koplamp xsara vervangen
nauphy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 15 juni 2005 09:02 PM

Bij 60.000 km sneuvelt nu het eerste dimlicht (links) van mijn Xsara coupe 2L VTS uit 2002.
Bij de vorige heeft mijn garage de hele voorbumper moeten (de)monteren, kostte zo’n 60 euro. Rechts kun je nl wel makkelijk bereiken, maar links niet. Kan dat echt niet simpeler/goedkoper?

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27943

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 15 juni 2005 10:03 PM
  [ # 1 ]
Profiel  

AGO
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19

Gepost: 15 juni 2005 10:37 PM
  [ # 2 ]

Bij de vorige heeft mijn garage de hele voorbumper moeten (de)monteren, kostte zo’n 60 euro.

Misschien moet je eens nadenken over een andere garage. Mijn dealer verving onlangs gratis in mijn Picasso allebei mijn lampen, terwijl ik rondkeek in de showroom. Overigens vond ik het wel vreemd dat de lampen op één avond gelijk kapot gingen. Kan iemand dat verklaren, of is het gewoon toeval ?

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 15 juni 2005 10:39 PM
  [ # 3 ]
AGO schreef:

Bij de vorige heeft mijn garage de hele voorbumper moeten (de)monteren, kostte zo’n 60 euro.

Misschien moet je eens nadenken over een andere garage. Mijn dealer verving onlangs gratis in mijn Picasso allebei mijn lampen, terwijl ik rondkeek in de showroom. Overigens vond ik het wel vreemd dat de lampen op één avond gelijk kapot gingen. Kan iemand dat verklaren, of is het gewoon toeval ?

was er al niet 1 stuk en toen je het door had bleken ze allebei stuk te zijn?

Profiel  

AGO
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 19

Gepost: 15 juni 2005 11:01 PM
  [ # 4 ]

Zou inderdaad best kunnen. Bedankt voor je suggestie.

Profiel  

Martinos
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 22

Gepost: 15 juni 2005 11:22 PM
  [ # 5 ]
AGO schreef:

Klopt, zelfde ervaring. Tijdens de 60.000 km beurt heeft de dealer gratis de lampen vervangen. Alleen de lampjes zijn in rekening gebracht.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten

- CX 25 GTi Turbo 2
Gepost: 15 juni 2005 11:34 PM
  [ # 6 ]

is het ook zelf te doen de bumper eraf halen, voor de mensen die dit zelf willen doen?

Profiel  

dennis van der ven
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 651

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- Berlingo 2.0HDI 600 4x4 dangel
- Xsara 1.6 prestige coupe
Gepost: 16 juni 2005 12:42 AM
  [ # 7 ]

misschien is het jou dealer aan te raden iemand anders daar de lampen te laten doen.
het is gewoon mogelijk dit te doen.
het zit niet altijd makkelijk maar daar hoef jij toch niet voor te bloeden??
vraag eens naar de factureertijd voor het vervangen van een lamp.

alleen een CITROEN rijdt als een CITROEN
Dennis van der Ven of the year
CITROEN DIEMEN

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12524

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 16 juni 2005 06:05 AM
  [ # 8 ]

Is het een type-2 Xsara?
Ik heb namelijk vorige week bij een Xsara-2 VTR (HDI) de linkerkoplamp vervangen, is niet makkelijk maar met een beetje wurmen lukt het wel. Dit lukt alleen als je niet al te grote handen heb, ook dan moet je rekenen op wat schrammetjes, maar goed een doosje pleisters is goedkoper dan het arbeidsloon van de garage Wink

Profiel  

nauphy
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 17 juni 2005 01:41 AM
  [ # 9 ]
ZX1.4i schreef:

Is het een type-2 Xsara?
Ik heb namelijk vorige week bij een Xsara-2 VTR (HDI) de linkerkoplamp vervangen, is niet makkelijk maar met een beetje wurmen lukt het wel. Dit lukt alleen als je niet al te grote handen heb, ook dan moet je rekenen op wat schrammetjes, maar goed een doosje pleisters is goedkoper dan het arbeidsloon van de garage Wink

Dit wilde ik horen, anders begin ik er niet eens aan… Het is een type-2.
Bedankt ook voor de andere reacties, heb weer een hoop bijgeleerd Smile

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 17 juni 2005 05:35 AM
  [ # 10 ]
nauphy schreef:
ZX1.4i schreef:

Is het een type-2 Xsara?

Dit wilde ik horen, anders begin ik er niet eens aan… Het is een type-2.
Bedankt ook voor de andere reacties, heb weer een hoop bijgeleerd Smile

Ik heb het gered zonder pleisters, wel wat strepen op mijn hand Wink
Mijn chef blij, het was zijn Xsara Wink

Profiel  

reneke
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 122

Gepost: 17 juni 2005 01:06 PM
  [ # 11 ]

Dit is de eerste keer dat ik blij ben dat ik niet de laatste stand van techniek bezit. Na het lezen van deze posting ben ik met moed in de schoenen a/d klus begonnen. Het klusje was echter binnen 1 minuut geklaard.

Lang leve type 1!

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 juni 2005 12:09 AM
  [ # 12 ]
reneke schreef:

Dit is de eerste keer dat ik blij ben dat ik niet de laatste stand van techniek bezit. Na het lezen van deze posting ben ik met moed in de schoenen a/d klus begonnen. Het klusje was echter binnen 1 minuut geklaard.

Lang leve type 1!

Type-1 is inderdaad 1 min. werk, mijn Xsara vrat koplampen, gemiddeld ging er om de 6 a 8 weken een nieuw setje in.

Ik vind de neus van Type-1 gewoon veel mooier, Type-2 “kijkt” te lief en oogt hierdoor minder sportief.

Profiel  

voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508

Gepost: 18 juni 2005 01:37 AM
  [ # 13 ]
AGO schreef:

. Overigens vond ik het wel vreemd dat de lampen op één avond gelijk kapot gingen. Kan iemand dat verklaren, of is het gewoon toeval ?

Een lamp wordt verkocht met de bedoeling om een bepaald aantal branduren te halen. Een soortgelijke lamp zal dus gemaakt zijn om precies evenveel branduren te halen. Als de lampen alle twee in exact dezelfde omstandigheden branden, gaan ze dus kort na elkaar kapot. Meestal zijn het invloeden van buitenaf (temperatuurschommelingen, vocht, vuil e.d.) die de lamp eerder laten sneuvelen.

Profiel  

r1Ch
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1146

Gepost: 05 april 2008 04:53 PM
  [ # 14 ]

Oude topic, maarja, beter dan een nieuwe starten toch!?

Ik wil mijn lampen ook vervangen en demonteer daarbij ook de bumper… helaas tref ik hier popnagels aan!!!??? De torx heb ik er al uit,, maar waarom popnagels??

Weet iemand hoe duur zo’n popnagel schieter is en waar ik die kan halen?

Gr Richard

Profiel  

johan van craenenbroeck
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 28

Gepost: 21 mei 2008 04:13 PM
  [ # 15 ]

koplamp xsara vervangen

Waar een wil is, is een weg. Even rustig bekijken, iemand zoeken met kleine handen of er zelf over beschikken en dan beginnen te wroeten achter de lamp, links gaat makkelijker dan rechts maar het is zelf te doen. Zorg wel dat de rubberen afsluitkap goed dicht is Razz

Rode Xsara Coupe 2.0 HDI

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook