Wie kan mij vertellen waar de aanjager zit van een picasso uit 2001
Totaal aantal Berichten: 165
Geregistreerd: 01-03-2005
- (Grand) C4 Picasso C4GP 1.8 16V Ligne Business
Die zit achter het instumenten(climate control) panel. Is via de stuur kant te berijken. Grtz Frans
de aanjager doet het niet meer
Vorige week blies de aanjager af en toe eventjes hard en daarna weer gewoon, nu doet hij helemaal niets meer. Ik heb paneel los liggen en zie de aanjager nu, en aan de bijrijderskant zit er een klep volgens mij waar een flatcable op zit.
Wie weet wat het zou kunnen zijn en hoe haal ik verder alles eruit???
Controleer eerst maar of er nog spanning op je aanjager komt…ik vermoedt zelf namelijk dat het contactslot de oorzaak is.
Module stuk, aanjager vervangen.
Het console onder je schakelpook moet helemaal los.
Schroeven zitten aan de zijkanten en onderop de voorkant.
boven de asbak zitten er ook twee.
let op, console is erg zwak.
en trek de draden van de aansteker (even zoeken hoe hij los gaat met een nokje)en de asbakverlichting even los
Plaatje onder het stuur moet ook weg
De stang van je stuur naar het stuurhuis moet onderop los.
even merken zodat hij weer in het juiste nokje komt.
De stuurpen moet je omlaag tikken, en dan schiet hij er uit.
leg hem naar links.
Dan zie je de trommel waar de motor zit, deze kan je er uitdraaien NA het losdraaien van de schroefjes.
Monteren in omgekeerde volgorde.
Redelijk simpel
Kijk
voor de rest van de plaatjes
http://www.rene.mycitroen.com/kachelpicasso
Hier zie je waarom die pen los moet
Aanjager eruit en getest, werkt gewoon.
Ik denk toch dat het aan de contactslot ligt, maar nu het volgende….....
Wie heeft verstand van contact sloten, want er komen 2 maal 3 draden uit dit contactslot. Nu gaan er 3 draden naar een stekker en 3 naar een zekeringbox naast de deur van de bestuurder.
Van de 3 op de stekker is waarschijnlijk de voeding kant, maar ik meet maar op twee draden 12V en op een blauwe meet ik niets.
Van de 3 draden die naar de zekeringbox gaan, meet ik ook hier op twee draden 12V en geen spanning op de draad(rode) die uit komt op de blokje waar de zekering van de aanjager zit.
Er ontbreekt dus een spanning die volgens mij ergens uit de motor ruimte komt, daar gekeken of er een zekering kapot is maar ook niet het geval.
WIE HEEFT ER NOG EEN IDEE ?????????
Hmm, geen idee, maar hoe heb je de kachel gemeten?
Stroom op de motor gezet?
Dan kan nog steeds de module gaar zijn.
ventilatie motor heb ik ook al omgewisseld met een ander, en die deed het ook niet.
Incl module? dat aluminium ding???
ja het is een geheel
Zoals al eerder gezegt: controleer of er wel spanning op de zekering van de aanjager komt. (40A zekering rechtsboven in de houder naast het stuur)
Komt hier geen spanning op bij draaiende motor niet, dan is je contactslot defect.
Als dat het geval is is ook een aanpassing van de bedrading noodzakelijk om herhaling te voorkomen.
probleem opgelost, kontaktslot was defect