De maand mei staat voor mij in het teken van de APK’s voor beide BX-en. Vandaag moest de Cannes voor de APK en na een ruim half uurtje kreeg ik te horen dat de Cannes weer een jaartje verder mag. Twee kleine opmerkingen, niet genoteerd op het keuringsformulier overigens:
1)- De hardyschijf heeft een beginnend scheurtje, binnenkort dus even vervangen samen met een 10.000km beurt.
2)- de middendemper begint wat dun te worden.
Ik hoor het wel als die demper lek gaat, dan douw ik er wel een andere onder.
Kosten van de keuring: €29,-!!! Daarvoor mag het Kannetje weer lekker verder tuffen.
Volgende week woensdag is de Deauville aan de beurt. Hier moet ik wel eerst de twee remslangen voor vervangen, maar dit gebeurt a.s. zaterdag.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
1 erdoor en nog 1 te gaan
Mijn ervaringen met mijn 1400 zijn ook altijd: goedkope apk. Die van de GT was wat prijziger vorig jaar
Maar goed, ik heb nog wel een middendemper voor je, nog wel meer uitlaatdelen voor een schappelijke prijs.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gefeliciteerd!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
McDean schreef:1 erdoor en nog 1 te gaan
Mijn ervaringen met mijn 1400 zijn ook altijd: goedkope apk. Die van de GT was wat prijziger vorig jaar
Maar goed, ik heb nog wel een middendemper voor je, nog wel meer uitlaatdelen voor een schappelijke prijs.
2 erdoor en nog 1 te gaan. eind maart is de Xantia ook zonder noemenswaardige problemen door de APK heen gekomen.
Dat van die uitlaatdelen houd ik effe in m’n achterhoofd. Binnenkort ga ik toch met onderhoud/beurt beginnen en dan kan ik meteen even kijken welke delen nog wel of niet goed meer zijn.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Jongens, is dit niet iets voor het vreugdetopic?
Voordat deze dan op slot gaat, nog even snel een felicitatie! Ondanks dat het zoals bekend niet mijn favoriete model BX is, toch fijn dat tie weer een jaartje legaal de weg op mag .
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Rene van Maren schreef:Jongens, is dit niet iets voor het vreugdetopic?
Hoezo??? Het onderwerp is voor 99% BX-gerelateerd, toch??
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
PrutsyLJ schreef:Voordat deze dan op slot gaat, nog even snel een felicitatie! Ondanks dat het zoals bekend niet mijn favoriete model BX is, toch fijn dat tie weer een jaartje legaal de weg op mag .
Thanx!!
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Ik zeg niet dat ie op slot gaat, maar mijn wagen gaat ook elk jaar door de apk. Goedgekeurd is toch geen topic waard?
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
Jouw auto is uit 2002, bij een BX uit 1992 is het wel een topic waard
Eveneens ben ik tevens ook.
Goed, vreugdetopic dus.