2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
   
BX als klassieker?
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 05 mei 2004 09:24 PM
  [ # 16 ]
René van Maren schreef:

Wel laten zien he die bak!!!!!

Dit zou hem moeten gaan worden…..(als ik morgen Ja zeg)......maar dat is nog even onder voorbehoud. Cool

Wel hele lelijke wieldoppen…..maar dat is later wel te regelen.
Vraag me af waar de (standaard) lichtmetalen velgen zijn gebleven.

En je kunt nog net op de foto de *schade* zien op de hoek van de bumper…..is gewoon even *geschaafd* tijdens parkeren of zo. Cool

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 05 mei 2004 09:29 PM
  [ # 17 ]

Ik bedoel Hier aan de deur laten zien!!!! kan je meteen dat moederbord oppikken!! want mn afspraak met renz ging ff niet door

 

Profiel  
 
rocco
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2516
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 05 mei 2004 09:31 PM
  [ # 18 ]

Zo zie je maar,
een 10 jaar oude schadewagen hoeft niet slecht te zijn!
Veel succes!

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 05 mei 2004 10:58 PM
  [ # 19 ]

Ja….er staat rood op het kenteken.

Maar ach…..of hij nu blauw, rood, of groen is….maakt me niet zoveel uit.
Als hij technisch maar goed is….dat zal de tijd dan wel leren. Neutral

Mijn huidige Xantia heeft ook al zo’n aparte kleur….het is geen groen en geen grijs…..net er tussenin dus.
Toch zegt het kenteken : Grijs.

Maar ik dacht toch echt dat alle TZD-turbo’s uit die jaren met lichtmetalen velgen geleverd werden…...maar als jij dat zegt, zal het wel zo zijn. Wink

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 06 mei 2004 01:37 AM
  [ # 20 ]
Bram schreef:

Wel hele lelijke wieldoppen…..maar dat is later wel te regelen.
Vraag me af waar de (standaard) lichtmetalen velgen zijn gebleven.

Rolling Eyes

Dit vind ik nou net de mooiste wieldoppen die er onder de BX geleverd zijn. Ontzettend stijlvol. En ze dekken ook gelijk die velgranden af die je met andere wieldoppen vaak nog wel ziet zitten (die altijd een beetje roestig worden).

En idd. LM velgen waren niet standaard.

Groet,
Marten

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 06 mei 2004 02:05 AM
  [ # 21 ]
mpostma schreef:

Dit vind ik nou net de mooiste wieldoppen die er onder de BX geleverd zijn. Ontzettend stijlvol.
En ze dekken ook gelijk die velgranden af die je met andere wieldoppen vaak nog wel ziet zitten (die altijd een beetje roestig worden).

En idd. LM velgen waren niet standaard.

Groet,
Marten

Ah…..nou, als JIJ dat zegt….zal ik er ook niet meer om zeuren… Wink

(ik ga nu een paar uur tegen mezelf roepen…..: ““het zijn wel mooie velgen…met wel mooie wieldoppen.”“) Mr. Green

Dat helpt ! Wink

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 06 mei 2004 12:34 PM
  [ # 22 ]

Nou….in de folder is misschien wat al te crue gezegd….maar wat dacht je van de serie rond 85 - 86 ....waar het Subframe onder je gat wegroestte…...etc..

Bram, je hebt gelijk. Wat ik bedoelde was vooral de enorme sprong vooruit in kwaliteit die Citroen met de BX maakte t.o.v de GS/GSA serie. Dat waren fantastische auto’s (heb er ooit eens een stukje in mogen rijden, geweldig!), maar de roestduivel was er helaas dol op. Het geluidje van die GS’en was trouwens wel erg mooi, daar kan een BX niet aan tippen wat mij betreft, maar da’s natuurlijk een kwestie van smaak (en daarmee raak ik geloof ik tamelijk off-topic, sorry..).

Profiel  
 
René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724
Geregistreerd: 27-04-2004

Gepost: 06 mei 2004 01:05 PM
  [ # 23 ]

Het is nu morgen, dus mijn vraag aan Bram…..
en en en en en en en en en en en en en en en ?????

 

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 06 mei 2004 06:36 PM
  [ # 24 ]
Bram schreef:
René van Maren schreef:

Wel laten zien he die bak!!!!!

.....Wel hele lelijke wieldoppen…..maar dat is later wel te regelen.
Vraag me af waar de (standaard) lichtmetalen velgen zijn gebleven…..

Hehheh, lijkt wel verrekte veel op de mijne, alleen is die van mij Ferrarirood. Enne, als je de standaard bandjes met doppen maar niets vindt, kun je misschien ook een setje Xantia-I velgen met banden (breedte 185) met bijpassende doppen gebruiken. Ik gebruik die maat voor mijn winterbanden, omdat ik de oude velgen van mijn vorige (GTI) had bewaard voor dit doel. En met die Xantia doppen staat het best aardig.
Of nog vetter: zoek een set Peugeot 205 1.9 GTI velgen op, staat enorm stoer!!!

Veel plezier met je Turbo!! Ik heb er tot nu toe reuze-lol mee gehad…. Mr. Green  Mr. Green

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 07 mei 2004 03:05 AM
  [ # 25 ]

Hij staat nu naast de deur…...de BX TZD-turbo…....b.j. 01-93 (en geen 92 zoals op de site van Knopper stond vermeld).....met een 94’er Break turbomotor (met het nieuwe brandstoffilter a la Xantia)....met nog geen 2 ton op de teller….en de auto zelf staat op 223.000 Cool

Kreeg er een nieuwe APK bij tot Juni - 2005….bij de ANWB gedaan….in 1X oke !
Heb er eerst vanmiddag nog even een extra lange rit mee gemaakt….(50 km)......en HIJ rijdt als een…..BX ! Twisted Evil
De redenen waarom zijn wel bekend, dacht ik zo. Wink

Foto’s komen nog….eerst even netjes wassen en poetsen uiteraard Laughing
Wel alvast een *voorproefje* dan….. : Wink

En ja…Winnetou…...die kleur (Ferrarirood) was mijn allereerste BX (Break) uit 1986…..een gewone RD (zonder st.bekr. enz.) Wink
(Nog met de satellietjes.)

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 07 mei 2004 01:22 PM
  [ # 26 ]

Wow, een break uit de eerste serie… Wist je dat er maar weinig van zijn gemaakt? De break werd geintroduceerd vlak voordat de BX II werd gelanceerd.
Dat rood van mij ben ik ook maar per ongeluk tegenaan gelopen. Ik wilde graag een TZD turbo hebben en nam de kleur voor lief. Helaas is dat rood nogal gevoelig voor weersinvloeden.
Maarre, zijn die allerlaatste turbo’s ook 1769cc? Ik had een vaag verhaal gehoord dat er ook nog een serie is geweest die met de 1905cc turbodiesel werd geleverd, dat is de turbodiesel die vooral bekend is uit de ZX. Zomaar een vraagje…. Rolling Eyes  Confused:

Profiel  
 
Gerard2cv
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 480
Geregistreerd: 30-07-2003

- Xantia Turbo Diesel Break
Gepost: 07 mei 2004 02:04 PM
  [ # 27 ]

Een BX is een heerlijke auto,ik heb er 4 gehad naar tevredenheid,maar
toen in 1975 ze samen met Peugeot gingen werken was een stuk van hun
eigen zicht op aparte auto’s weg en werd er teveel samen gwerkt.Waar zijn die grandioze Citroën motoren,die nooit versleten.Gelukkig hebben
ze nog 1 model de C5 met hun unieke hydraulisch systeem.Toen ze
nog zelfstandig waren,hadden ze 3 modellen GS,DS.SM. Jammer.
Om het nog maar niet over de 2 cil te hebben met hun eigen karakter.
Dat is nu bij Citroën helemaal over.Het is een commerciele zaak geworden
Sorry,Maar ik blijf Citrofiel na 41 jaar.De gouden tijden van techniek.

Edit door Lelijke Eend: spatie toegevoegd

Profiel  
 
***
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5671
Geregistreerd: 24-04-2004

Gepost: 07 mei 2004 04:31 PM
  [ # 28 ]

Hieronder enkele foto’s van mijn net verworven BX tzd-turbo :
En IK vind dat de BX dus WEL een klassieker is…. Cool


winnetou schreef:

Wow, een break uit de eerste serie… Wist je dat er maar weinig van zijn gemaakt? De break werd geintroduceerd vlak voordat de BX II werd gelanceerd.
Dat rood van mij ben ik ook maar per ongeluk tegenaan gelopen. Ik wilde graag een TZD turbo hebben en nam de kleur voor lief. Helaas is dat rood nogal gevoelig voor weersinvloeden.

Maarre, zijn die allerlaatste turbo’s ook 1769cc?
Ik had een vaag verhaal gehoord dat er ook nog een serie is geweest die met de 1905cc turbodiesel werd geleverd, dat is de turbodiesel die vooral bekend is uit de ZX. Zomaar een vraagje…. Rolling Eyes  Confused:

Zou best kunnen, Winnetou…...het is i.i.g. het type met het brandstoffilter a la de Xantia…..komt uit een 94ér tzd-turbo break (de allerlaatsten dus Crying or Very sad )....ik zal dat aan de hand van het motortype eens laten checken.

Wel een voordeel dat ik nu ook dat plastic opvoerpompje heb, voor als je eens zonder diesel komt te staan…..die oude filters waar de bekende opvoerknop op zat, wilden nogal eens gaan lekken (valse lucht zuigen), waardoor ik een aantal jaren geleden stil kwam te staan met een RD-break….de ANWB heeft toen gewoon de slangen doorverbonden, langs het filter dus…..en toen kon ik weer doorrijden.
Wel meteen een ander filterhuis gehaald uiteraard.

Profiel  
 
Dagobert II
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 301
Geregistreerd: 30-07-2003

Gepost: 07 mei 2004 11:08 PM
  [ # 29 ]

Re: BX

M&M schreef:
Bram schreef:

Wel hele lelijke wieldoppen…..maar dat is later wel te regelen.
Vraag me af waar de (standaard) lichtmetalen velgen zijn gebleven.

Dit zijn de “standaard” doppen hoor ... zit geen lm(fabrieks-af) op deze uitvoering Wink , tenzij de vorige eigenaar daar natuurlijk voor gezorgd heeft ..

Ziet er goed uit Bram,  wel vreemde/aparte kleur .. Paars Rolling Eyes

Menno.

Da’s ‘mijn’ kleur. Volgens de dealer Opera rouge. Ook gespot in als AX- en ZX-kleur

Michaël,

Xantia 1.8 X, 1993,ORGA 5996,Opera Rouge, 185.000 km,  http://www.xantiaclub.net lid, kentekenplaathouder,
Er is meer dan Xantia alleen…

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 08 mei 2004 12:22 AM
  [ # 30 ]

Wel hele lelijke wieldoppen…..maar dat is later wel te regelen.
Vraag me af waar de (standaard) lichtmetalen velgen zijn gebleven.

Ik vind het echte BX doppen. Bij mijn auto zaten er no-name (of iig niet-citroen) doppen op, deze heb ik vervangen door TZI wielplaten. Je kan het lezen op http://citroen3.eastern.nl/

In de folder van modeljaar ‘93 staat de volgende uitrusting:

Waardering velgen:

GTI/Sport LM-velgen
LeMans Velgen (volgens mij alleen in Duitsland geleverd, erg mooi!)
TZI-wieldoppen
...
205/309 GTI velgen onder bx Rolling Eyes staat wel vet, maar mooi? nee
no-name 5 spaaks velgen ala tzd-turbo bij halbedemeer

Enne, k’heb nog wel doppen staan als je die mooi vindt. Is in Apeldoorn, opsturen kan ook wel.

Ja, de bx wordt natuurlijk een klassieker!

Profiel  
 
 
2 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook