uitlaatdemper
pier
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 08-01-2005

Gepost: 31 maart 2005 09:33 AM

wie weet wat de functie is van de extra tussendemper onder mijn xm V6.
vanaf de katalysator gaat de uitlaat over in een demper. vandaar splitst de pijp zich in tweeen en gaat de ene pijp naar de einddemper.de andere pijp gaat naar een extra demper die overdwars onder de auto ligt. Vervolgens komt daar weer een pijp uit die ook naar de einddemper loopt.

Deze extra tussendemper is slecht en moet er eingelijk vanonder het liefst zou ik hem laten vervallen maar wat gebeurt er dan?

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 31 maart 2005 11:47 AM
  [ # 1 ]

dan krijg je een hoop meer herrie Confused
dat is je middendemper en die dempt een hoop hoge tonen. als je die weghaalt krijg je een hoog snerpend geluid terug (zo’n conservenblik geluid die je vaak uit getunede golfjes ed hoort)

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 31 maart 2005 11:48 AM
  [ # 2 ]

Is beter, en je merkt datie iets meer vermogen krijgt Smile en dat conserveblik geluid valt echt wel mee, als jij een mooie (bijv. Sebring) einddemper eronder plaatst krijg je een mooi donker geluid…

Profiel  
 
metro2005
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2294
Geregistreerd: 14-08-2004

Gepost: 31 maart 2005 11:50 AM
  [ # 3 ]
gti_styling84 schreef:

Is beter, en je merkt datie iets meer vermogen krijgt Smile en dat conserveblik geluid valt echt wel mee, als jij een mooie (bijv. Sebring) einddemper eronder plaatst krijg je een mooi donker geluid…

ieder z’n ding maar ik haal nooit meer dempers uit de uitlaatlijn.
geef mij maar een stille zweefbak Cool

Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 31 maart 2005 01:02 PM
  [ # 4 ]
metro2005 schreef:

dan krijg je een hoop meer herrie Confused
dat is je middendemper en die dempt een hoop hoge tonen. als je die weghaalt krijg je een hoog snerpend geluid terug (zo’n conservenblik geluid die je vaak uit getunede golfjes ed hoort)

Dat geluid krijg je als je de katalysator weghaald

Voor de rest krijg je meer herrie en meer pk’s

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
gti_styling84
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1352
Geregistreerd: 13-09-2004

Gepost: 31 maart 2005 01:06 PM
  [ # 5 ]
Willem schreef:
metro2005 schreef:

dan krijg je een hoop meer herrie Confused
dat is je middendemper en die dempt een hoop hoge tonen. als je die weghaalt krijg je een hoog snerpend geluid terug (zo’n conservenblik geluid die je vaak uit getunede golfjes ed hoort)

Dat geluid krijg je als je de katalysator weghaald

Voor de rest krijg je meer herrie en meer pk’s

Als je je kat weghaald krijg je een beetje meer geluid ja, maar voornamelijk wat meer vermogen, echt geluid krijg je pas als je je middendemper weghaald Exclamation

Profiel  
 
pier
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 18
Geregistreerd: 08-01-2005

Gepost: 02 april 2005 11:54 AM
  [ # 6 ]

Dus als ik het goed begrijp heb ik na de Kat. 2 middendempers en een einddemper? Is dat niet een beetje veel? Ik lig niet dagelijks onder allerlei auto’s te kijken maar 1 middendemper en 1 einddemper lijkt mij toch ook wel genoeg?

Profiel  
 
Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2329
Geregistreerd: 13-11-2003

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 02 april 2005 12:24 PM
  [ # 7 ]

Onder m’n oude Renault 19 had ik na de katalysator enkel de einddemper en dat was origineel. De duurdere types hadden een extra demper.

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook