Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
CitZX1.8iFurio schreef:
Wat zou volgens jullie een goed onderhouden roestvrije GSA uit 1984 met jaar APK, gereviseerde motor, nieuwe versnellingsbak, nieuwe bollen, e.d. mogen kosten?
Wat de “gek” ervoor geeft denk ik.
1500 2000 euro ??
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Die prijs had ik ook in mn hoofd. mooi
En ik ben gek.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
CitZX1.8iFurio schreef:En ik ben gek.
Nog niet, succes met het bekijken van de wagen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Ik heb net de GSA bekeken en ik ben er nog steeds erg weg van. Ik zal wel even verklappen om welke GSA het gaat. Het gaat om de donker rode GSA special die al tijden bij Jeroen (Duckservice Leek) staat.
Op dit moment staat de GSA er niet op z’n mooist bij, al moet ik zeggen dat de lak wel erg mooi is. Wat ik er zo leuk aan vind is de beige leren bekleding. Dat heb ik nog niet eerder gezien bij een GSA. Ik heb de bekleding goed bekeken en kon (helaas) op de bijrijdersstoel twee scheurtjes in het leer vinden. Verder ziet het er nog niet afgeleefd uit.
De stand van de auto:
- Motor is er net in (120.00 km) en alle keringen, seals en pakkingen (o-ringen) zijn vervangen. Nieuwe spanrol/distributie, bougies etc. Hij zuigt nog wat valse lucht aan, maar dat gaat nog verholpen worden.
- Nieuwe bobine
- Nieuwe accu
- Versnellingsbak is een nieuwe gebruikte en nog goed
- Koppeling doet het goed en hij zegt dat ie noog zeker een aantal jaren probleemloos mee kan.
- Er komen nieuwe bollen op
- De voorremmen zijn nieuw (schijven en blokken), achterremmen doen eht nog goed.
- Roest: niet. De onderkant heb ik niet gezien, maar ik vertrouw erop dat als hij zegt dat het hard is, dat het hard is. De deuren zijn hard, zelfs de keienvanger is niet roestig. Rondom de ramen niks, nergens. Bijd e wielkasten niks, achterbak niks, op de vloer niks.
- Er zit wel NOG wel een beetje roest: Op de motorkap, maar die wordt opnieuw gespoten. En er is rechtsachter een beschadiging. Dit wordt uitgedeutk en gespoten.
- Slot bestuurder en achterklep kunnen niet open van buiten. Dit wordt nog gemaakt.
- Achterbumber: komt een nieuwe gebruikte op, met nieuwe steunen.
- Hoedenplank zitten helaas speakergaten in; Heeft iemand een goede??
- Hier en daar ontbreken wat kleinigheden (zwenkeltje voor raam, en nog wat), maar dat komt er nog op.
- Wielen heb ik niet gezien. Nu zitten er even eendenwielen onder, maar hij heeft de originele nog met bijna nieuwe banden. Die komen er dus nog op.
- Alles wat hij verder nog tegenkomt bij het APK klaarmaken vervangt hij (slangen, leidingen, e.d.).
- De GSA wordt dus met nieuwe APK afgeleverd
Wat voor mij overblijft is de auto goed poetsen en het leer een behandeling geven. En dan natuurlijk wachten op het eerste defect….
Hier zijn wat foto’s:
Die motorkap gaaat dus nog gespoten worden
Reachsachter wordt ook uitgedeukt en gespoten en er komt een nieuwe bumber op.
Dit zijn de scheurtjes:
Het dashboard:
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Leuke GSA,
vooral dat leer maakt hem een stuk chiquer.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Gaaf he?
Je hebt ‘m vast wel eens eerder gezien neem ik aan?
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Leer lijkt op leer uit een Renault 25. Leer is nooit geleverd op een GS/A.
Motorkap overspuiten heeft weinig zin: Roest komt binnen 3 maanden door de nieuwe lak heen.
Hoe zijn de wielkasten achter? Hoe is het subframe achter?
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Uit een renault 25? Dat past toch nooit in een GSA???
Kan het echt niet origineel zijn? Hetzelfde leer zit ook in de deurpanelen..
Subframe achter. Ik heb het niet kunnen zien, maar ik geloof ze daar op hun woord als ze zeggen dat er geen roest op zit. Maar goed, dat je het zegt, dan zal ik er morgen nog even spcifiek naar vragen.
Komt die roest op de kap echt weer terug? Bestaat daar geen behandeling voor? Het wordt professioneel gespoten, dus dan neem ik aan dat het toch wel goed gebeurd?
Wielkasten achter: ik heb het van binnen bekeken en het was keihard.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 751
Geregistreerd: 09-07-2004
- ID/DS DS20H
- CX 25 Tri automaat serie 1
- Dyane 6
Ik zou zo’n Nederlandse GSA wel op de brug willen zien…...
troenen heden: Citroën CX 25 tri break autom 1984 (LPG/Benz); Citroën Dyane 6 1980; DS20H 1974
troenen verleden: Citroën BX 1.4e 1985; Citroën GSA club C-Matic 1981 (LPG/Benz); Citroën XM 2.1td break automaat 1996; Citroën CX 25 i.e.pallas automaat 1984; Citroën CX 25 GTi automaat 1987 Citroën C15 militair familiale 1.8D 1997 (96 volgens RDW )
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik ken deze GSA. Die heeft schade gehad doordat er een aanhanger die niet goed aangekoppeld zat erin gereden is aan de achterzijde.
Is van een forum lid (xm’metje) geweest en daarna van iemand uit Elim , Drenthe.
Ik zal er niet blind vanuit gaan dat ie gaaf is. Helamaal niet omdat het een Nederlands exemplaar is , kan haast niet anders of er is ergens roest of al gelast.
Je kunt de motorkap wel profesioneel laten spuiten maar het gaat erom dat de roest profesioneel weg gehaald word. Je kunt beter opzoek gaan naar een gave kap en die laten spuiten.
En er zijn meerdere GSA’s te koop , ik zal niet alleen je blind staren op wat er allemaal aan gebeurd is.
Persoonlijk vind ik dat interieur om te huilen , zal ik direct naar de vuilstort brengen.
Maar ik zal xm’metje even een berichtje sturen om meer info als ik jou was.
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Dank voor je informatie. Ik zal xm-metje even PB-en, dat kan handig zijn.
Je hebt gelijk over het blindstaren. Maar dit exemplaar is kwa (gebrek aan) roest wel erg gaaf volgens mij. Als iemand een goede GSA voor mij heeft van onder de 2000 euro, dan hoor ik het graag. Ik zie op marktplaats ook wel eens iets, maar ik vertrouw een GSA van 700 euro niet, zeker niet als er niets over roest of iets dergelijks wordt vermeld.
Dat van die aanhanger is mij ook eerlijk verteld trouwens.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Tja , als je even over de grens in Frankrijk kijkt koop je voor 1000 euro best een leuke GSA. En die is dan wel gaaf.
Technisch zal ie wel even nagekeken moeten worden maar dat is niet zo’n ramp. Je kunt beter technisch werk hebben dan laswerk.
Ik denk niet dat deze gaaf is omdat het een orgineel Nederlandse auto is.
Maar het kan natuurlijk altijd , uitzonderingen zijn er.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
CitZX1.8iFurio schreef:Gaaf he?
Je hebt ‘m vast wel eens eerder gezien neem ik aan?
Ik heb hem wel zien staan idd maar veel weet ik er ook niet van… wel dat ik even dacht…. een GSA is ook wel leuk
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 917
Geregistreerd: 08-10-2007
- BX GTI 16V MK1
Het kan inderdaad een uitzondering zijn. Ik ben niet iemand die tijd en zin heeft om naar frankijk te moeten gaan voor een gsa, die dan importeren en technisch in orde maken. Ik vind het juist fijn om een technisch in orde zijnde GSA te kopen zonder roest.
Ik wacht xm’metje’s reactie wel af. ZOu wel heel fijn zijn als hij er wat meer over kan vertellen.
Ik zie overigens wel dat er een GSA roestvrije motorkap te koop staat op marktplaats.
—> Xantia 1.8 16V Elegance (2000), BX GTI 16V mk1 (‘89)
—> Vorige auto’s: Visa 14 TRS (‘85), BX 19 TZD (‘92), BX basis (‘86), Mercedes w123 300D (‘82), BX 19 TZD (‘91), BX 19 GT (‘86), ZX 1.8 furio (‘94), Peugeot 405 GRD (‘90)
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
CitZX1.8iFurio schreef:Het kan inderdaad een uitzondering zijn. Ik ben niet iemand die tijd en zin heeft om naar frankijk te moeten gaan voor een gsa, die dan importeren en technisch in orde maken. Ik vind het juist fijn om een technisch in orde zijnde GSA te kopen zonder roest.
Ik wacht xm’metje’s reactie wel af. ZOu wel heel fijn zijn als hij er wat meer over kan vertellen.
Ik zie overigens wel dat er een GSA roestvrije motorkap te koop staat op marktplaats.
Op zich hoeft het niet veel tijd te kosten om er 1 uit Frankrijk te halen.
als je er 1 in het noorden opzoekt ben je een zaterdag kwijt om hem op te halen.
RDW stelt echt niets meer voor op dit moment , en technisch in orde maken moet je ze bijna allemaal. Mankeerd altijd wel iets aan.
Als je besluit om deze GSA te kopen zal ik zeker die motorkap kopen i.p.v. deze oplappen.