Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Hmmm, dat is een goed idee. Deze heb ik nog niet geprobeerd. Dat kan wel even. Met LPG ofzo. Best nuttig programma dat top gear.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Aaarrgggh…. ik heb die klotebanden nog steeds niet op die klotevelgen. GVD!!!!!
Dat moest er even uit. Ik ga morgen maar even een echte bandenboer zoeken wellicht dat die nog een truc uit de hoge hoed kan halen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 2949
Geregistreerd: 06-03-2004
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Sans,
Er is een speciale ring van rema tip top, deze zal iedere bandenhandelaar wel hebben als gereedschap.
Dit is een stalenring met een rubberbinnenkant, dit wordt over de velg geklemt tegen de band.
Als de band opgepomp wordt drukt deze de ring steeds verder omhoog.
http://www.rema-tiptop.de/portal/index.php?page_id=116338&id=1002246451
Wat je ook kunt proberen is de band en velg goed aftapen met dikke ducktape.
Daarna langzaam oppompen, niet te veel druk ineens.
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ah, ik dacht al dat er zo iets moest zijn. Ik stond op het punt de remmenreiniger te gaan pakken, met deze instructievideo als hulpmiddel…
http://nl.youtube.com/watch?v=n-LnkEUAImU&feature=related
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 5830
Geregistreerd: 27-07-2003
- ID/DS D-Super
ik zou deze proberen.
http://nl.youtube.com/watch?v=fO9M6W6XxMM&feature=related
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Dit heb ik geprobeerd met de binnenband van een DS, maar dat is nog niet gelukt dus…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Goed het bandenprobleem heb ik laten oplossen door Mensink Bandentechniek in nieuw vennep die dat bijzonder netjes hebben opgeknapt.
Verder heb ik mijn uitlaat ratel ondr handen genomen en zijn Lucas en ik aan het VEMSen geweest. We zijn weer een paar nieuwe problemen tegen gekomen waaronder het feit dat de vems de BDP sensor niet lijkt te registreren, ook niet met de instellingen die DP engineering heeft doorgegeven. Dus dat wordt nog leuk.
Verder deed de TPS niets meetbaars. Dat vergt dus nog even wat studie. Het moet gewoon een potmeter zijn… maar dat schijnt niet altijd op te gaan. Nog niet duidelijk hoe dat zit.
De temp sensoren doen allemaal wel wat, dat is tot nu toe iets van 40% score voor werkende sensoren. Inregelen moet allemaal nog komen. Dit wordt een omvangrijk proces.
Ik heb ook mijn Pilot Exalto’s op de superturismo’s onder de auto gezet en dat lijkt niet aan te lopen nu ik de dekseltjes van de inspectiegaten in de achterschermen er af heb gehaald. Die moet ik natuurlijk wel weer op een andere manier dichtmaken, maar dat is voor later een zorg.
Alleen bij het op de poot zetten voor de achterbanden heb ik geloof ik een uitlaat beugel geraakt waardoor de uitlaat nu nog meer herrie maakt dan na de eerste poging om het te verbeteren. Als deze trend zich zo voortzet zal ik na de volgende tweak waarschijnlijk 120 db met de uitlaat gaan maken. Misschien gewoon maar geen uitlaat meer geeft zoveel gezeik.
De superturismo’s rijden heerlijk. De uitlaat maakt een pokkeherrie. De VEMS boekt langzaam vooruitgang. Ik ga op zondag weer wat aan de prestige doen.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 6330
Geregistreerd: 07-07-2004
- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
- Berlingo Multispace
Hier nog een LINK met wat plaatjes van adapterplaatjes die anderen hebben gemaakt voor het juiste type TPS.
En HIER nog iemand met een oplossing voor dit probleem met behoud van de originele TPS. Er zit dus nu een aan/uit sensor in. Dat verklaart ook wel enigzins de resultaten die we in Megatune zagen bij bedienen van deze sensor.
Misschien wil en kan RvM met de CNC een mooi adapterplaatje maken voor het betere type TPS?
Groet,
L
Totaal aantal Berichten: 27934
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik vind het bij mijn CX eigenlijk wel erg relaxt dat alles zo stil is
Zowel stationair en op de snelweg blijft alles redelijk stil.
Heb je al een oplossing voor de uitlaat herrie?
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ga ik morgen well even oplossen. Is een kwestie van stellen maar had ik vandaag geen tijd meer voor. Ik had hem vanochtend helemaal gesteld, maar dan moet je niet een beugel klem zetten tussen de poot en de onderkant van de subframe balk als je wielen gaat wissellen…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Ik ben geneigd de TPS zo op te gaan lossen, en dan wellicht met een mooi RvM plaatje…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zo vandaag nog heel even in Abbenes langsgeweest en eindelijk de uitlaat rammelvrij weten te stellen (dit was poging 4 bij poging 1 t/m 3 werd het geluid alleen maar erger).
Verder ben ik verheugd dat de superturismo’s zonder aanpassing niet aanlopen na verwijdering van de inspectieplaatjes in de achterschermen. Ik moet nog even verzinnen hoe ik dat nu ga afdichten daar maar ondanks dat het zeer krap is (je krijgt je pink niet eens tussen de band en en de binnenkant van het achterscherm in de laagste stand), loopt het net niet aan.
Ik heb dp-engineering gemaild voor een TPS, dus even daar op aan het wachten. De primary trigger is nog wel een beetje een probleem, het ding geeft geen enkel signaal op het moment.
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Zo vandaag weer eens wat aan de prestige gedaan. Voorschermen er af, en eindelijk het dashboard er uit, uitlaat en brandstoftank er onder uit gehaald. Nu nog de achterschermen er af, dan gaat denk ik het subframe er onder uit.
Ik post wel weer wat fotos op de blog als ik zo ver ben… Volgende stap hopelijk over een week of 2. Ik ben inmiddels wel zo ver dat ik over wil gaan tot opbouwen.
Er is weer wat discussie over de motor. We overwegen om er een PPO auto van te maken, maar we zijn er nog niet uit. Iets bijzonders met de motor doen lijkt me op zich wel leuk, maar LPG only is natuurlijk ook nog een optie. Wie weet…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!
Totaal aantal Berichten: 7071
Geregistreerd: 08-08-2004
- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Den turbo…
En Thijs heeft vandaag in een onbewaakt moment toegezegd dat hij komt helpen om mijn M25/666 en nog een M25/662 en een M25/667 die lagen te slingeren bij Van der Laan te gaan demonteren, dus dan kan er eindelijk een motor opgebouwd gaan worden…
“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!