gkn schreef:heeft/weet iemand een plaatje van die “elegante” trekhaak?
Is dit hem misschien? Dit zit onder mijn break, hoewel me ook wel eens verteld is dat het de berline-versie is omdat die voor break eigenlijk langer uit hoort te steken i.v.m. evt. overhangende open onderkant van achterklep.
Twee tja..inderdaad…banaan-achtige buizen met “deelbare bol” (maar dan anders: een massieve, op je trekhaak dus)...
[Break 20 Familiale ‘71]
DriverD schreef:Onder de 750 kg heb je geen probleem.
hmm..geen probleem met zo’n twee-buizengeval of geen probleem met dat rijbewijs ?
[Break 20 Familiale ‘71]
In ieder geval geen probleem met het rijbewijs. Hoe het zit met de buizenconstructie weet ik ook niet.
Totaal aantal Berichten: 1532
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
There is no overkill….
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1452
Geregistreerd: 02-02-2007
- ID/DS DSuper LPG 5bak
- Xantia 1.8 16v Break
M’n DS heeft een subtiele Brink trekhaak, max treklast 1500 kg, max 50 kg kogeldruk. (Een van) De vorige eigenaar heeft de haak gemonteerd.
De haak heeft een U-vormige bevestiging die aan de randen van de kofferbak-bodem vast zitten met bouten (deze zie je in de kofferbak ook zitten maar ik heb er vloerbedekking overheen).
Ik weet daarom niet welk type / waar te halen maar misschien heb je iets aan deze foto’s :
Bij aankoop van de auto hinh de achterbumper rechts los aan een stuk installatiedraad, de steun was doorgeroest. Voor de nieuwe APK die was uitgevoerd moet de inspecteur dit over het hoofd hebben gezien of hebben gedacht dat als die draad het begaf, ik nog een trekhaak had om de bumper op te vangen.
Bij het plaatsen van nieuwe bumpersteunen bleek wel dat de achteruit-rijlampen in de weg zaten aan een kant en deze zijn daardoor ook iets verplaatst.
De dop is trouwens van kunststof en heb ik ergens bij een automaterialenhandel op de kop kunnen tikken.
Succes !
DSuper 1.9 LPG blue d’ Orient 01-1972
Het enige wat ik in een andere auto zie is de reflectie van die van mij.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Deze Brink-trekhaak is al vaker beschreven hier. Is nog gewoon nieuw te koop bij Brink (tegenwoordig Thule-Brink).
Citroen!
Okee, ik heb de boeken met de trekhaakconstructies gevonden, maar ik ben te dom om ze hier op het forum te krijgen. Los daarvan krijg ik de scanner al niet aan de gang. Dat ligt ook aan mij natuurlijk en niet aan de kwaliteitsprodukten van de heer Gates, die het, zoals we allemaal weten, altijd feilloos doen.
Mag ik iemand kopietjes sturen en vragen of die ze wil plaatsen?
Het zijn nl. erg leuke constructies, mn. voor de break.
Vrolijke groet, Rob
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Stuur ze maar, ik scan ze wel en plaats ze hier.
Citroen!
Gaat goed komen.
Adres? PB?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Je kan een PB sturen , of kijken wat mijn emailadres is in de mails voor de Basiscursus in Frankrijk.
Citroen!
Je begrijpt het niet denk ik. Ik krijg de scanner al niet aan de gang dus ik wil jou kopieen sturen met de post. VIA DE POSTBODE!! Je weet wel; zoals dat vroeger ging, met een postzegel en twee dagen vertraging.
De bedoeling is dus dat jij mij een PB stuurt met jouw adres.
Vrolijke groet, Rob.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Pb=verzonden (via email!!)
Citroen!
Allemaal hartelijk bedankt voor de reacties!
Citroen had destijds tekeningen voor de dealer. Die liet een lokale smit het ding maken. Analoog aan speciaal gereedschap dat hij ook nodig had. Ja, zo ging dat toen. Geen RDW nodig!
Het is een Brink haak geworden. Hij zit er al onder. Nu de stroom nog.
Ik ben van plan stroom van een achterlicht af te takken. De 2x raw stromen uit de kabelboom links, onder de achterbank te halen.
(zou ik daar alles halen, dan ben ik bang dat het een knoeiboel wordt)
ziet iemand beren in ‘t bos?
Gewoon bij de stekkers aan de achterzijde buiten je auto aftakken (achter de nummerplaat houder) dan hoef je niet in de kabelboom te knippen. Gewoon stekker eraf, nieuwe stekker erop met extra draadje erbij.
Sept cent millions de chinois Et moi, et moi, et moi ....