licht kloppend geluid xsara break exclusive 2.o hdi 110
brickx
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 24

Gepost: 05 maart 2008 09:21 PM

Hallo, ik heb deze heerlijke auto inmiddels ruim een maand, en geniet er elke dag van.
Hij is perfekt afgeleverd door Vos uit Enspijk.
Inmiddels 2500 km mee gereden, en het enige wat ik me afvraag wat een licht kloppend geluid kan zijn die ik hoor: alleen in zijn 4e versnelling, en alleen bij konstante snelheid van 50-60 km/u.
Wellicht een aandrijfas, of iets in de versnellingsbak.
Klinkt het ergens bekend, heeft iemand hier al eens eerder mee te maken gehad?
Alvast dank voor de reakties.

Grtx brckx

we beginnen bij 168000

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7818

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 11 maart 2008 12:08 PM
  [ # 1 ]

Ik rijd binnen de bebouwde kom regelmatig 50-60 op de cruisecontrol in z’n vierde versnelling. Het toerental is dan wat aan de lage kant, waardoor de motor een beetje wil bokken. Dat is eigenlijk het enige wat ik zou kunnen bedenken.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

brickx
< 100 berichten
Rank

Gepost: 12 maart 2008 10:45 PM
  [ # 2 ]

Bedankt voor de reakties.
Nee het is geen bokken, want dan zou het ook in andere versnellingen bij dezelfde toerental voor moeten komen.
Ik zit zelf te denken aan een aandrijfas met wellicht een beetje speling.
Ik heb een tankje overigens rustig gereden; kom dicht in de buurt van 1:20 wat zeer netjes is!
@R&DY; is jouw verbruik werkelijk hetzelfde gebleven na chippen?
Hoe is je rijstijl en verbruik in dagelijks praktijk?

we beginnen bij 168000

Profiel  

brickx
< 100 berichten
Rank

Gepost: 21 mei 2008 01:47 AM
  [ # 3 ]

Als laatste nog een update over licht kloppend geluid:

WARME DOUCHE VOOR AUTOBEDRIJF DE VOS UIT ENSPIJK!!!!

Ik bracht mijn auto omdat de airco niet werkte, en had tevens gevraagd om naar het geluidje te kijken.

Behalve dat de condensor onder garantie is vervangen, is DE GEHELE KOPPELING EN DRUKGROEP (daar kwam het geluidje dus van) ook onder garantie vervangen. De monteur had ook kunnen zeggen dat he normaal was en dan had ik hem ook geloofd.

Échte service en échte garantie. Dit is voor het eerst dat ik zoites meemaak.
Ze hebben er een vaste klant bij en ik kan iedereen AUTOBEDRIJF DE VOS UIT ENSPIJK aanraden.

De koppeling werkt overigens superlicht nu, maar afgezien daarvan blijft het ook nog eens een heerlijke wagen, en zuinig. Een paar weken geleden nog in 2 1/2 uur van Calais naar nederland gereden 140/150 km/u, en 1:17 gereden.

Einde draad wat mij betreft, en nog bedankt voor reakties.

we beginnen bij 168000

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7818

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 21 mei 2008 02:22 PM
  [ # 4 ]

Fijne bak hè, zo’n Xsara HDi 110 Wink

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook