages de fout ingaan met de handremmen wist ik al.
Totaal aantal Berichten: 1136
- GS/GSA 1220 Club
haha goed verhaal. ...een cx…
Haha, das wel een goeie!, als je dat verschil niet eens ziet…
Citroen CX2500D bj 1981
Renault 5 tl 1984
Renault 5 tl 1982
Vw kever 1200.1983
Chrysler grand voyager 3.3l v6 aut. 2003 (het moederschip)