sportieve remmen
rik jongeneelen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 137
Geregistreerd: 31-01-2007

Gepost: 22 mei 2008 08:11 PM

hoi de remmen van mijn bx sport zijn echt bijna helemaal op en nu wil ik graag nieuwe schijven en blokken halen maar ik wil graag geperforeerde schijven (liefst voor en achter) zijn die er voor citroen bx of moet ik xantia remmen hebben wat is er allemaal mogelijk ik heb 15inch speedlines peugeot eronder liggen dus de velgen zouden geen probleem worden als ik op de sloop van een andere auto de klauwen moet halen is dat ook geen probleem

groeten rik

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 22 mei 2008 08:16 PM
  [ # 1 ]

volgens mij moet je dan idd gaan voor xantia remmerij…. Rolling Eyes

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 22 mei 2008 09:34 PM
  [ # 2 ]

Ja waarom niet,
Ik heb een tijdje geleden van een Xantia 1.6 klauwen en blokken rondom gescoord voor 25 euro, blokken waren in nieuwstaat, schijven trouwens ook, mja daar stond ie op dus die kreeg ik niet meer los.
Maar als je voor Xantia remmerij gaat moet je geloof ik ook de voorschijven meenemen, achter blijft hetzelfde en er zit verschil tussen die remklauwen van de Xant, ik geloof dat je die van de 1.6 zelfs nog in 14” velgen kunt proppen, die van de 1.8/2.0 moet je op 15” hebben en V6 en activa passen geloof ik uberhaupt niet.
Maar er zijn vast mensen hier die precies weten hoe dat zit.
Oh ja, en zowel voor als achter overzetten omdat je anders een onbalans krijgt, de achterklauwen hebben namelijk ook grotere zuigers, en de voorklauwen van de Xantia icm de achterklauwen van de BX zou wel eens kunnen resulteren in niet werkende achterklauwen, maar ook daar zijn first-hand ervaringen van aanwezig.

Ik moet ze bij mij nog plaatsen, en dat is te wijten aan mijn godvergeten luiigheid!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  
 
Mighel
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 838
Geregistreerd: 13-04-2006

Gepost: 22 mei 2008 10:41 PM
  [ # 3 ]

Een andere mogelijkheid is natuurlijk gewoon Ferodo DS2500 blokken (als die worden gemaakt voor de sport), dat schijnt ook een stuk beter te remmen dan standaard.

Xsara 2 berline 1.6 16v 22-GF-KS
Xsara 2 berline 1.6 16v 24-GF-KS
BX Gti 16v MK2 ZB-88-DH
BX Chic DS-NG-21 van moeders (te koop)

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 22 mei 2008 11:12 PM
  [ # 4 ]
Mighel schreef:

Een andere mogelijkheid is natuurlijk gewoon Ferodo DS2500 blokken (als die worden gemaakt voor de sport), dat schijnt ook een stuk beter te remmen dan standaard.

Een bx remt zowiezo niet misselijk Wink

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Thijsvandebles
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2963
Geregistreerd: 10-01-2005

Gepost: 23 mei 2008 12:06 AM
  [ # 5 ]

Ik word sowiezo niet zo snel misselijk.

Test

Profiel  
 
2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7780
Geregistreerd: 30-11-2005

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 23 mei 2008 01:16 AM
  [ # 6 ]

DS2500’s zijn leuk (eigen ervaring) en zeker een waardevolle toevoeging maar grotere schijven en klauwen een betere sprong voorwaarts. Dan kunnen die Ferodoblokken altijd nog.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
BxBandit
> 300 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 376
Geregistreerd: 05-07-2004

Gepost: 23 mei 2008 09:18 PM
  [ # 7 ]
Mechuccio schreef:

Oh ja, en zowel voor als achter overzetten omdat je anders een onbalans krijgt, de achterklauwen hebben namelijk ook grotere zuigers, en de voorklauwen van de Xantia icm de achterklauwen van de BX zou wel eens kunnen resulteren in niet werkende achterklauwen, maar ook daar zijn first-hand ervaringen van aanwezig.

