Airbag module
Ruud1961
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 1

Gepost: 24 mei 2008 02:05 PM

Hallo allemaal.
Van mijn picasso uit 2002 blijft sinds een jaar het lampje van de airbag branden,waarvan het eerste half jaar wisselend aan/uit.
Laatste half jaar brand het constant behalve vorige maand met de caravan erachter toen was het lampje uit.
Bij de garage aan de computer gehangen en geeft hij geen storing aan, toen stekkeraansluiting onder de stoel nagekeken,ook geen verbetering.
Dus nu waarschijnlijk de module vervangen,kost rond de 300 euro.
Nu mijn vraag kan de module niet gerepareerd worden,of ik kan ook een gebruikte kopen voor 75 euro,maar moet ik hem dus zelf erin zetten,is dit te doen of kan ik het beter laten doen.

Profiel  

ice96
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1093

- C4 (2004-heden) Berline 2.0 HDI Exclusive
Gepost: 25 mei 2008 05:35 PM
  [ # 1 ]

Aibag modules zijn in feite explosieven (net als vuurwerk). De wetgeving hieromtrent is verschillend van land tot land. Echter, voor zo ver ik weet, is het verboden om explosieven in NL te vervoeren zonder goedkeuring en zonder in het bezit zijn van een speciale explosieven certificaat. De monteurs moeten ook een speciale opleiding hebben genoten om met airbag modules te mogen werken. Daarom mijn antwoord: ga er beslist zelf niet mee aan de slag, statische ontlading kan de boel triggeren en module activeren. Verder, mijn voorkeur zou toch eerder bij een origineel exemplaar liggen dan bij een gebruikt (eigenlijk klopt “gebruikt” niet want dan heb je er niks meer aan Wink).
Ik weet niet of het mogelijk is om airbag module te repareren maar hiervoor geldt (voor mij iig) hetzelfde als “gebruikt” kopen. Afhankelijk van hoe de garantievoorwaarden voor beiden gevallen zijn, je hoopt niet dat je airbags nodig hebt maar als het zover komt dan wil er zeker van zijn dat ze het ook daadwerkelijk doen.
Ik hoop dat mijn bovenstaande mening je verder helpt.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook