Opbergruimte achterin
ANP
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41

Gepost: 19 mei 2008 01:16 AM

Sinds 2 weken in het gelukkige bezit van C4GP business line.
Geweldige wagen met zeer nuttige opties.

Alleen….. bij het overplaatsen van mijn spullen van oa mijn 3 dochters kwam ik erachter dat ik achterin geen opbergruimte heb.

Daar heb ik vandaag de eerste verandering in gebracht.
Nm de ruimte achter de tweede rij had ik nu bv losse spullen liggen en heb daar nu de eerste aanzet voor gemaakt voor een opbergvak die er gemakkelijk uit gehaald kan worden als de derde rij ingezet moet worden.
Zie foto’s voor eerste resultaat.

Nu zitten erin de afneembare trekhaak, 5 hesjes, 3 dekens, 2 kussens, veiligheidset van Citroen, verbandtrommel, ruitensproeier, kentekenplaat, olie enz.

Hopelijk binnenkort tijd om de rest af te maken.

Voor foto’s zie http://album.zoom.nl/user/ANP/C4GP/

GC4P LB 2.0 16V EB6V LB gris aluminium
bluetooth + trekhaak
Sinds 5 mei 2008 kmstand 16.000

Profiel  

Molenaar
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 251

Gepost: 19 mei 2008 01:35 AM
  [ # 1 ]

Je zult er ongetwijfeld gzelf geen probleem me hebben, maar spullen uit die bak zijn miz erg slecht toegankelijk. Altijd maar weer rekken banchter de bumper om spullen uit die bak te krijgen en wat er onderin ligt zie je neem ik aan niet?

Uiteraard kunnen de steoel voorover klappen, maar dan nog…

Persoonlijk ben ik best tevreden met mijn bagagenet (aan de achterzijde opgehangen)waar een berg spul in kan (j ziet ook aan alle kanten wát er in zit én de derdezitrij is dan ook uitstekend te gebruiken.

Dessalniettemin suc6 met het oplossen van het bagageprobleem Wink

Is het ‘s avonds kouder dan buiten?

Profiel  

ANP
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 41

Gepost: 19 mei 2008 02:27 AM
  [ # 2 ]

In het bakkie liggen veel spullen die ik nie zal gebruiken behalve een paar dekens en kussentjes voor de kids. En ja je hebt gelijk, dor de enorme bagage ruimte moet je erin kruipen om erbij te komen Laughing

Het doel is mede om de boel bij elkaar te houden en als je de 3de rij gebruikt alles in een ruk weer achter die stoelen kan zetten.
De praktijk zal het moeten bewijzen….

GC4P LB 2.0 16V EB6V LB gris aluminium
bluetooth + trekhaak
Sinds 5 mei 2008 kmstand 16.000

Profiel  

blb4citroen
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28

- (Grand) C4 Picasso C4 GP EB6V 2.0
Gepost: 19 mei 2008 03:12 AM
  [ # 3 ]

Is idd handig dat de bak ook achter de 3e stoelrij past. Hou je verder wel bijna geen ruimte over. Op dit moment slingeren er bij mij nog was spullen rond achter de 2e zitrij die ik dan vervolgens in de ruimte onder 1 van de stoelen van de 3e zitrij stop als ik die nodig heb.

‘t houd je van de straat, zullen we maar zeggen…

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 19 mei 2008 04:55 PM
  [ # 4 ]

Laatst heeft iemand hier twee plaatjes gepost over het maken van een bak die precies in de verdieping achter de tweede rij past. Ook past hij achter de derde rij indien in gebruik. Ik heb die plaatjes toen opgeslagen maar kan ze na een computercrash nu zo gauw niet vinden. Even zoeken dus…..

edit; gevonden:

Profiel  

Beno
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 268

- (Grand) C4 Picasso 2.0 HDi LB
Gepost: 21 mei 2008 12:27 AM
  [ # 5 ]

Tilanus, bedankt voor de tekening. Precies wat ik zelf al wilde maken. Op die manier houd je de laadvloer mooi “vlak”.

Profiel  

C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

Gepost: 21 mei 2008 01:30 PM
  [ # 6 ]
Beno schreef:

Tilanus, bedankt voor de tekening. Precies wat ik zelf al wilde maken. Op die manier houd je de laadvloer mooi “vlak”.

Als je de bak in serie zou maken, ben ik wel geïnteresseerd Wink

Profiel  

aerdt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 205

- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
Gepost: 21 mei 2008 03:04 PM
  [ # 7 ]

idem

Profiel  

Beno
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 21 mei 2008 09:51 PM
  [ # 8 ]
C4sohier schreef:
Beno schreef:

Als je de bak in serie zou maken, ben ik wel geïnteresseerd Wink

Ik heb weliswaar twee rechter handjes, maar heb helaas zeer weinig tijd. Ik ben al lang blij als ik er voor mezelf ééntje in elkaar geknutseld krijg voordat het leasecontract over een goeie drie jaar afloopt Laughing  Laughing

Ik zal wel wat stap-voor-stap foto’s maken en de exacte maten erbij geven, maar ik denk dat het een klusje wordt voor de komende winter.

Profiel  

tilanus
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5999

- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Gepost: 21 mei 2008 11:26 PM
  [ # 9 ]

Met een beetje geluk ga ik er volgende maand eentje maken. Als het zover komt, zal ik ook alles bijhouden incl. foto’s en hiervan een topic maken.

Profiel  

Gerrit T
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 464

Gepost: 22 mei 2008 02:59 AM
  [ # 10 ]
tilanus schreef:

Met een beetje geluk ga ik er volgende maand eentje maken. Als het zover komt, zal ik ook alles bijhouden incl. foto’s en hiervan een topic maken.

Weet waar je aan begint Tilanus, de lat ligt erg hoog! Kijk maar even naar RYMT (die van die mooie middenconsole).

Gerrit

196.000 km rijplezier gehad! Nieuwe inmiddels afbesteld: GC4P 2.0 HDiF 150 LB EGS, Icare, Panoramisch glazen dak en een afneembare trekhaak.

Profiel  

C4sohier
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 664

Gepost: 22 mei 2008 12:11 PM
  [ # 11 ]
Gerrit T schreef:
tilanus schreef:

Weet waar je aan begint Tilanus, de lat ligt erg hoog! Kijk maar even naar RYMT (die van die mooie middenconsole).

Gerrit

Inderdaad, met minder nemen we hier geen genoegen Laughing  !

Profiel  

Sparks
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 622

- (Grand) C4 Picasso BlueHDi 120 S&S
Gepost: 22 mei 2008 03:28 PM
  [ # 12 ]
tilanus schreef:

KLUSMEETING! Laughing

Maar even zonder gekheid. Misschien kan ik mijn (gepensioneerde) vader zo gek krijgen er een (of twee) te maken. Alhoewel….. de goede man heeft het nog nooit zo druk gehad sinds hij niet meer werkt.

Kan iemand die maten van tilanus’ foto vertalen naar het nederlands?

Profiel  

Beno
> 200 berichten
RankRankRank

Gepost: 22 mei 2008 06:58 PM
  [ # 13 ]

Mijn Frans is erg roestig en de tekst niet al te best te lezen.

Je hebt iig nodig:
een pianoscharnier van 935 mm
De breedte van de bak is 955 mm
De deksel is 955 bij 170 mm
De bodem is 955 nij 150 mm
De bodem bodem dus smaller dan de deksel, daardoor zijn de delen die je voor de voor- en achterzijde nodig hebt niet even hoog (de achterzijde ligt wat schuiner en is daardoor hoger.

De hoogte van de voor- en achterplaat kan je het beste meten als je de twee zijkanten volgens tekening op maat hebt gemaakt.

Exacte maten van de delen worden natuurlijk mede bepaald door de dikte van het materiaal dat je gebruikt. De genoemde maten lijken me buitenmaten.

Op de foto lijkt de bak gemaakt van triplex. Ik denk dat ik heb van MDF (6 mm) ga maken. Werkt fijner dat triplex.

Profiel  

rymt
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 203

Gepost: 23 mei 2008 01:05 AM
  [ # 14 ]
C4sohier schreef:
Gerrit T schreef:
tilanus schreef:

Gerrit

Inderdaad, met minder nemen we hier geen genoegen Laughing  !

Laat je niet opdraaien, Tilanus   Exclamation  Wink

Groetjes,
RYMT

Sinds 17 maart 2012: C4 Picasso 5-zits 1.6 THP EGS Collection, Gris Aluminium met 17” lichtmetalen Sonneberg wielen en panoramadak.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook