kachelkraantje schoonmaken
hans en bianca
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 93

Gepost: 24 mei 2008 12:33 AM

Goeiendag allemaal,ik heb weer een brandende vraag,dat krijg je als je het bx virus hebt opgelopen,ik wil het kraantje van de kachel schoonmaken/vervangen moet ik dan de koelvloeistof vanuit de radiateur aftappen of kan dat ook bij het kraantje,tips zijn van harte welkom,allemaal alvast bedankt voor de reactie het is trouwens schitterend rijden in een chic, het is onze eerste citroen.

Met vriendelijke groet, Bianca en Hans

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6133

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 24 mei 2008 12:49 AM
  [ # 1 ]

Beste Hans, Bianca,

Het kraantje gaat dus stroef? Dan is vervangen het beste… Schoonmaken helpt vaak maar voor even.
En dan zul je (volgens mij) het hele koelsysteem leeg moeten halen, want het kraantje kun je anders niet zonder lekkage uit de auto krijgen.

Hoe je de kachelradiateur moet verwijderen is goed te zien op
www.citroenbx.nl/frame-tech.htm
Misschien is het handig om dan ook meteen de kachelradiateur te vervangen. Je hebt die dan toch los en het is nog best een listig klusje…8)
Overigens kost zo’n ding niet de hoofdprijs.

Succes met de klus!

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 24 mei 2008 07:19 PM
  [ # 2 ]

Ik weet uit recente ervaring dat niet het hele systeem leeg hoeft. Gewoon even een bakje bij de kraan houden als je hem loshaalt is voldoende.

En ik zou de kachelradiateur niet vervangen als ‘ie nog niet lekt. Als je hem eventueel later moet vervangen kost dat je 45 minuten tijd, terwijl preventief vervangen je een euro of 60 kost.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook