











































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zoals sommige misschien al wisten heb ik altijd al een CX gewild
Gister is het zover gekomen en heb ik er 1 gekocht
Type: CX 25 GTi Turbo 2
Kleur: Gris Perlé
Bouwjaar: 25-08-1989
Importdatum: 22-12-1998
Huidige kmstand: 197.594
De CX is een orgineel Duitse auto en is dus in 1998 naar Nederland gekomen. De auto stond nu inmiddels zo’n 2 jaar binnen gestald.
Gister hebben we de auto eerst naar het APK station gereden om te kijken of we er APK op konden krijgen en dan kon ik ook direct de onderkant zien
Helaas is de CX afgekeurt, maar ik vond de puntjes meevallen
De 2 grootste punten waren dat het linkervoorwiel te zwaar gaat, waarschijnlijk blijft er 1 van de remcilinders hangen. Het wiel valt nog wel met de hand te draaien. En de ruitensproeier doet het niet goed, de pomp pompt wel dat heb ik inmiddels getest.
Verder wat kleine dingen qua verlichting.
De onderkant zag er goed uit en zelfs de APK keurmeester vond het nog erg netjes
Dus besloten de auto te kopen en staat inmiddels thuis
De CX is voorzien van ABS en middenarmsteun
Gelukkig geen schuifdak
Goed we willen natuurlijk graag foto zien:
Turbo blok, na 2 jaar stilstand starten en lopen
Buitenkant, uiteraard heb ik voor voorop ook orginele Turbo velgen in goed staat
Interieur
De superrelaxte armsteun
Dashboard
Alle displays werken, meer uitzondering dan regel
Helaas moet ik nu tot 10 juni wachten totdat mijn garage tijd heeft om de auto APK te keuren. Ander aandachtspunt is dat de achterbollen gevult of vervangen moeten worden, want achter veert het zeker niet zoals het zou moeten doen
Overigens is de CX niet de vervanger van de Xsara, die blijft voorlopig




























Totaal aantal Berichten: 9071
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- Xantia 2.0i SX Automatic
Ooh wat mooi!
Gefeliciteerd!
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
























Totaal aantal Berichten: 5999
Geregistreerd: 03-01-2007
- C4 (2004-heden) berline Image
- C5 X Shine Hybrid 225
Ziet er strak uit, Arjan.
Gefeliciteerd ermee!!
Mooie waguh! Wat hebbie betaald en wat is dat vat boven de versnellingsbak?
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanx allemaal
Geen idee wat dat vat is
Ik dacht dat het gewoon hoorde, maar ik heb de functie idd nog niet thuis kunnen brengen
Gefeliciteerd ermee,hij ziet er nog netjes uit
En wat is dat plaatje op de binnenkant van de B-stijl?
Dat heb ik ook nog nooit eerder gezien op een CX.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gefeliciteerd Arjan!
Arjan Verkade schreef:Geen idee wat dat vat is
![]()
Ik dacht dat het gewoon hoorde, maar ik heb de functie idd nog niet thuis kunnen brengen
Eh, op het eerste gezicht dacht ik airco, maar daar heb je iig niet de knopjes voor in ‘t interieur en het ziet er ook net anders uit dan bij die van mij
Ben heel benieuwd












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Op dat zwarte plaatje op de B stijl staat dat de auto niet geschikt is om in de USA te gebruiken, omdat de auto standaard niet aan de eisen voor de USA voldoet
Wellicht was dat in Duitslandverplicht?
Het staat er in verschillende talen op
De auto heeft idd geen airco






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Duitse auto’s hebben vaak standkachels, zou ‘t dat kunnen zijn?












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Weet iemand trouwens waar dit losse slangetje hoort
Links onderin zie je ook nog iets met een blauw en rood stekkertje erop.
Hieraan zitten ook slangetjes van de ruitensproeier.
Iemand idee wat voor functie dit apparaatje heeft?
Het is niet het pompje want die zit in het voorraad vat en die werkt. Of dit moet een 2de pompje zijn??
Slangetje gaat naar het drukventiel wat de brandstofdruk in de inlaatgalerij regelt.
Dat is bij de niet-turbomotoren ca. 3 bar als ik het wel heb.
Slangetje komt van de inlaatgalerij en zou m.i. dichtgestopt moeten zijn.
Kan zijn dat het bij een turbomotor wel ergens naar toe moet, dat weet ik niet.
Anders dichtstoppen met een passend boutje ofzo.
Heeft deze CX soms op gas gereden?
Dat pompje lijkt me inderdaad een oppvoerpompje voor de ruitensproeier.
Verders een mooie CX man!
Ex Cit. (in no particular order): CX GTi25 aut., zwart, Madame l’Incontinente. BX 16 TZi aut., zwart, Graf Spee. CX 25 diesel, grijs, Sloompie. CX 25 Prestige aut., hemelsblauw metallique, El Presidente. BX Turbodiesel, rood, Viking. BX Break diesel, wit, UNFOR. BX diesel aut.(!), grijs, “het hok 2”. CX 22TRS, lichtblauw, Rusty. CX 20 Reflex, donkerblauw, Comfy. XM 20 aut., groen, Froggy. XM V6/12 aut., groen, Froggy2. Xantia Break turbodiesel, groen, business slut. ID19, wit, “het hok”.
Nu: Audi A8 V8 aut., grijs, Wolfgang (Boeh!).




Totaal aantal Berichten: 355
Geregistreerd: 29-03-2006
- C3 1.6 e-HDi 90 airdream Selection
Arjan,
Mooie CX hoor.
Stiekum best jaloers, jij hebt daar zeker ook een stalling onder glas…
Verkocht, helaas schade gereden!












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De CX moet helaas wel buiten blijven staan
Ik heb geen ruimte ergens binnen.
Zover ik weet heeft de auto niet op gas gelopen, daar zijn geen sporen van. Aangezien het een Duitse auto is geweest en de km stand nog onder de 200k zit denk ik niet dat er ooit gas in gezeten heeft.
Als het slangetje ergens op hoort prik ik het graag even terug
















Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
Goed man! Dat vat boven de bak is volgens mij een milieuvoorziening… Ik heb het eerder gezien, iets van een koolstoffilter voor de tankafzuiging meen ik.
Gr Martijn
















Totaal aantal Berichten: 1501
Geregistreerd: 26-11-2004
- C1 1.0i 5DRS ambiance
- C1 1.0 Ambiance
KT88 schreef:Slangetje gaat naar het drukventiel wat de brandstofdruk in de inlaatgalerij regelt.
Dat is bij de niet-turbomotoren ca. 3 bar als ik het wel heb.
Slangetje komt van de inlaatgalerij en zou m.i. dichtgestopt moeten zijn.
Kan zijn dat het bij een turbomotor wel ergens naar toe moet, dat weet ik niet.
Anders dichtstoppen met een passend boutje ofzo.
Het slangetje hoort op het kastje dat info doorgeeft naar je turbodrukmeter op je dashboard… Het zit al op de brandstofdrukregelaar en het inlaatspruitstuk, en hoort nog naar dat kastje te gaan. De niet-turbo’s hebben dat idd niet.
Gr Martijn












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
De turbodrukmeter doet het wel gewoon
Ik neem aan dat het slangetje niet langer hoort te zijn dan dat die is.
Dan komt die toch nooit helemaal tot het dash?