Zouden we ooit dat kwartje van Kok nog terugkrijgen? (Jeweetwel die kerel die in het commissariaat van Shell zit).
Huidig dagelijks hok: BMW E61 530D break (of touring in BMW jargon) 2005
Totaal aantal Berichten: 15438
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Dat kwartje, welke na de invoering overigens zo goed als volledig teruggegeven/gecompenseerd is (3 jaren na invoering accijnsen bevroren), was op dat moment een maatregel met een goed effect. Daarnaast is dat kwartje (hoeveel euriecentjes was dat ook alweer?) peanuts bij hetgeen we nu meemaken.
Maar laten we daar nu niet te diep op ingaan. De dieselprijzen zijn schrikbarend momenteel. Vorige week reed ik door een dorp en zag even vluchtig de prijzen voorbij komen. Ik ben gestopt omdat ik dat dat de benzine hier wel erg goedkoop was. (even een goedkoop tankje scoren!) Maar helaas, het was geen benzineprijs, het was diesel….
Eikels zijn het! Onder het mom van ‘de diesel moet aan de pomp gelijkgetrokken worden met benzine, om de schadelijke uitstoot te compenseren’ worden de prijzen opgeschroefd. Donders goed wetende dat het werkverkeer langs de weg, transport en leaserijders toch wel blijven doorrijden èn betalen. En hoezo wordt er gesproken van ‘compensatie’? Storten ze dat extra geld uit diesel nu elke maand op de rekening van Moeder Natuur, of nemen ze haar eens in de zoveel tijd eens goed uit eten?
Fuck die milieu-hetze. Als de XM straks weg is kiep ik ter compensatie van mijn roetdeeltjes elke maand 5 liter afgewerkte motorolie in de goot en flikker 10 goed gevulde vuilniszakken in de bosjes. Dan doen die mannen Mevrouw natuur nog maar een extra Grand Marnier als troost na de maaltijd, dat kan er vast nog wel van af.
Animal triste post coitum
ik rij 20000 keer liever diesel als lpg maar ik lach me de ...... aan de pomp als ik voor 22 euro mijn tank prop vol heb. daar op rij ik 425 km +/_ met een wegenbelasting om je dood te lache, maar ik blijf het in en in jammer vinden voor de diesels
xsara Hdi VTS uit 2000 175.000km
PUG 205
Totaal aantal Berichten: 1419
- 2CV 6 Club
- ID/DS DS21 M Pallas '67
Echter nu afgelopen week de dieselprijs over de €1,40 is gegaan, is voor mij de fatsoensgrens bereikt mbt hoe diep ik de snikkel van de overheid in mijn aars wil hebben.