

























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gefeliciteerd, Mooi Man!
Vat hoort bij een M25/667 motor oftewel een gti t met lambdasonde en kat en 160pk.
Losse slangetje, ervanuitgaande dat het diegene is de van het midden van het spruitstuk komt moet ie naar brandstofdrukregelaar en naar de recirculatieklep. Er moet nog een leiding van bij de gasklep naar de MAP sensor. Deze doet meer dan alleen je turbodruk op je dashboard aangeven, dit signaal is ook om de onsteking afhankelijk van de druklading te regelen.
edit: na nadere fotoinspectie is dit inderdaad het slangetje voor de recirculatieklep en de brandstofdrukregelaar. Die andere die naar de MAP sensor voor de ontsteking gaat zie je er langs lopen met 2 tie rips.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Zover ik gezien heb zit er gaan kat onder..
Zal nog wel even kijken voor dat slangetje of ik er wat mee kan
Waar zit de MAP sensor dan precies?


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De recirculatieklep is dat bosch ding. Bij de bocht van de luchtinlaat naar het inlaatspruitstuk toe zit een 20mm aftakking… dit gaat langs de rechterkant van het blok, met 2 aftakkingen (vrijloop en extra lucht koude start van voor naar achter), en dan de recirculatieklep in. Op de recirculatieklep zit een aansluiting voor die vacuum/overdruk leiding. Zuig ook even aan dat ding, als ie niet dicht slaat, en je kan blijven zuigen, is ie kapot.
Heel vaak hebben de M25/667’s inmiddels een uitlaat zonder kat, gewoon een normale gti t uitlaat dus. je kan echter zien of het een 667 is door te kijken of er een lambda sonde in de downpipe zit.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Op de mijne is de standaard recirculatieklep er net af, maar je kan wel zien waar het slangetje moet:
http://www.citroen-forum.nl/viewtopic.php?t=188833&postdays=0&postorder=asc&start=75
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Thanx, ik zal even kijken hoever ik kom
mooie hoor , veel plezier ermee!
Groet Roy
Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
De MAP sensor zit zeg maar achter de koeltoren. Links van het ruitenwisservloeistof reservoir. Dat slangetje met die tie rips moet ernaartoegaan (anders deed je turbodrukmeter het inderdaad ook niet, even los van de gevolgen voor de ontstekingsregeling).
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Arjan Verkade schreef:Thanx allemaal
![]()
Geen idee wat dat vat is
![]()
Ik dacht dat het gewoon hoorde, maar ik heb de functie idd nog niet thuis kunnen brengen
moooi !
gefeliciteerd, een gti turbo rijden is erg leuk !!
mbt die extra pot boven de HD pomp,
mijn ouders hebben een break serie 2, uit duitsland, zat ie ook op. dacht dat het te maken het milieu eisen, en een soort recirculatie systeem was.
maar je weet snel genoeg of je een m25/666 of 667 hebt, staat achter op het blok, rechter kant, daar net onder dat losse slangetje van je, dacht ik.
heb je nog een ABS plaatje voor op de achterkant (nodig) ?
heeft ie startonderbreker aan boord, onder het rechter dashboard klepje ?
grappige oplossing van die middarmsteun voor, sommige mensen vinden die te hoog met die opbergkast. zo is ie een stuk lager. heb je de opbergkast er nog wel bij ?
ik heb de mijne met opbergkast zo gelaten, die hoogte stoort me niet, en wel zo handig, er liggen ook wat rommeltjes in.
veel zweef plezier straks !!
Jim
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Er bestaat ook een kat versie van de normale injectie, maar het motornummer daarvan weet ik niet uit mijn hoofd…
Dat die tank bij de M25/667 hoort of dus die injectie kat variant weet ik iig zeker.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!






















Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
sans-pareil schreef:Er bestaat ook een kat versie van de normale injectie, maar het motornummer daarvan weet ik niet uit mijn hoofd…
Dat die tank bij de M25/667 hoort of dus die injectie kat variant weet ik iig zeker.
ook daarvoor is drtheo.nl erg handig ter referentie.
gti turbo = M25/662
gti turbo 2 =M25/666
gti t2 kat = M25/667
en
gti kat = M25/668
en ik denk inderdaad dat mijn ouders dan een M25/668 hebben, zal nog eens onder de motor kap kijken, en dit nog even bevestigen.
overigens had ik nog niet eerder opgemerkt dat die catalysator er niet alleen wat pk’s af snoept (dat wist ik), maar dus ook wat koppel…...
is overigens nog steeds genoeg om lekker mee te komen met het verkeer.
Jim
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje












































Totaal aantal Berichten: 27947
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Met dank aan Evert zit het slangetje weer waar die hoort
Of hij lag er al af, of ik heb hem per ongeluk eraf gestoten toen ik het oliepeil gechecked heb.
Over olie gesproken, wat gaat er precies in?
Het motortype ga ik nog even nakijken in die hoek.
Het ABS plaatje heb ik wel, dat ligt nu nog even in het dashboardkastje.
Die komt er ook wel weer waar die hoort
Ik heb even gekeken of ik een lambda sensor zag, maar die zie ik niet..
Ik zag wel een soort iets op de pijp zitten waar er mogelijk ooit 1 gezeten heeft. Kan het zijn dat die nu dan zonder sensor loop, of is deze sensor echt nodig?
Verder ook nog even gekeken of ik een kat zag, maar ik zou niet weten waar die zou moeten zitten. Ik zie alleen een hele grote tussendemper en de einddemper.
Net ook weer even bezig geweest, inmiddels komt er wat vloeistof uit de ruitensproeier. Het slangetje op de wisser zit/zat verstopt.
Nu de dashboardverlichting nog
Net wel even de paddenstoel eraf gehad, maar in de korte tijd dat ik geken heb nog geen idee waar ik moest beginnen moet zoeken.
Alle lampjes werken verder wel gewoon
Ik heb ook al wat aan de weerstand gerommeld, maar toen gebeurde er ook nog niet veel.
























Totaal aantal Berichten: 5492
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Heeee een nieuwe aanwinst Arjan!
Veel plezier ermee, en veeeeelll kilometers gewenst.
Gert
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?





















Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006
- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Ik vind die velgen voor nog niet eens zó lillik; wat voor een soort/ merk zijn het?
Mooie kar verders, veel plezier ermee !
‘Spirit of avant-garde’


























Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik gooi er tegenwoordig Castrol EDGE sport 10W60 volsynthetisch in. Dat bevalt.
Ik heb geen flauw idee of ie het goed doet zonder lambda sonde, maar er kan natuurlijk een AEI en of injectie computer van een normale gti t2 ingezet zijn, dan zal het geen probleem zijn.
In de M25/666 downpipe zit normaal geen aansluiting voor een lambda sonde (ik zoek nog wel zo’n downpipe met zo’n aansluiting ).
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!


































Totaal aantal Berichten: 15438
Geregistreerd: 17-08-2004
- 2CV Special
- BX 16 TRS
- XM 2.5 TD Pallas
Arjan, ik had dit helemaal over het hoofd gezien, gefeliciteerd, een mooi ding hoor! Enneh, welkom tot de ouwe meuk-rijders!