Dat valt heel erg mee hoor. Ik rij al een paar jaar met Xantia remmen voor en BX remmen achter, en dat heeft nooit problemen opgeleverd, ook niet bij stevig remmen. Dat gezegd hebbende, ik heb toevallig gisteren Xantia achterklauwen gescoord dus die gaan er wel op binnenkort Wink

Wat betreft geperforeerde schijven, ik weet niet of die wel bestaan voor de achterkant… Voor in elk geval wel, Brembo maakt ze onder andere, of Brakemax als je wat minder geld wilt uitgeven.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 24 mei 2008 01:45 AM
  [ # 8 ]

Zie   voor wat praktische info. Ik heb ze destijds gemonteerd op BxBandit’s 16v ( mijn ex 16v ) en het remde als de brandweer maar ik had niet het idee dat ik ook Xantia achterremme nodig had.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
Gepost: 29 mei 2008 01:23 PM
  [ # 9 ]

Brembo levert voor de BX 16v geperforeerde remschijven(of met “bogen” erin hoe ze dat ook mogen noemen.)
Achter zal je nooit geperforeerd vinden aangezien dat die niet geventileerd zijn.
Maw je moet sowizo 16v remklauwen vooraan erop zetten.
Xantia klauwen werken ook prima maar dan moet je zien of je daarvoor geperforeerde schijven wel hebt!(de kleinste Xantia klauwen werken met de 266mm BX schijven, dus das geen probleem)

Besef je 1 ding, het remt bangelijk goed, zeker icm Ferodo of Greenstuff remblokken, maar geperforeerde schijven moet je ieder groot onderhoud uitboren! Dus iedere keer schijven eraf en onder de kolomboom de gaten terug vrij maken!
Als je dat ervoor over hebt heb je wel bangelijk goede remmen.

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
FransTBX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 167
Geregistreerd: 30-12-2006

Gepost: 01 juni 2008 06:33 PM
  [ # 10 ]

Met bangelijk goede remmen wordt een bangelijk goede grip met de bandjes een voorwaarde om de investeringen te kunnen benutten lijkt me. Ik stel voor 250/50/20 in race rubber met een aanpassing aan het onderstel van de BX om dit eronder te krijgen. Of zou de extra luchtweerstand voldoende extra remvermogen opleveren?? hahahaha

Profiel  
 
Gepost: 02 juni 2008 12:31 AM
  [ # 11 ]

Dit is een lullige opmerking die nergens op slaagt, maargoed, das mijn mening…

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
FransTBX
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 167
Geregistreerd: 30-12-2006

Gepost: 02 juni 2008 12:39 AM
  [ # 12 ]

Heeeeeeeeeee CitroenBX het was gewoon een zondagmiddag geintje hoor. Ik bedoel er helemaal niks mee. Wellicht ene cultuurverschilleke

Wel heb ik de ervaring dat de voorremmen zonder veel problemen de voorwielen blokkeerden toen ik op Michelins reed. Na overschakelen op Yokohama was de maximale vertraging aanmerkelijk groter. De bandenslijtage trouwens ook. Tisaltijdwat.

Profiel  
 
Gepost: 02 juni 2008 12:46 AM
  [ # 13 ]

Weet ik wel, maar het punt is van tja, er komt niks nuttig uit voort hé, hehe.

Zoals je zegt is waar, maar wat ook waar is(en dat zeg je ook zelf) is dat met enig sportief bandje, en geupgrade remmen je een serieus grotere vertraging kan bekomen.
Als hij daar dan in wil investeren, laten doen zou ik zeggen, word er alleen maar beter op!

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
rik jongeneelen
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 137
Geregistreerd: 31-01-2007

Gepost: 02 juni 2008 07:18 PM
  [ # 14 ]

de reden voor mij is dat ik al mijn schijven en blokken toch moet vervangen en ik dan graag ook gelijk geperforeerde remschijven wil volgens mij loopt er ook een remklauw een betje aan ten minste ik hoor zo iets dus ik dacht dan gelijk ook 4 klauwen van een xantia reviseren

groeten rik

Profiel  
 
Gepost: 02 juni 2008 07:36 PM
  [ # 15 ]

Brembo geperforeerde schijven voor, 266mm
Xantia remklauwen(1.6i en 1.9D)
Achter gewoon volle remschijven, heb je ook van Brembo.

Lijkt me een héél goede combinatie!

BX 19 RD break -> Dagelijks transport
BX SPORT -> Zondagsknaller

La passion ne s’arrête pas, les restaurations ne s’arrêtaient jamais.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook