Ik heb de afgelopen paar weken al een paar keer gehad dat vlak na een koude start de auto “dood” valt: hij slaat af zonder dat er ook maar een enkel lampje op het dashboard brandt. Ligt niet aan mijn rijstijl, want het is een automaat.
Als ik dan de sleutel helemaal in de beginstand zet en weer start doetie het gewoon weer zonder problemen.
Heb het vandaag gehad terwijl ik reed: je schrikt je kapot want alles valt uit, dus ook de bekrachtiging. Gelukkig reed ik niet hard, was net 10 meter van huis.
Iemand een idee?
Mijn zevende Citroen is een C5 2.0i 16v break exclusive automaat gris iceland van 09-2006 met lederen zetels en KPH van de C5club
ZX-Cruiser schreef:Gewoon plotseling? Of bij het intrappen van de koppeling oid?
Ja, hij trapt vaak de koppeling in van z’n automaat
Re: Auto valt "dood"
Wimmie schreef:Ligt niet aan mijn rijstijl, want het is een automaat.
Deze logica ontgaat mij volledig….. Kun je dit uitleggen?
BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.
Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.
Re: Auto valt "dood"
BX-Chique schreef:Wimmie schreef:Ligt niet aan mijn rijstijl, want het is een automaat.
Deze logica ontgaat mij volledig….. Kun je dit uitleggen?
Geen fouten met koppelingspedalen etc. bedoel ik.
Mijn zevende Citroen is een C5 2.0i 16v break exclusive automaat gris iceland van 09-2006 met lederen zetels en KPH van de C5club
Oh, okay, ik begreep het even niet, sorry
BX Chic, DB-NZ-70, 163.900 km. ORGA 5353.
ZX Reflex, FF-DD-45, 46.680 km. ORGA 5484.
BX Cannes, ZK-94-DY, 140.000 in ruste.
Vertaling Chic: chic, goede smaak, elegantie, piekfijn, tof.
Heerlijk hè, die *Computer gestuurde* auto’s.
Wanneer keren de constructeurs nu weer eens terug op aarde en maken ze auto’s weer zoals (pakweg) 20 jaar geleden ?
Alleen de electronische ontsteking was een goede vondst…...je bleef toendertijd contactpuntjes opschuren, danwel vernieuwen…..maar verder waren het ongecompliceerde auto’s…..die je zelden in de steek lieten.
Je zou je haast gaan afvragen of ze dit hebben gedaan vanwege het vele Zelf-gesleutel…..wat tegenwoordig steeds meer een probleem is…..lees ook eens de nieuwe Autoweek, waarin een verslagje staat over een doe het zelfgarage in Brabant.
Die distributieketting bijvoorbeeld was bij de meeste auto’s een must (behalve dan die bij de SIMCA, die niet braken, maar wel rammelden)......het gedonder met die snaren (de onzekerheid die je hebt wanneer hij tegen vervanging aan zit) laat ik dan nog maar even achterwege.
Sorry Wimmie….hier heb jij natuurlijk niks aan….maar het is iets wat mij al jaaaaren bezighoud.